2020-12-05, 16:17
Medlem
Tror det är fake. I minut 7:11 till 7:21. Har filten rört sig och armen. Antagligen har han flyttat på filten eller så har hon kliat på magen med armen. Bedöm själva. Men hon är väldigt bra på att ligga still.
Citera
2020-12-05, 16:26
Medlem
laxen69s avatar
Först när man ser detta blir man upprörd. Men efter att läst om det och kollat filmen igen så börjar man ana att detta bara är ett vanligt olycksfall i pundarsvängen.

Tjejen är väck, påtänd, viftar med kniv, och har substanser av både det ena och det andra i blodet, uppe på det är hon gravid och har tydligen skitit i hallen.

Med andra ord har hon sjunkigt så låg man kan, pojkvännen är såklart inte mycket bättre.

Att hälla vatten på henne, låsa henne ute i kylan och sedan glömma tiden är en fullt rimligt olycka bland sådana människor.

Har säkert hänt många gånger förr, ambulanskvinnan verkar måttligt förvånad.
Det enda unika är att det livestreamades, och vanliga svenssons får se det hända.
Lite som när vanligt folk blir chockade av att besöka ett slakteri.
Citera
2020-12-05, 16:40
Medlem
Daily mail har ju även publicerat en artikel om händelsen och att han dömdes till fängelse.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9019171/Russian-YouTuber-faces-15-years-prison-pregnant-girlfriend-dies-livestream-stunt.html
Citera
2020-12-05, 16:47
Medlem
Knarkpojkens avatar
Det blir värre och värre med dessa "pranks". Numera går ju folk och hostar på andra mitt under en pandemi och sen när dem reagerar så ska det vara ett prank. Fyfan för dessa äckliga jävla horungar rent ut sagt som gör att pandemin blir längre genom sin galenskap för att tjäna några jävla extrapengar. Extrema pranks som i detta fallet också bör förbjudas, det finns ingen kreativitet eller humor i det hela.
Enbart dumhet och folk kommer att dö pga girigheten till pengar som många har. Väldigt tragiskt men it is what it is. Hoppas han som gjorde detta blir placerad i något sketet fängelse ute i sibirien och blir rövknullad varje dag.
Citera
2020-12-05, 17:21
Medlem
Lite insider-information från ryska källor.

- Kvinnan i en blå jacka är ambulanssjuksköterska. Tyckte hennes uppträdande var konstigt (inga försök att återuppliva kvinnan, allmänt likgiltig attityd) men fått veta att de individerna var kända sen tidigare av den lokala ambulansanläggningen pga deras drogmissbruk och allt som det innebär, våld, bad trips osv.

- Kvinnan var prostituerad (med många kritiska "recensioner" från sexköpare om dålig hygien osv, vilket tyder på grovt missbruk tror jag), inflyttad till Moskva från södra Ryssland. Trasig familj så klart.

- Grabben höll på och ställde samma fråga till sjuksköterskan "men är hon död?" och hon svarade något i stil med "Vad tror du? Hon är ju helt stel och blå". Så jag tolkade det som om kvinnan hade varit död så pass länge att likstilheten hunnit uppkomma.

- Han har tydligen redan erkänt att han slagit henne i huvudet. Att hon bajsade på sig kan innebära att hjärnan var skadad redan vid det skedet (hände i det där Lotta-fallet). Att slå kvinnor är trots allt inte "lagligt" i Ryssland, utan den första episoden av våld i hemmet betraktas inte som ett brott utan som en administrativ förseelse, typ. Vilket för övrigt genererar lika hårda straff som Sveriges brottsbalk. Som jag förstod det så gjordes det för att avlasta polisen, inte för att göra någon ideologisk markering att det skulle vara okej att slå sin fru som det tolkades i svenska medier. Men olycklig lagändring oavsett.

- Hon har inte legat på gatan utan i ett pannrum (?) i huset men någons jacka över sig. Oklart om hon tagit sig dit själv eller om det var grannarna.

Nu till ett mer filosofiskt ämne. Jag har bott i Sverige i 4 år och måste säga att jag upplever svenskar mycket mer känslokalla och avtrubbade än östeuropéer och ryssar i synnerhet. Håller inte med att svenskarna skulle vara mer själsliga eller hjälpsamma, tvärtom. Mycket handlar om att framstå som god och "woke" samt mycket tom ideologisk prat om "värderingar" - men det handlar mer om formen än om innehållet känner jag. Mycket dubbelmoral, ogrundad självgodhet och avsaknad av självkritik. Allt detta i kombination med väldigt schematiska kunskaper om den övriga världen, inklusive Ryssland.

Tilläggas bör att mina kontakter har varit främst i 20-30års ålder med extensiv akademisk bakgrund, så urvalet kan vara lite skevt. Vet inte hur det förhåller sig i andra demografiska grupper.
Citera
2020-12-05, 17:22
Medlem
Blackbladders avatar
Om det stämmer att hon var gravid, är det bäst för barnet att det inte blev fött med två föräldrar som inte är riktigt kloka i huvet nån av dem. Tragiskt att tjejen utsattes för detta men vem tvingade henne leva ihop med den jävla psykopaten. Jag säger inte att hon fick skylla sig själv men ibland undrar man hur det står till i huvet när man som tjej låter sig behandlas som sopor.
Citera
2020-12-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Tror det är fake. I minut 7:11 till 7:21. Har filten rört sig och armen. Antagligen har han flyttat på filten eller så har hon kliat på magen med armen. Bedöm själva. Men hon är väldigt bra på att ligga still.
Vilken video? han blev ju dömd?
Citera
2020-12-05, 17:39
Medlem
ZätaGustavs avatar
Rysk människosyn...

De har ju ett speciellt förhållningssätt där borta på andra sidan Östersjön.

/Zätagustav
Citera
2020-12-05, 17:40
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Han är åtalad för brottet.
Citera
2020-12-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkpurple
Vilken video? han blev ju dömd?
Videon på hans livestream där hon uppenbart är avliden, som detta handlar om.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=XmoCYJggFlo&bpctr=1607188431
Citera
2020-12-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Han är åtalad för brottet.

Har du
Länk på åtalet?
Citera
2020-12-05, 17:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Typiskt för personer med tatueringar över hela kroppen. Det är ALLTID nåt allvarligt fel i huvudet på dem.
eh..hur tänkte du där????
Din värld verkar vara väldigt begränsad..
och väldigt ytligt dömmande stackare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in