2020-12-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
I en av staterna är det 96% av ca 130k röster.. Tycker inte ni att det är konstigt att där man stänger räkningen reggas det en massa röster under tiden det "inte räknas" och i alla stater är rösterna kraftigt fördel Biden?

Vad menar du med reggas? Pratar du om vad som syntes i tv eller vad som faktiskt registrerades som röster?

Det är nämligen inte samma sak..
2020-12-06, 12:45
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Så om det fuskats så har man inte förstått att rapportera det hela på ett trovärdigt sätt? Är det din teori?
Vem har inte rapporterat och vart? Innan "laga kraft" faller borde alla i tråden tagga ner och se vart det landar, ingen här tar tingsrättens dom som slutgiltig, låt det gå till högre rätt innan vi tvärsäkert avfärdar någon av parterna..
2020-12-06, 12:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Angående film från Fulton County, så framkommer det vad för typ av väska/behållare som dras fram från under bordet.

"So why were they running ballots from bins that are made to hold previously counted ballots??"

https://twitter.com/Excelsi04144814/status/1334946035311972354?s=20

Specialväskor som används för att tömma maskinerna på redan räknade röster.
2020-12-06, 12:49
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Vad menar du med reggas? Pratar du om vad som syntes i tv eller vad som faktiskt registrerades som röster?

Det är nämligen inte samma sak..
Tiden på det som syntes i tv stämmer med tiden då Biden får 225 000 röster när "ingen räknar" då man stängt för natten.. https://twitter.com/Smokeymtnwoman1/status/1335508345533452290?s=20
2020-12-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Förklaringen till att så många tror på valfusk i stor skala är utan tvivel lite av det mänskliga psykets labyrinter av förnekelse, man vill så gärna tro att Trump vann och letar överallt efter just bekräftelse på det så man kan hitta utgången i all sin vilsenhet.
Demokraterna eller ens rakryggade republikaner skall ju behöva försvara valresultatet mot direkt pinsamma omogna anklagelser om valfusk. Man får ju förlita på rättssystemet och dom lagar och regler som gäller när Trump med fradga kring munnen och vild blick anfaller utan några som helst hållbara bevis.

En mer ensam och isolerad president som i sina sista dagar i ämbetet börjat vanära ämbetet allt mer har nog aldrig tidigare skådats i vita huset.
Precis.
Eller så accepterar man faktum att det pågått ett intensivt propagandakrig sedan 4 år tillbaka från msm, big tech osv. De vill inte att Trump ska sitta kvar eftersom han rensar upp i träsket av korruption som råder i landet. Att du vägrar se igenom medias intensiva hjärntvätt är ditt problem.

USA byggdes med konstitutionen som grund, presidentens absoluta primära uppgift är att skydda den mot angrepp, utifrån och inifrån. Det kommer Trump att göra, med stöd i de lagar och regler som finns. Media kommer skrika "militärkupp" "maktövertagande" eller liknande utan att ha en aning om vad de skriver.

Trump vann valet 2020 och kommer sitta 4 år till.
2020-12-06, 12:53
Medlem
Citat:
Tiden på det som syntes i tv stämmer med tiden då Biden får 225 000 röster när "ingen räknar" då man stängt för natten.. https://twitter.com/Smokeymtnwoman1/status/1335508345533452290?s=20

Länken visar ju ingen information om vad det är för ”rösträkning” det handlar om... Det finns flera rapporteringsverktyg som alla bygger på samma grundkälla. Utan att veta vad det är vi tittar på säger det absolut ingenting.
2020-12-06, 12:54
Medlem
Citat:
I en av staterna är det 96% av ca 130k röster.. Tycker inte ni att det är konstigt att där man stänger räkningen reggas det en massa röster under tiden det "inte räknas" och i alla stater är rösterna kraftigt fördel Biden?

