2020-12-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Rättssystemet tycker ju det i varje fall. Staten tycker det i varje fall.
Du svarade inte på frågan. Tror du det finns någon människa som tycker att man alltid kan återbetala sin skuld till samhället?
Citera
2020-12-04, 21:27
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Japp, det finns fall där föräldrar blivit dömda för att inte ha gett barnen skydd, speciellt i fall där en partner till föräldern misshandlat barnet eller utsatt det för just sexuella övergrepp. Att utsätta barn för umgänge med kända pedofiler borde definitivt rendera fängelsestraff, men tyvärr är så inte fallet. Samhället agerar tyvärr inte förrän barnet blivit skändat redan. Vi har många ganska nyliga fall i Sverige med barn som farit illa hos sina föräldrar, vi skulle helt klart behöva en mer proaktiv lagstiftning där samhället skyddar barn från predatorer som Federley/Urzula med pojkvänner.

Ja så kan det vara att en åklagare låter det passera även om det i sig kan vara ett brott även om barnet inte blivit våldtaget än. att utsätta barnet för hög risk kan i sig vara ett brott. Nu vet vi dock inte om hans dotter har blivit utsatt än.
Citera
2020-12-04, 21:29
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helt givet! Speciellt eftersom att vara politiker är ett förtroendeuppdrag. Saken var om han eller pedofilen gjort något brottsligt och så är det ju inte. Förutsatt att flickan inte blivit utsatt.

Nej, men sedan kan man verkligen tycka att pedofilen borde sitta inne resten av livet för det han gjort. Då skulle situationen inte uppstå.

Federley har blivit bedömd av öppenvården huruvida det är en lämplig miljö för pedofilen att bo hos under den villkorliga frigivningen. Hur de kan godkänna en familj där det bor småbarn övergår mitt förstånd.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är sååå djävla sjukt alltihop!!
Bögar höjs till skyn i detta HBTQ land..
Total lockdown när något sånt här inträffar..
Efter en vecka öppnar media upp med kort intervju med Annie Lööf..
Inte ett ord om vad denna pedofildjävel gjort och att FF haft förhållande med denna idiot trots att han visste detta!!!
Fy faan va vidrigt!
Centerpartiet kan fara åt helvete!!!
Lugna dig för bövelen. Det hemska är ju att Federley är förälder och dessutom har han umgåtts med 2 pedofiler till varav den ena velat ha sex med spädbarn dvs Normannen. Och varför skriver Norsk press 0 om detta??
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Hur många av dina vänner har du utrett vad de har för sexuella läggningar?? Jag har ingen aning om vad mina vänner kollar på för porr, och alltså kan inte det vara en urvalsparameter när jag lär känna mina vänner. Skulle FF alltså kontrollera vilken läggning hans vänner har, eller menar du att han kan lukta/känna sig fram till deras eventuelle pedofili??
Tror du att det var en slump att Federley hamnat i pedofilers sällskap gång på gång eller kan det möjligen vara så att han aktivt sökt sig till dessa och att det då säger något om honom själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du svarade inte på frågan. Tror du det finns någon människa som tycker att man alltid kan återbetala sin skuld till samhället?

Jag själv givetvis. Och givetvis andra människor, eftersom rättssystemet är framtaget av människor.
Citera
2020-12-04, 21:30
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Tycker du att det är lämpligt att Federley är tillsammans med en man som har begått våldtäkter mot barn som befinner sig i samma ålder som Federleys barn? Du ser inga risker här för Federleys barn? Vittnar det om ett gott omdöme?
Exakt så, tack!

Det kan väl inte finnas någon hyfsat reko människa som enbart fokuserar på om Federley brutit mot lagen eller inte?
Det är väl totalt skitsamma faktiskt!?
Kärlek är en konstig sak.
Men inte fan rättfärdigar det att han, Fredrik.
Inte bara började dejta med, en för honom (antar jag) dömd, fängslad och nyligen frigiven Pedofil(!!!)
Han Fredrik. Lät det här aset bo hemma hos honom..
Ett hem som periodvis även delades av hans 9åriga dotter. En flicka som sannolikt påminner om "Ursulas" tidiga offer. Samtidigt som dom (antar jag) uppfyller allt det som behöver uppfyllas, gällande att kunna trigga den här slamkryparens sjuka pervesioner nog för att kunna slå till igen.
Några år i fängelse botar inte sånt där, den här individen är körd. Pedofiler har ingen plats någonstans!
Den där flickan utsätts medvetet av han, Fredrik, för en potentiell livsfara.
Hur fan resonerar han sig fram till detta!?
Hur lyckas han hitta ett sätt att rättfärdiga det här för sig själv!?
Upp med en hand ni som vet.
Han är inte bara förkastlig som politiker.
Han är rätt rätt jävla genomrutten som människa också och förtjänar noll respekt av någon, någonsin!
Citera
2020-12-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Tror du att det var en slump att Federley hamnat i pedofilers sällskap gång på gång eller kan det möjligen vara så att han aktivt sökt sig till dessa och att det då säger något om honom själv?

Vet inte om det är en slump eller inte. Kan inte heller spekulera om hur det förhåller sig. Jag saknar nämligen nödvändig data om hur många pedofiler det finns i samhället. Vilket även av naturliga orsaker alla andra människor också gör.
Citera
2020-12-04, 21:31
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag lägger inte möda på att följa vad hon säger i detalj. Du kommenterade mitt inlägg, så svara nu på frågan istället för att bete dig som ett barn.
Jag är inte din pappa. Du måste nog läsa vad som sägs för att följa med. Sov sött lille vän.
Citera
2020-12-04, 21:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
En orosanmälan följs alltid upp skall göra det i alla fall.
Vem som helst kan göra en orosanmälan.
Anonymt med.
Vidrig historia.
Det värsta var Lööfs tal i Aktuellt.
Ser inte hör inte vill inte.
Obegripligt.

Jo det har säkert en massa gjort i det här fallet. Skickar orosanmälningar. Men soc kan göra nada om de inte har något som tyder på att ungen ifråga far illa. Att ha en dömd pedofil som styvfarsa borde vara anledning nog men de har inga rättigheter att bryta in om inga bevis för att ungen far illa just nu.
Citera
2020-12-04, 21:33
Medlem
Citat:
Hur många pedofiler har du i din umgängeskrets??
OK, för att du skall förstå det hela. Hade min enda bror ertappats vara en pedofil, så hade jag sagt upp bekantskapen med honom. Jag hade inte ens velat prata med honom för att försöka förstå hans åsikt. Jag hade helst velat se honom död. Noll kontakt för all framtid. Han har tappat människovärdet.

Jag hade inte haft samma åsikt för många andra brott.
Citera
2020-12-04, 21:33
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vet inte om det är en slump eller inte. Kan inte heller spekulera om hur det förhåller sig. Jag saknar nämligen nödvändig data om hur många pedofiler det finns i samhället. Vilket även av naturliga orsaker alla andra människor också gör.
Du saknar inte alls data. Du väljer bara att ignorera att det uppenbart inte finns så mycket pedofiler som skulle krävas för att det var en trovärdig sannolikhet att det bara råkade bli på det viset.

Att du inte vet exakt hur många pedofiler det finns ändrar inte på den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in