2020-12-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Var finns videon? Kollat på ync den finns inte där
Jag har klippet på datorn, vart kan jag ladda upp?

EDIT: Den ligger fortfarande kvar på Youtube såg jag, här kommer länk: https://www.youtube.com/watch?v=XmoCYJggFlo&t=289s&bpctr=1607193959
Citera
2020-12-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Länkar till hans hyss?

I det första bad hon om vatten innan pepparsprayen då hon hade någon slags panikattack eller nåt, svårt att andas iaf. https://www.youtube.com/watch?v=x4BFbB_Fm_w

Här låser han ute sin kompis, kompisen verkar även drogpåverkad som fan då han beter sig konstigt mot slutet av klippet. Tjejen undrade om han verkligen skulle va utelåst på balkongen och sade att hon tyckte synd om honom. I slutet av klippet försökte han få sin tjejkompis att också pepparspraya honom. https://www.youtube.com/watch?v=MUuU2jrDRRI

Kan finnas fler klipp vid en sökning.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-05 kl. 19:34.
Citera
2020-12-05, 19:29
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
I det första bad hon om vatten innan pepparsprayen då hon hade någon slags panikattack eller nåt, svårt att andas iaf och hon ber om vatten. https://www.youtube.com/watch?v=x4BFbB_Fm_w

Här låser han ute sin kompis, kompisen verkar även drogpåverkad som fan då han beter sig konstigt mot slutet av klippet. Tjejen undrade om han verkligen skulle va utelåst på balkongen och sade att hon tyckte synd om honom. I slutet av klippet försökte han få sin tjejkompis att också pepparspraya honom. https://www.youtube.com/watch?v=MUuU2jrDRRI

Tack. Riktigt vider den där.
Hoppas han får det tufft i fängelset.
Citera
2020-12-05, 19:34
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Jag har klippet på datorn, vart kan jag ladda upp?

EDIT: Den ligger fortfarande kvar på Youtube såg jag, här kommer länk: https://www.youtube.com/watch?v=XmoCYJggFlo&t=289s&bpctr=1607193959

Tack, haha bisarr händelse. Han verkar inte överdrivet ledsen heller, nästan så de ser ut som han fejk lipar lite.
Citera
2020-12-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Tack. Riktigt vider den där.
Hoppas han får det tufft i fängelset.

Man kan ju hoppas det. Fast han skulle kanske inte ha något emot att få något upptryckt i r*ven då han själv är gay (eller bi), åtminstone så håller han på med killar i sina livestreams.

Har själv väldigt nyligen undkommit en kille (svensk) som är en våldsam psykopat, vissa kommer lindrigt undan.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-05 kl. 19:59.
Citera
2020-12-05, 20:04
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemandJustice
Vad är det här för sjuk idiot?

"Den nu döda flickvännen, 28-åriga Valentina ”Valya” Grigoryeve hade strax innan hon frös ihjäl sagt att hon var gravid. Detta har däremot inte bekräftats av ryska polisen. Det som däremot fastslås är att hon troligtvis dog av köld när hennes 30-åriga pojkvän, den populära youtubern Stas Reeflay tvingade henne stå utomhus i minusgrader efter att han hällt vatten på henne. Det rapporterar bland andra Daily mail.

Vittnen berättar också om hur han tidigare under livesändningen slagit henne i ansiktet flera gånger. När han tvingade henne gå ut försökte hon få med sig en jacka att bära över underkläderna hon hade på sig. Det tillät han inte eftersom han tyckte hon behövde ”nyktra till”.
Därför kära vänner, ge faan i att följa nobodys på sociala medier. "Youtube-stjärna"? Nja, I don`t think! Har aldrig hört om flanen förut. Idiot!
Citera
2020-12-05, 20:15
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
I det första bad hon om vatten innan pepparsprayen då hon hade någon slags panikattack eller nåt, svårt att andas iaf. https://www.youtube.com/watch?v=x4BFbB_Fm_w

Herregud, värre än jag trodde.

