2020-12-06, 13:02
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Angående film från Fulton County, så framkommer det vad för typ av väska/behållare som dras fram från under bordet.

"So why were they running ballots from bins that are made to hold previously counted ballots??"

https://twitter.com/Excelsi04144814/status/1334946035311972354?s=20

Specialväskor som används för att tömma maskinerna på redan räknade röster.

Så, kl. 8.22 på morgonen drar någon in väskor i lokalen. Väskorna är 1) fyllda med röstsedlar och 2) konstruerade för att röstmaskinerna ska kunna dumpa redan-räknade röstsedlar ned i dem.

Dessa väskor får sen stå under bordet hela dagen. Kl 22.30 säger man "nu slutar vi räkna" och alla lämnar utom några få.

Ca kl. 23.00 tar hon som körde in väskorna på morgonen fram väskorna igen och tar ut valsedlar och börja köra dessa i maskinerna.

Om jag missförstått händelseflödet så kan väl någon fylla i med det jag missat. För mig är det så suspekt att det måste tittas närmare på för att förstås. Att säga "här finns inget att se" och låtsas som ingenting är helt enkelt inte trovärdigt.
2020-12-06, 13:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det kommer nog presenteras en hel del i SCOTUS. Det får vi ju se. 3-4 veckor är ingenting för att sammanställa och bevisa ett omfattande valfusk i ett av världens största demokratier.

Men det behövs egentligen inte ens bevis i vissa fall för att ogiltigförklara röster när en stat tex skiter i att följa konstitutionen som man gjorde i PA.
Trumps team har stora problem med att få sina anklagelser prövade i lägre instanser, eftersom de saknar bevis. De lär inte komma till Högsta domstolen.
2020-12-06, 13:04
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag undrar om det som du anser vara "konstigt". Är din teori att de som fuskade inte klarade av att utföra fusket utan att agera konstigt? Att de reggade röster under tiden de inte räknade är alltså en miss av fuskarna enligt dig?
När kan man regga röster som inte finns om man vill fuska?? 1. När vallokalen är öppen med observatörer på plats? 2. När man stängt för natten?
2020-12-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Incidentmål byggs av just sådant, finns ju samma mönster i flera stater och counties där Biden får massor av röster just efter man stängt för natten, kolla graferna som visades av Trumps lag.. En gång vore ingen gång, fem gånger är ett mönster..

Är din teori att det är en miss av fuskarna att ge Biden en massa röster just efter man stängt för natten?
2020-12-06, 13:06
Medlem
Citat:
När kan man regga röster som inte finns om man vill fuska?? 1. När vallokalen är öppen med observatörer på plats? 2. När man stängt för natten?

Vem är det som ger en massa röster till Biden om det är stängt för natten då?
2020-12-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Vet inte om det är helt tydligt men det är nog denna som avses: https://thedonald.win/p/11QlKPGnwO/holy-fak-look-what-the-4chans-fo/c/

Klickar man på bilden så ser man åtminstone att det är samma tant. Oklart vad det egentligen bevisar...

Elena Parent borde väl inte befinna sig där om hon var en av kandidaterna i valet?

https://advance.lexis.com/api/document/collection/statutes-legislation/id/617D-MH91-FBN1-22KG-00008-00?cite=O.C.G.A.%20%C2%A7%2021-2-414&context=1000516

Citat:
O.C.G.A. § 21-2-414

§ 21-2-414. Restrictions on campaign activities and public opinion polling within the vicinity of a polling place; cellular phone use prohibited; prohibition of candidates from entering certain polling places; penalty

(d) No person whose name appears as a candidate on the ballot being voted upon at a primary, election, special primary, or special election, except a judge of the probate court serving as the election superintendent, shall physically enter any polling place other than the polling place at which that person is authorized to cast his or her ballot for that primary, election, special primary, or special election and, after casting his or her ballot, the candidate shall not return to such polling place until after the poll has closed and voting has ceased or other than to transact business with the board of registrars, so long as the person does not violate any other provision of this Code section. Judges of the probate court serving as election superintendents shall enter polling places only as necessary to fulfill their duties as election superintendents and shall not engage in any practice prohibited by this Code section.
2020-12-06, 13:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Barr sa aldrig att de är färdiga med att utreda.

