2020-12-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
I en turbulent och misstänksam situation, där den egne ledaren ylar "valfusk" finns alltid risken att dedikerade följare blir övertygade om fusk, och tycker det är rimligt att bevisa fusket litet kreativt.

Här har jag förtroende för domstolarnas värdering, och där avfärdas så mycket bevisning (i stort sett allt) som läggs fram att det (i mina ögon) smutsar ner alla overifierade och opportunistiska påståenden till exempel, men inte bara, twitterinlägg.

Kan också vara så att de man följer säger att inget valfusk har skett och därför bortser från all bevisning som kommer fram. Såg att du inte nämnde nånting om videon. Vilken rimlig förklaring har du till den?
2020-12-06, 11:47
Medlem
Citat:
En postare (Pung) framhöll att det viktiga är vad allmänheten tror, egentligen inte vad som kan bevisas. Jag har dock litet svårt att se USA förvandlas till ett pöbelvälde därför att Trump och hans mer entusiastiska följare har svårt att hantera en jobbig verklighet.

Nej, det viktiga just nu verkar vara vad Republikanska politiker på delstatsnivån tror. Det är de som måste dra igång utredningar för att allt inte skall rinna ut i sanden.

Efter det gäller det vad militären (då både ledning och enskilda soldater) tror på. Det är ju militären som TheDonald måste förlita sig på om han tänker köra över både politiker och domstolar. Nu tror jag inte själv att det kommer att gå så långt. När militären blandar sig i leken är det bara för att presentera sin utredning om utländsk inblandning som kan innehålla konkreta bevis; eller så innehåller den heller inget konkret. Därefter tror jag inte att militären blandar sig i något mer av den inhemska politiken.
2020-12-06, 11:49
Medlem
Tim Pool går igenom "Suitcasegate". Sågar "Leadstories" sk "fact check".

https://www.youtube.com/watch?v=r9fX5c7hGf4&feature=youtu.be&ab_channel=Ti mcast
2020-12-06, 11:49
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
En hypotes som då måste prövas är ju ifall det här är öppnade och verifierade poströster. Det är väl belagt att dessa räknades senare (organiserat så) och att poströster företrädesvis tillföll Biden.

En annan kontrollfråga är "hur är röstningssiffrorna synkade med filmen, och var kommer data från? Jag kan tänka mig att det inte fanns en sådan synkad koppling, och jag tror inte att det var rösträkningsmaskinen som genererade de röda och blå staplarna i diagrammet.

I en turbulent och misstänksam situation, där den egne ledaren ylar "valfusk" finns alltid risken att dedikerade följare blir övertygade om fusk, och tycker det är rimligt att bevisa fusket litet kreativt.

Här har jag förtroende för domstolarnas värdering, och där avfärdas så mycket bevisning (i stort sett allt) som läggs fram att det (i mina ögon) smutsar ner alla overifierade och opportunistiska påståenden till exempel, men inte bara, twitterinlägg.

En postare (Pung) framhöll att det viktiga är vad allmänheten tror, egentligen inte vad som kan bevisas. Jag har dock litet svårt att se USA förvandlas till ett pöbelvälde därför att Trump och hans mer entusiastiska följare har svårt att hantera en jobbig verklighet.
Det finns ingen annan gång i USA:s historia där 96% av en batch på 130 000 röster tillföll en kandidat, det finns massor med "firsts" i detta val, en grej ja, två ja, 20 olika saker som aldrig hänt innan i samma val, nja... Man "stoppar" räkna, tiden då dessa röster reggas stämmer med tiden på filmen och ingen räkning skulle ske, luktar skit lång väg detta...
2020-12-06, 11:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Klippet som någon analyserar nedan har varit uppe tidigare i tråden, så ni har säkert sett det:

https://youtu.be/6Za3OKNKG-8

Vad som var nytt för mig var att kvinnan med flätor lägger ner det hon har i handen i mannens ficka! Det har jag inte noterat tidigare. Varför gör hon detta, och varför gör hon det på ett så dolt sätt?

Här tror jag vi ser ett till överlämnande av minnes-kort, 3.55 in i klippet plockar kvinnan upp något som ser ut att stämma överens med storleken ur en låda. Samma kille syns i närheten vid två tillfällen tidigare.

https://youtu.be/p5jw9Jg3toQ
2020-12-06, 12:07
Medlem
MurderOnes avatar
För de som är intresserade att få lite mer detaljer kring vad som faktiskt står i dessa Lawsuits kan jag rekommendera att titta på R&R Law Group. Det finns en hel del att säga om detta och att vissa Lawsuits avvisas kan säkert vara korrekt medan andra avvisas på tveksamma eller rent av felaktiga grunder. Länken nedan gäller Nevada
https://www.youtube.com/watch?v=CVvBImEsJM4&t=4067s
2020-12-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Det finns ingen annan gång i USA:s historia där 96% av en batch på 130 000 röster tillföll en kandidat, det finns massor med "firsts" i detta val, en grej ja, två ja, 20 olika saker som aldrig hänt innan i samma val, nja... Man "stoppar" räkna, tiden då dessa röster reggas stämmer med tiden på filmen och ingen räkning skulle ske, luktar skit lång väg detta...
Gah jag skulle ju inte ge mig in i den här tråden igen men vafan. Bilden visar inte 96% röster för biden, det står klart och tydligt att det är 99k röster på Trump, 220k röster på Biden. Kan ni inte snälla börja kolla era egna siffror någon endaste gång?