På videon där hans flickvän dör så ser han helt obrydd ut. Totalt empatilös.

Men här ser man ju att aset är en riktig sadist också, han verkligen njuter av makten över folk. Titta hur lycklig han är efter att han sprayat sin kompis, det var sann glädje i hans ansikte.
Citera
2020-12-05, 20:26
Medlem
JoakimBalls avatar
framtiden ser ljus ut. me såna hära stjärnor som hjältar!
Citera
2020-12-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpaziba
Lite insider-information från ryska källor.

- Kvinnan i en blå jacka är ambulanssjuksköterska. Tyckte hennes uppträdande var konstigt (inga försök att återuppliva kvinnan, allmänt likgiltig attityd) men fått veta att de individerna var kända sen tidigare av den lokala ambulansanläggningen pga deras drogmissbruk och allt som det innebär, våld, bad trips osv.

- Kvinnan var prostituerad (med många kritiska "recensioner" från sexköpare om dålig hygien osv, vilket tyder på grovt missbruk tror jag), inflyttad till Moskva från södra Ryssland. Trasig familj så klart.

- Grabben höll på och ställde samma fråga till sjuksköterskan "men är hon död?" och hon svarade något i stil med "Vad tror du? Hon är ju helt stel och blå". Så jag tolkade det som om kvinnan hade varit död så pass länge att likstilheten hunnit uppkomma.

- Han har tydligen redan erkänt att han slagit henne i huvudet. Att hon bajsade på sig kan innebära att hjärnan var skadad redan vid det skedet (hände i det där Lotta-fallet). Att slå kvinnor är trots allt inte "lagligt" i Ryssland, utan den första episoden av våld i hemmet betraktas inte som ett brott utan som en administrativ förseelse, typ. Vilket för övrigt genererar lika hårda straff som Sveriges brottsbalk. Som jag förstod det så gjordes det för att avlasta polisen, inte för att göra någon ideologisk markering att det skulle vara okej att slå sin fru som det tolkades i svenska medier. Men olycklig lagändring oavsett.

- Hon har inte legat på gatan utan i ett pannrum (?) i huset men någons jacka över sig. Oklart om hon tagit sig dit själv eller om det var grannarna.

Nu till ett mer filosofiskt ämne. Jag har bott i Sverige i 4 år och måste säga att jag upplever svenskar mycket mer känslokalla och avtrubbade än östeuropéer och ryssar i synnerhet. Håller inte med att svenskarna skulle vara mer själsliga eller hjälpsamma, tvärtom. Mycket handlar om att framstå som god och "woke" samt mycket tom ideologisk prat om "värderingar" - men det handlar mer om formen än om innehållet känner jag. Mycket dubbelmoral, ogrundad självgodhet och avsaknad av självkritik. Allt detta i kombination med väldigt schematiska kunskaper om den övriga världen, inklusive Ryssland.

Tilläggas bör att mina kontakter har varit främst i 20-30års ålder med extensiv akademisk bakgrund, så urvalet kan vara lite skevt. Vet inte hur det förhåller sig i andra demografiska grupper.

Bra skrivet!
Är själv etnisk svensk och håller helt med dig gällande svenskar och i synnerhet unga akademiker.
Citera
2020-12-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpaziba
Lite insider-information från ryska källor.

- Kvinnan i en blå jacka är ambulanssjuksköterska. Tyckte hennes uppträdande var konstigt (inga försök att återuppliva kvinnan, allmänt likgiltig attityd) men fått veta att de individerna var kända sen tidigare av den lokala ambulansanläggningen pga deras drogmissbruk och allt som det innebär, våld, bad trips osv.

- Kvinnan var prostituerad (med många kritiska "recensioner" från sexköpare om dålig hygien osv, vilket tyder på grovt missbruk tror jag), inflyttad till Moskva från södra Ryssland. Trasig familj så klart.

