Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Jag har funderat på exakt samma sak.
Det kan vara därför de verkar ta så lätt på det här med att deras son inhyst en pedofil som partner i samma hus som deras barnbarn. Och att de gått där i lugn och ro tillsammans och diskuterat i elljusspåret.
En normal farförälder hade omedelbart rusat in och halshuggit pedofilen med tanke på barnbarnen. Åtminstone kastat ut honom omedelbart med huvudet före. Men inte här. Nej, inte här inte.
Fan, det är mer och mer smådetaljer i den här historien som börjar lukta illa. Riktigt illa.
Det här är ytterligare en sådan detalj.
"Hos familjen Federleys var det samtidigt fritidsgård, alla var välkomna.
Jag är inte uppvuxen med pengar, så vi åkte inte på utlandssemestrar eller köpte nya prylar. Men det har alltid varit öppet och kärleksfullt hos oss. Det hände att jag kom hem från skolan och såg
en tjejkompis sitta och gråta i mammas famn.
På somrarna tog de emot
flyktingbarn och de ställde upp när polisen ringde mitt i natten och behövde
akutboende för något omhändertaget barn.
– Det var inte konstigare än att någon kompis behövde slagga över för att bussen slutat gå.
När de andra barnens föräldrar drack fredagsgrogg eller festade till det med vin på lördagen, då var
Federleys mamma och pappa nyktra och skjutsade traktens unga.
– Farsan klev emellan någon gång när det blev bråk mellan grabbarna – och jag
tror inte att dom missade en enda nattvandring med någon av oss ungar."
Man kan ju tolka detta på minst ett par sätt beroende på vilken infallsvinkel man råkar ha.
FF vill måla upp en bild av sina föräldrar som någon sorts superföräldrar som ställde upp för hela traktens ungar. Alla var välkomna och alla fick sova över..
Nu när vi vet FF:s intressen börjar man undra varför det var så viktigt för föräldrarna att det fanns så många ungar i huset? Flyktingbarn som inte kunde språket. Barn som skulle omhändertas..
I mina öron låter det väldigt konstigt att en unge skulle komma och besöka en kompis föräldrar när kompisen inte är hemma och gråta i kompisens mammans famn..
Det kan naturligtvis vara så att FF ljuger/överdriver kraftigt för att skönmåla sina egna föräldrar. Han kanske känner sig tvungen att lyfta fram vilka fantastiska och empatiska människor de var när han annars inte kan skryta så värst angående vad de har åstadkommit?
Eller sen bodde han i en håla där de flesta kom från trasiga familjer och därmed behövde mycket utomstående stöd?
Eller sen fanns det andra intressen för i familjen att ha många ungar runtomkring så att ingen riktigt hade koll på vad som hände bakom hörnet..?
https://www.expressen.se/nyheter/qs/c-toppen-drommer-om-att-ge-dottern-ett-syskon/