Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Det går väl också att helt enkelt acceptera att vad amrikanerna gör av den här frågan är deras egen angelägenhet?
Det finns kanske något som talar för att det kanske skulle vara gynnsamt för hederliga medborgare ifall lagstiftningen skärps, särskilt (precis som behövs här hemma) avseende kriminellt bruk av vapen. I många fall är dock de reglerna redan nu strängare där än här (om man är kriminell, dvs straffad.
Jag tror dock att vettiga förvaringsregler kunde hjälpa. Att reglera vapenägande mer än högst marginellt går inte. Att reglera vapenbärande gör man redan.
Du menar att vi Svenska vapenägare skall sitta still i båten & vara lyckliga över att vi har de mest fulländande vapenlagar som går att uppnå...& sluta jämföra oss med USA.
Det förstår väl alla...att OM Amerikanarna hade förstått bättre...så hade majoriteten röstat på Bernie Sanders... & då hade de gemensamt kunnat transformera det korrupta dysfunktionella USA...till ett fungerande...rättvist & solidariskt Socialdemokratiskt paradis...likt Sverige.
Sverige som har Världens bästa vapenlagar & förutsättningar för vapenägande (därför behövs det inga Grundlagsskyddade rättigheter gällande skjutvapen....det förstår ju vem som helst).
Hhm.... on a serious note
Gällande att (inte) bry oss om vad som händer i USA vad det gäller skjutvapen/vapenlagar/förutsättningar...
Det håller jag inte med om....vare sig man har anknytning till USA eller inte...så länge man är en Svensk vapenägare så anser jag att man skall vara mycket uppmärksam om vad som händer i USA (rättigheter knutna till vapenägandet)...för på ett eller annat sätt så kommer det att påverka oss här...mer eller mindre.