2020-12-06, 10:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
President Trump skulle tala om senatorsval i Georgia – ägnade en stor del av sitt tal till påståenden om presidentvalsfusk i delstaten
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/06/president-trump-skulle-tala-om-senatorsval-i-georgia-agnade-en-stor-del-av-sitt

En rättshaverist som aldrig ger upp sin kamp.
Det handlar om legitima invändningar. Med tanke på att valet inte är slut än på långa vägar kan det tyckas naturligt att ta upp saken när man håller möte för stora skaror anhängare.

Jag tror alla förstår vid det här laget att president Trump inte ger sig.
2020-12-06, 10:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
USA har mängder av aktiva national emergencies; det skulle vara trevligt att veta exakt vilken av dessa som avses här.

Jag förstod det som att USA sattes i krigstillstånd efter elfte semptember. Detta blev det berömda "kriget mot terrorismen". Detta krigstillstånd ger speciella befogenheter till presidenten. Detta krigstillstånd håller på fortfarande och har inte upphört. Detta också med executive-ordern från 2018 ger också mer befogenheter då det står i ordern från 2018 att presidenten utlyser ett nationellt nödläge.
2020-12-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men de utreder ju inte. De tar inget till domstol. Sydney Powell och Giuliani är avdankade jurister som inte jobbat på över trettio år. Det är bara snack och ingen verkstad liksom. Varför vaskar de inte fram de vittnesmål som kan ge något i domstol?
Det är mycket på gång i domstolarna men dem lägre instanserna vill inte ens se bevisen som uppdagas mer och mer. Woke socities som blev utslängda från YT har ganska bra sammanfattning av läget hittills med videobevis på fusket . Kolla från 25 min in..https://www.bitchute.com/video/fQj4VHVveyfE/
2020-12-06, 10:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Helt klart många som älskar honom passionerat.
Det betyder ju inte att han "är den bästa presidenten nånsin".

Samtidigt ser det illa ut. En enormt tätpackad folksamling där i princip igen bär munskydd samtidigt som Georgia har enorma problem med spridningen av Covid-19.

Undrar vad vårdpersonalen tyckte om gårdagens rally?!

Lägg ner det där jävla pinsamma ältandet nu med tätpackade folksamlingar... ni hyllade ju när folk gjorde likadant efter valnatten när det var tätpackat med folk ute o firade Bidens val "vinst"

Blir lite roligt hur jävla selektiva ni är.

När Trump har täta folksamlingar dåligt när demokraterna har bra
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-12-06 kl. 10:47.
2020-12-06, 10:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Personligen har jag sett vittnen, videobevis som backar upp vittnen, experter vittna om hur systemet fungerar och statistiska avvikelser. Vilka bevis saknas menar du?
Bevis som håller i domstol. Förstår du verkligen inte det?
2020-12-06, 10:47
Medlem
Melissa Carone har beskrivits som ett "stjärnvittne"
av både Donald Trump och Rudy Guiliani.
https://www.dagbladet.no/nyheter/trumps-stjernevitne-gar-viralt/73144332

Kom ihåg namnet Melissa Carone
https://celebpie.com/melissa-carone/
2020-12-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag förstod det som att USA sattes i krigstillstånd efter elfte semptember. Detta blev det berömda "kriget mot terrorismen". Detta krigstillstånd ger speciella befogenheter till presidenten. Detta krigstillstånd håller på fortfarande och har inte upphört. Detta också med executive-ordern från 2018 ger också mer befogenheter då det står i ordern från 2018 att presidenten utlyser ett nationellt nödläge.

USA har konstant varit i krig i modern tid.

NEs är vanliga i USA, och används ofta för att ge den exekutiva makten mer handlingsutrymme i begränsat område.

Du kan inte på något sätt jämföra det med romarrikets konsuler i krigstid.
2020-12-06, 10:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
jag trodde du hade något mer än att du alltid litar och ger heder åt folk som säger emot din boss. Därför vi inte kommer längre för jag kräver lite mer, vill se vilken insats man faktiskt gjort.

