Citat:
Ursprungligen postat av
Natalz2
Något är märkligt i denna historia. Ett barn kan inte ens i Sverige ha 3 juridiska föräldrar. Antingen är FF och modern juridiska föräldrar och FFs fd make har då ingen juridisk rätt till vårdnad. Eller så är FFs fd make adoptivfar till barnet och då har modern ingen juridisk rätt till vårdnad. Om barnet nu slussas runt bland alla 3 vuxna så måste det bygga på något sorts frivilligt arrangemang.
Jag läste någonstans att FF träffade barnet tillsammans med sitt ex när han var i Sverige - resten av tiden tillbringade dottern med sin mor.
FF:s ex har säkert ingen juridisk rätt gentemot dottern. Däremot ville man kanske inte bara droppa av honom från hennes liv i och med skilsmässan.
När nu FF förälskade sig en helt ny man så kanske började tänka att det var jobbigt att de två aldrig skulle kunna ha dottern på tu man hand - utan inblandning av exet?
En sak som jag också reagerade på i FF:s intervju när han beskrev vad han gör med dottern när han tar hand om henne så sa FF att han bl.a. "brottas" med henne..
Den meningen var inbakad i att han spelar fotboll, simmar, åker skidor etc. Men min erfarenhet är att pedofiler bl.a. gärna brottas med barn, eftersom man då kan komma dem nära med en ursäkt. Man kan ta på dem på ställen man annars inte skulle kunna göra och skylla på att det handlade om brottning.
Dessutom kan ju sambon delta i brottandes utan att det verkar skumt. Allt handlar ju om "en lek".