Citat:
Vem har inte rapporterat och vart? Innan "laga kraft" faller borde alla i tråden tagga ner och se vart det landar, ingen här tar tingsrättens dom som slutgiltig, låt det gå till högre rätt innan vi tvärsäkert avfärdar någon av parterna..

Jag undrar om det som du anser vara "konstigt". Är din teori att de som fuskade inte klarade av att utföra fusket utan att agera konstigt? Att de reggade röster under tiden de inte räknade är alltså en miss av fuskarna enligt dig?
2020-12-06, 12:55
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Precis.
Eller så accepterar man faktum att det pågått ett intensivt propagandakrig sedan 4 år tillbaka från msm, big tech osv. De vill inte att Trump ska sitta kvar eftersom han rensar upp i träsket av korruption som råder i landet. Att du vägrar se igenom medias intensiva hjärntvätt är ditt problem.

USA byggdes med konstitutionen som grund, presidentens absoluta primära uppgift är att skydda den mot angrepp, utifrån och inifrån. Det kommer Trump att göra, med stöd i de lagar och regler som finns. Media kommer skrika "militärkupp" "maktövertagande" eller liknande utan att ha en aning om vad de skriver.

Trump vann valet 2020 och kommer sitta 4 år till.
Tror att hans snabba utnämning till HD gjordes för att slippa militära insatser..
2020-12-06, 12:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, du vrider till det jag skrev.
Du måste som sagt se helheten och verkligheten, det duger inte att lita på Trumps ord.
Det är många omständigheter som visar att Bidens vinst inte berodde på valfusk:

Trump har spridit massor av villfarelser och lögner i flera år. Han är helt enkelt inte trovärdig, det är väldigt tragiskt och allvarligt att en del människor litar så hundraprocentigt på en notorisk lögnare.

Hans kriterium för valfusk är att han inte vann valet.
Fortfarande finns det ingenting som tyder på valfusk.
Biden ledde även i opinionsmätningarna, så hans seger var ingen överraskning.
Datasäkerhetschefen för valet, Chris Krebs riskerade sitt jobb när han sa att valet var säkert.
Justitieminister William Barr riskerade sitt jobb när han säger att departementets utredning inte hittade omfattande valfusk.

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Inte när jag kan se vad som händer med mina egna ögon, då litar jag på dom tills jag får höra nånting som förklarar vad jag ser som låter som en rimlig förklaring istället för en skitnödig undanflykt som te.x "alla gick av en tillfällighet, ingen sa något till någon om att någon skulle lämna" trots att man ser en person gå runt och prata med folk som slutar jobba och plockar ihop, hur 4 personer sen sitter och VÄNTAR på att lokalen ska tömmas på folk innan man drar ut röster under ett bord och börjar räkna dom. Vart är förklaringen till denna video, säg till när du har nånting som du anser är rimligt nog att våga posta här utan att förstöra sin trovärdighet helt och hållet..

Barr har ju gjort en grundlig undersökning, vad sa Barr om videon?

Jag försöker ta del av helheten. Det är därför jag försöker få förklarat för mig vad Barr gått igenom i sin utredning. Än så länge är allt jag fått reda på att för dig spelar det ingen roll, du vet att Barr har rätt, det har du backat upp med att du ser upp till folk som säger emot sin boss. Hade du något mer som backar upp att Barr har rätt eller är dina känslor allt?
Barr sa aldrig att de är färdiga med att utreda.
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det kommer nog presenteras en hel del i SCOTUS. Det får vi ju se. 3-4 veckor är ingenting för att sammanställa och bevisa ett omfattande valfusk i ett av världens största demokratier.

Men det behövs egentligen inte ens bevis i vissa fall för att ogiltigförklara röster när en stat tex skiter i att följa konstitutionen som man gjorde i PA.
Det kommer säkert inte att komma upp i högsta domstolen (landets). Tyvärr tror jag att det slutar här någonstans, att det har fuskats är jag övertygad om men det kommer att sopas under mattan. Tolkade Trump igår på rallyt i Georgia som att det inte kommer något mer, de har inte mer än det de har visat upp och det väljer berörda stater och domstolar att bagatellisera, säkert för att de tycker att Trump är för knäpp.