Justitiedepartementet undersökte alla de fall som de hade fått rapporter om. Där fanns inget som pekade på omfattande valfusk. Det var det han redovisade. Hans bestämda uttalande kan tolkas som att han ansåg utredningen tillräcklig.
Man utreder inte om det inte finns anledning.
2020-12-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Gah jag skulle ju inte ge mig in i den här tråden igen men vafan. Bilden visar inte 96% röster för biden, det står klart och tydligt att det är 99k röster på Trump, 220k röster på Biden. Kan ni inte snälla börja kolla era egna siffror någon endaste gång?

Och tiden stämmer inte heller. Det är efter att vi har bekräftat att andra varit i lokalen. Orkar inte med ert kassa "rapa siffror jag vill ska stämma ur luften"

Jag hittade en förklaring. https://www.dw.com/en/dw-fact-check-debunking-election-misinformation-online/a-55507603
2020-12-06, 13:08
Medlem
Citat:
Incidentmål byggs av just sådant, finns ju samma mönster i flera stater och counties där Biden får massor av röster just efter man stängt för natten, kolla graferna som visades av Trumps lag.. En gång vore ingen gång, fem gånger är ett mönster..

Givet att det faktiskt är tidpunkten för nya registrerade och räknade röster du tittar på. Om det är någon form av rapportering av registrerade röster säger det noll och nada. Vet du vad det är du tittar på?
2020-12-06, 13:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Har du verkligen koll nu så att du inte hör till dem som vrider till sanningen, eller din fantasi skenar iväg med dig? För det första så vet vi inte ens om det säkert är samma person (de de munskydden är verkligen bra att gömma sig bakom), men det är onekligen mycket likt det man ser. En aning längre hår, kan vara toppat sedan dess iofs. För det andra - att det skulle vara samma person som även är den som ropar till valobservatörerna att gå hem för att alla ska sluta räkna är du den första som skriver. Bilderna på kvinnan som påstås vara samma som är med på hearingen, Elena Parent, ser absolut ut att vara på ett annat ställe i lokalerna än där valobservatörerna som skickades hem var.

Hon ser identisk ut... sen kan du gagga på hur mycket du vill med munskydd men att dessa två personer är identiska ser vem som helst.

Jaså? då får du mer en gärna visa det.
2020-12-06, 13:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Så, kl. 8.22 på morgonen drar någon in väskor i lokalen. Väskorna är 1) fyllda med röstsedlar och 2) konstruerade för att röstmaskinerna ska kunna dumpa redan-räknade röstsedlar ned i dem.

Dessa väskor får sen stå under bordet hela dagen. Kl 22.30 säger man "nu slutar vi räkna" och alla lämnar utom några få.

Ca kl. 23.00 tar hon som körde in väskorna på morgonen fram väskorna igen och tar ut valsedlar och börja köra dessa i maskinerna.

Om jag missförstått händelseflödet så kan väl någon fylla i med det jag missat. För mig är det så suspekt att det måste tittas närmare på för att förstås. Att säga "här finns inget att se" och låtsas som ingenting är helt enkelt inte trovärdigt.

Jag kan inte få det till något annat än att rösterna redan är räknade. Oräknade röster förvaras i vita plastlådor innan dem räknas i maskin. Väskan vi ser på filmen är till för slutförvaring. Det finns ingen rimlig förklaring till varför man skulle använda en sådan väska på väg till räkning.
2020-12-06, 13:13
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Vem är det som ger en massa röster till Biden om det är stängt för natten då?
Röster reggas av maskinerna där det sitter två kvinnor och matar röster i timmar. Du får hela förloppet förklarat av en observatör med 20 års erfarenhet: https://www.youtube.com/watch?v=kZqFBEjs7bg&ab_channel=TheNewsJunkie%27sCa rtoons

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in