Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
”Stirrande blick, ljus blick, kindknotorna är lite bulliga, vit överläpp, kort hals, mörkblå täckjacka.”
Oavsett vem man vill ha som gm kan man forma en passande fantasibild utifrån dessa kännetecken, men SE ligger mycket långt ifrån den beskrivningen än genomsnittet av alla filurer som rör sig på stan en vanlig löningsfredag.
Vet inte termen på detta fenomen, men kommer spontant att tänka på bekräftelsejäv.
Lisbet har naturligtvis både läst tidningar och sett på TV, men reagerat på SE har hon inte, hon har inte heller dementerat det han sagt i förhör om hennes agerande.
kort hals är ju det av detta som stämmer bäst på SE.Vi har ingen aning vad CP hade på sig denna kväll.
Ingen har väl heller såvitt jag kan minnas beskrivit den speciella löpstil/rörelseschema som CP hade.
Vi vet ju inte ens om LP vet att SE sade att de två hade ett samtal.
Vi är heller inte säkra på att hon såg mördarens ansikte så detta är rätt ja osäkert.
Liksom hennes utpekande av CP.
Det är väl det enda som tyder på CP.Det finns väl egentligen inget annat som talar för honom.
Ser vi till signalementet i stort så stämmer det iaf relatvivt bra med SE bättre än med de flesta andra tänkbara GM.
Utifrån detta kan man varken säga bu eller bä.
Han kan absolut inte uteslutas men man kan heller inte säga att han framstår som mer misstänkt.
Utifrån signalementet alltså.
Sedan har jag försökt förklara varför SE med ytterst stor sannolikhet inte befunnit sig på mordplatsen strax efter mordet när han sade sig vara där.
Det är ju i mina ögon nästintill bevisat att han inte var där.
Även om ni förnekare såklart inte kan se detta.
Det gör å andra sidan inte honom till GM men klart att det stärker misstanken,
I kombination med andra saker som hur han ändrar sina beröttelser efter vad som framkommit i media för att få berättelsen att gå ihop utan att avslöja sig som GM.
Hur hans beteende stämmer på pricken med Clarkes tankar o.s.v , o.s.v. o.s.v.
Men allt detta tänker jag inte dra igen.