2020-12-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Det har ju framkommit att Federley blev upprörd efter mötet med kriminalvården och sagt att det kan skada hans anseende. Hade han varit någon typ av stödperson skulle han behöva vara mer öppen med relationen och inte skickat ett snyftinlägg på fb som försvar.

Man ska inte lita blint på kvällspressen, de är ute efter att sälja lösnummer och vill ha det så skandalöst som möjligt.
Kanske blev FF upprörd pga det han fick höra.
Citera
2020-12-05, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arionvulgaris
Vet vi något om FFs dotters biologiska mamma? Om jag hade varit hon hade jag haft en hel del att säga till FF.
Hon var i praktiken en surrogatmoder. Om jag förstår saken rätt så är FF biologisk far och FFs fd ”make” är adoptivfar till flickan. Den biologiske modern, som således har adopterat bort barnet, är helt ute ur leken. Vad hon tycker om situationen är inte mer intressant än vad du och jag tycker.
Citera
2020-12-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Hur var det nu Centern kom över alla sina pengar?

Centern lurade på Peter Hjörne massa landsortstidningar. PH slängde upp några miljarder för ingenting.
Citera
2020-12-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Hon var i praktiken en surrogatmoder. Om jag förstår saken rätt så är FF biologisk far och FFs fd ”make” är adoptivfar till flickan. Den biologiske modern, som således har adopterat bort barnet, är helt ute ur leken. Vad hon tycker om situationen är inte mer intressant än vad du och jag tycker.

Aha. Ytterligare ett argument mot surrogatmödraskap.
Citera
2020-12-05, 16:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag har hört Amerikanska siffror - som omtalar att 10% av Sveriges befolkning -ägnar sig åt homosexuella aktiviteter.

Den riktiga siffran gällande staten Sverige är 1% - som gilla att krama sina manliga kolleger i bibliotekshyllan. Och som medvetet sprider ut till alla som vill lyssna att homosexualitet är "normalt".

Mycket allvarligt om en stat har som lära att det är ok att böga.. Det är å in i helvete allvarligt!

Staten uppgift är nämligen tvärtom - att se till att det skapas så många svenska barn som möjligt är. - Se till att svenska kvinnor är gravida så de kan föda nya svenskar.
Vill du verkligen att staten ska lägga sig i vad du gör i sovrummet? Det vill inte jag. Trots att jag inte har något att dölja.
Citera
2020-12-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De är förmodligen medvetna om att om det brister totalt för en så gränslös person som Federley kan det bli rena vulkanutbrottet. Saker kan komma flygande från varsomhelst, både sanningar och lögner. Det kan bli väldigt smutsigt och totalt ohanterbart.

Förmodligen därför de behandlar honom med silkesvantar just nu.

Att han "mår väldigt dåligt" är förmodligen bara en bisak för Annie Lööf.
Federleys makt består i att folk tror på det han säger. Det tar ett tag för hans anhängare - och för auktoritetstroende människor i allmänhet - att ta till sig att han är slut politiskt. För varje dag Federley är tyst och kritikerna hörs så förstärks bilden av honom som skurk.

Jämför med Soran Ismail och Fredrik Virtanen som bemötte våldtäktsanklagelser med tystnad så de fick fritt spelrum. Först när de märkte att deras anhängare hade gått vidare talade de ut i media och polisanmälde för förtal. Båda vann sina rättegångar, men det förstärkte bara den negativa bilden av dem eftersom det gått för lång tid.

Ju längre tiden går desto mindre möjligheter för Federley att dra med någon i fallet.
Citera
2020-12-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Centern lurade på Peter Hjörne massa landsortstidningar. PH slängde upp några miljarder för ingenting.

Riktigt - Centern sålde alla sina tidningar innan tidningsdöden - gjorde sig vinster i den klassen att de blev utnämnda som Europas rikaste parti!

Och de valde en abnormal som sin representant.
Citera
2020-12-05, 16:41
Medlem
Citat:

Fast här säger FF precis tvärtom. Dvs. att en argument FÖR surrogatmödrarskap för hans del är just att han INTE vill dela tiden om barnet med någon annan.

"Han har till exempel aldrig sett dottern rida, trots att hon gjort det varje tisdag under lång tid.
– Jag är aldrig hemma en tisdag.
Basketen på fredagar missar han dock inte.
Och drömmen om fler barn lever. Fast då ska det ske genom surrogatmödraskap – och det är i dag olagligt i Sverige. Han vill inte behöva dela nästa barn med flera.
– Det är så jobbigt att lämna bort Ida-Li, även om det inte är något dramatiskt. Men det är klart att jag vill ha henne där varje dag. Och det vill hennes mamma också."

https://www.expressen.se/nyheter/qs/c-toppen-drommer-om-att-ge-dottern-ett-syskon/
Citera
2020-12-05, 16:45
Medlem
Citat:

Hon har inte adopterat bort barnet enligt denna artikel från förra året:

https://www.expressen.se/nyheter/qs/c-toppen-drommer-om-att-ge-dottern-ett-syskon/
Och drömmen om fler barn lever. Fast då ska det ske genom surrogatmödraskap – och det är i dag olagligt i Sverige. Han vill inte behöva dela nästa barn med flera.

– Det är så jobbigt att lämna bort *da-L*, även om det inte är något dramatiskt. Men det är klart att jag vill ha henne där varje dag. Och det vill hennes mamma också.
Citera
2020-12-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Man ska inte lita blint på kvällspressen, de är ute efter att sälja lösnummer och vill ha det så skandalöst som möjligt.
Kanske blev FF upprörd pga det han fick höra.

Det är inte på något sätt en trovärdig förklaring att FF skulle ha fått reda på sambos förflutna först när Kriminalvården tog kontakt med honom. Sambon kan omöjligen ha hållit det hemligt att han satt inne 6 år. Nästa naturliga fråga lyder: för vad?

Om FF inte ens var intresserad av svaret då visar det lika dåligt omdöme som om han visste svaret och valde att bli sambo ändå.

Det finns alltså inget sätt för FF att bortförklara det som har hänt. Varken naivitet, oskuldsfullhet eller ngt liknande kan bortförklara hans val.
Citera
2020-12-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Hon har inte adopterat bort barnet enligt denna artikel från förra året:

– Det är så jobbigt att lämna bort *da-L*, även om det inte är något dramatiskt. Men det är klart att jag vill ha henne där varje dag. Och det vill hennes mamma också.

Helt obegripligt om hon inte efter detta skrider till verket och slåss om ensamvårdnad.
Citera
2020-12-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ett barn borde ha rätt att ha kontakt med sin
biologiska mor, och en mor borde väl ha känslor för sitt barn. Undrar om inte barn som växer upp i sådana här familjer kommer att revoltera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in