- Grabben höll på och ställde samma fråga till sjuksköterskan "men är hon död?" och hon svarade något i stil med "Vad tror du? Hon är ju helt stel och blå". Så jag tolkade det som om kvinnan hade varit död så pass länge att likstilheten hunnit uppkomma.

- Han har tydligen redan erkänt att han slagit henne i huvudet. Att hon bajsade på sig kan innebära att hjärnan var skadad redan vid det skedet (hände i det där Lotta-fallet). Att slå kvinnor är trots allt inte "lagligt" i Ryssland, utan den första episoden av våld i hemmet betraktas inte som ett brott utan som en administrativ förseelse, typ. Vilket för övrigt genererar lika hårda straff som Sveriges brottsbalk. Som jag förstod det så gjordes det för att avlasta polisen, inte för att göra någon ideologisk markering att det skulle vara okej att slå sin fru som det tolkades i svenska medier. Men olycklig lagändring oavsett.

- Hon har inte legat på gatan utan i ett pannrum (?) i huset men någons jacka över sig. Oklart om hon tagit sig dit själv eller om det var grannarna.

Nu till ett mer filosofiskt ämne. Jag har bott i Sverige i 4 år och måste säga att jag upplever svenskar mycket mer känslokalla och avtrubbade än östeuropéer och ryssar i synnerhet. Håller inte med att svenskarna skulle vara mer själsliga eller hjälpsamma, tvärtom. Mycket handlar om att framstå som god och "woke" samt mycket tom ideologisk prat om "värderingar" - men det handlar mer om formen än om innehållet känner jag. Mycket dubbelmoral, ogrundad självgodhet och avsaknad av självkritik. Allt detta i kombination med väldigt schematiska kunskaper om den övriga världen, inklusive Ryssland.

Tilläggas bör att mina kontakter har varit främst i 20-30års ålder med extensiv akademisk bakgrund, så urvalet kan vara lite skevt. Vet inte hur det förhåller sig i andra demografiska grupper.

Är själv rysktalande. Det kan mycket väl stämma det du säger om svenskar och ryssar, även om det är generaliserat. Vet inte hur ryssar är just idag och vilken mentalitet de har men har sett en del klipp från Ryssland där folk hjälper randoms ute i trafiken eller någon hund som fastnat nånstans. Folk brydde sig. Tex män som vid olika tillfällen klev ur sin bil mitt på vägen för att hjälpa någon gumma över vägen så att hon klarade sig oskadd. Har lite svårt att se att en svensk skulle göra nåt sånt.

Ambulanskvinnan verkade som sagt känna på offrets puls och hon kände väl inget och sade att hon var död. Brukar man försöka med återupplivning även vid avsaknad av puls eller hur funkar det? Men lite skumt var det att de bara lät henne ligga där medans hon tog uppgifter.

Såhär i efterhand så borde man nog ha skippat att titta på det där klippet.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-12-05 kl. 20:49.
Citera
2020-12-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Videon på hans livestream där hon uppenbart är avliden, som detta handlar om.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=XmoCYJggFlo&bpctr=1607188431
Det fattar jag ju väl men "just vilken video" menade jag...

Hon ser inte ut att röra sig vid 7.11...
Citera
2020-12-05, 20:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ambulanskvinnan verkade som sagt känna på offrets puls och hon kände väl inget och sade att hon var död. Brukar man försöka med återupplivning även vid avsaknad av puls eller hur funkar det? Men lite skumt var det att de bara lät henne ligga där medans hon tog uppgifter.

Återupplivning fungerar bara de första minuterna.., när kroppen är fortfarande varm. I detta fall var säkert liket kallt.

Men ensam så skulle hon haft problem, skall finnas ett helt "team", mediciner intravenöst, intubering, etc.. samt en defibrillator för att hjälpa till med oddsen att få kvinnan "tillbaka".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in