Om du kunde sluta automatiskt lita på folk som säger emot Trump och istället försöka verifiera vad dom säger så hade nog även du blivit skeptisk. Men som du säger litar du automatiskt på folk som säger emot Trump och då är det klart som fan man får noll koll.
Nej, du vrider till det jag skrev.
Du måste som sagt se helheten och verkligheten, det duger inte att lita på Trumps ord.
Det är många omständigheter som visar att Bidens vinst inte berodde på valfusk:

Trump har spridit massor av villfarelser och lögner i flera år. Han är helt enkelt inte trovärdig, det är väldigt tragiskt och allvarligt att en del människor litar så hundraprocentigt på en notorisk lögnare.

Hans kriterium för valfusk är att han inte vann valet.
Fortfarande finns det ingenting som tyder på valfusk.
Biden ledde även i opinionsmätningarna, så hans seger var ingen överraskning.
Datasäkerhetschefen för valet, Chris Krebs riskerade sitt jobb när han sa att valet var säkert.
Justitieminister William Barr riskerade sitt jobb när han säger att departementets utredning inte hittade omfattande valfusk.
Senast redigerad av humanlife 2020-12-06 kl. 10:56.
2020-12-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, du vrider till det jag skrev.
Du måste som sagt se helheten och verkligheten, det duger inte att lita på Trumps ord.
Det är många omständigheter som visar att Bidens vinst inte berodde på valfusk:

Prata inte om helheten när du backar upp att Barr har rätt för att du ser upp till folk som säger emot sin boss. Du får börja med att gå tillbaka och visa helheten kring Barrs undersökning. Sen kan vi gå vidare men just nu ser du inte helheten. Just nu ser du dina känslor som gillar att se nån säga emot Trump. Vad hade du mer förrutom det då som gör att du litar på Barr?
2020-12-06, 10:58
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag förstår vad jag sett och jag förstår vilka bristfälliga förklaringar som kommit till videon. Om du behöver hjälp med att tolka vad du ser får du gå till din god man och be om den hjälpen. Skicka gärna din goda mans bästa debunk av videon på röstfusk
Du behöver alltså inga bevis som en domstol erkänner?
2020-12-06, 11:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Prata inte om helheten när du backar upp att Barr har rätt för att du ser upp till folk som säger emot sin boss. Du får börja med att gå tillbaka och visa helheten kring Barrs undersökning. Sen kan vi gå vidare men just nu ser du inte helheten. Just nu ser du dina känslor som gillar att se nån säga emot Trump. Vad hade du mer förrutom det då som gör att du litar på Barr?
Du måste se helheten som jag skrev. Det krävs faktiska hållbara bevis för valfusk innan man på allvar kan överväga att tro på det. Du måste se fakta och sluta tro på grundlösa påståenden.
2020-12-06, 11:02
Medlem
Citat:
Du behöver alltså inga bevis som en domstol erkänner?
Inte när jag kan se vad som händer med mina egna ögon, då litar jag på dom tills jag får höra nånting som förklarar vad jag ser som låter som en rimlig förklaring istället för en skitnödig undanflykt som te.x "alla gick av en tillfällighet, ingen sa något till någon om att någon skulle lämna" trots att man ser en person gå runt och prata med folk som slutar jobba och plockar ihop, hur 4 personer sen sitter och VÄNTAR på att lokalen ska tömmas på folk innan man drar ut röster under ett bord och börjar räkna dom. Vart är förklaringen till denna video, säg till när du har nånting som du anser är rimligt nog att våga posta här utan att förstöra sin trovärdighet helt och hållet..

Barr har ju gjort en grundlig undersökning, vad sa Barr om videon?

Citat:
Du måste se helheten som jag skrev. Det krävs faktiska hållbara bevis för valfusk innan man på allvar kan överväga att tro på det. Du måste se fakta och sluta tro på grundlösa påståenden.
Jag försöker ta del av helheten. Det är därför jag försöker få förklarat för mig vad Barr gått igenom i sin utredning. Än så länge är allt jag fått reda på att för dig spelar det ingen roll, du vet att Barr har rätt, det har du backat upp med att du ser upp till folk som säger emot sin boss. Hade du något mer som backar upp att Barr har rätt eller är dina känslor allt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in