Det är illa att det fuskas i valen men det här är något som väljarna får svälja tydligen. Verkligen inte bra.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha då kanske det är dags för dessa att krypa till korset! landsförräderi i militärdomstol är en säker dödsdom... och inge livstidsfängelse

Ska bli intressant och se vad som händer med kärringen som sa till alla valobservatörer att gå hem för att sedan sitta och säga att filmen är debunked i en hearing... allt annat än livstidsfängelse vore en skam.
Har du verkligen koll nu så att du inte hör till dem som vrider till sanningen, eller din fantasi skenar iväg med dig? För det första så vet vi inte ens om det säkert är samma person (de de munskydden är verkligen bra att gömma sig bakom), men det är onekligen mycket likt det man ser. En aning längre hår, kan vara toppat sedan dess iofs. För det andra - att det skulle vara samma person som även är den som ropar till valobservatörerna att gå hem för att alla ska sluta räkna är du den första som skriver. Bilderna på kvinnan som påstås vara samma som är med på hearingen, Elena Parent, ser absolut ut att vara på ett annat ställe i lokalerna än där valobservatörerna som skickades hem var.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det finns lite längre bak här i tråden ska försöka leta upp! men hon ser ju identisk ut

https://i.4cdn.org/pol/1607223285952.png

Det var den eminente Flashbackaren Stig-Brit som leta reda på detta (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Spelar väl inte så stor roll men såg faktiskt en annan länka bilden före det.
2020-12-06, 12:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Inte när jag kan se vad som händer med mina egna ögon, då litar jag på dom tills jag får höra nånting som förklarar vad jag ser som låter som en rimlig förklaring istället för en skitnödig undanflykt som te.x "alla gick av en tillfällighet, ingen sa något till någon om att någon skulle lämna" trots att man ser en person gå runt och prata med folk som slutar jobba och plockar ihop, hur 4 personer sen sitter och VÄNTAR på att lokalen ska tömmas på folk innan man drar ut röster under ett bord och börjar räkna dom. Vart är förklaringen till denna video, säg till när du har nånting som du anser är rimligt nog att våga posta här utan att förstöra sin trovärdighet helt och hållet..

Barr har ju gjort en grundlig undersökning, vad sa Barr om videon?

Jag försöker ta del av helheten. Det är därför jag försöker få förklarat för mig vad Barr gått igenom i sin utredning. Än så länge är allt jag fått reda på att för dig spelar det ingen roll, du vet att Barr har rätt, det har du backat upp med att du ser upp till folk som säger emot sin boss. Hade du något mer som backar upp att Barr har rätt eller är dina känslor allt?
Valfusk är ett brott. Brott skall avgöras och dömas av domstol. Ingen är skyldig förrän det finns ett domslut som säger det.
Men som de värsta skvallerkäringar har ni trumpister dömt själva och fortsätter envist sprida rykten till stöd för Trumps påstående, som han inte har redovisat några belägg för.
Han visste redan före att han bara kunde förlora genom valfusk. Vad säger man om en sådan person? Stöddig som faan, eller hur?
2020-12-06, 13:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Kan du berätta för oss vad hållbara bevis skulle vara?
Nej, hur skulle jag kunna göra det? Det är domstolen som avgör.
2020-12-06, 13:01
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Länken visar ju ingen information om vad det är för ”rösträkning” det handlar om... Det finns flera rapporteringsverktyg som alla bygger på samma grundkälla. Utan att veta vad det är vi tittar på säger det absolut ingenting.
Incidentmål byggs av just sådant, finns ju samma mönster i flera stater och counties där Biden får massor av röster just efter man stängt för natten, kolla graferna som visades av Trumps lag.. En gång vore ingen gång, fem gånger är ett mönster..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in