Och tiden stämmer inte heller. Det är efter att vi har bekräftat att andra varit i lokalen. Orkar inte med ert kassa "rapa siffror jag vill ska stämma ur luften"
Senast redigerad av aloc 2020-12-06 kl. 12:30.
2020-12-06, 12:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Inte för att det har någon egentligen bäring, men ändå kul som en del av rapporteringen:

https://i.4cdn.org/pol/1607223285952.png

Ni känner säkert igen henne - chairman whatever (minns inte ens hennes namn) som reagerade mycket kraftigt under hearing i GA är tydligen valarbetare också!?

Detta är alltså kvinnan som sa "detta har redan blivit debunkat ett dussintal gånger under flera veckor" och blev ordentligt upprörd, varpå någon påpekade att "det är väl första gången videon visas, eller?" och alla andra håller med.

Bild på hennes minspel: https://i.4cdn.org/pol/1607228363309.jpg

Inte bara i den här tråden men i flera andra så skriver vänstern debunked som om det vore någon slags stämpel på att det är etablerad sanning och inte kan ifrågasättas. Kvinnan i klippet är garanterat så van att säga debunked så fort ett ämne dyker upp som hon inte kan svara på att det gick av bara farten.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Då blir det dags att införa martial law och ta det den militära vägen då. Jag tror det kommer att bli svaret på om det inte beviljas prövningstillstånd i SCOTUS.

Det finns militärer, inkl. General Flynn som har antytt att det är så man kommer att hantera valfusket. Med att åberopa treason, landsförräderi i miltärdomstolar.

Bifogar två mycket intressanta inlägg från gården som tar upp det här.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
2020-12-06, 12:31
Medlem
Förklaringen till att så många tror på valfusk i stor skala är utan tvivel lite av det mänskliga psykets labyrinter av förnekelse, man vill så gärna tro att Trump vann och letar överallt efter just bekräftelse på det så man kan hitta utgången i all sin vilsenhet.
Demokraterna eller ens rakryggade republikaner skall ju behöva försvara valresultatet mot direkt pinsamma omogna anklagelser om valfusk. Man får ju förlita på rättssystemet och dom lagar och regler som gäller när Trump med fradga kring munnen och vild blick anfaller utan några som helst hållbara bevis.

En mer ensam och isolerad president som i sina sista dagar i ämbetet börjat vanära ämbetet allt mer har nog aldrig tidigare skådats i vita huset.
2020-12-06, 12:36
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Gah jag skulle ju inte ge mig in i den här tråden igen men vafan. Bilden visar inte 96% röster för biden, det står klart och tydligt att det är 99k röster på Trump, 220k röster på Biden. Kan ni inte snälla börja kolla era egna siffror någon endaste gång?
I en av staterna är det 96% av ca 130k röster.. Tycker inte ni att det är konstigt att där man stänger räkningen reggas det en massa röster under tiden det "inte räknas" och i alla stater är rösterna kraftigt fördel Biden?
2020-12-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
I en av staterna är det 96% av ca 130k röster.. Tycker inte ni att det är konstigt att där man stänger räkningen reggas det en massa röster under tiden det "inte räknas" och i alla stater är rösterna kraftigt fördel Biden?

Så om det fuskats så har man inte förstått att rapportera det hela på ett trovärdigt sätt? Är det din teori?
2020-12-06, 12:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag vet inte om du känner till ett ställe som heter Hollywood?

Ifall man gör det inser man att utsnitt ur inspelningar och scener ur filmer går att uppfatta på litet olika sätt, och att om de är redigerade kan de till och med vara missledande. (Hint: Tom Hanks dog egentligen inte i Saving Private Ryan...)

Därför är ett utvalt utsnitt ur en lång övervakningsfilm rätt tveksamt som bevisning. Om någon som är insatt i kontexten och vet hur och vad de berörda arbetade med anser att det inte väcker anledning till oro minskar ett sådant bevis (eller indicium) i värde.
Du har tagit argumentationen till en helt ny nivå som man inte trodde fanns.
Du kanske känner till att det går att se om en övervakningsfilm är manipulerad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in