2020-12-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuBf
vilken enorm jävla halmgubbe du skapat! Helt själv också, wow, hade den stått nånstans i Gävle hade den blivit påtuttad det garanterar jag!

Paolo Roberto = gjorde nåt olagligt och haffades av polis. För att det han gjorde var olagligt

Fredrik Federley = var ihop med nån som gjort nåt olagligt. Har inte blivit haffad av polis, för han själv har inte gjort nåt olagligt.

Det är helt fantastiskt hur ni kretiner här på Flashback kan relativisera precis allting OS-medaljörer i logiska saltomortaler! Tack för fredagsgarvet
Ibland är det svårt att förstå om någon är allvarlig, eller försöker vara komisk. Jag förutsätter att du representerar det första alternativet, annars får du ursäkta min brist på förståelse.

Frågar du 1000 slumpmässigt utvalda hetero-svenskar om vad de uppfattar som värst, Paolos sexköp eller pedofili, så svarar alla 1000 pedofili. Frågar du samma 1000 vem man helst vill umgås med, så kommer nästan alla att svara sexköparen. Jag är dessutom övertygad om att de allra flesta kan sympatisera med sexköparen, men absolut inte med pedofilvännen.

Frågar man däremot 1000 hbtqabc-vänner, blir siffrorna troligen stora åt andra hållet. Jag misstänker att du är en sådan.
Citera
2020-12-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Läs Leif GWs Grisfesten. Som ju har sitt ursprung ur Geijeraffären. Vem en politiker knullar kan klart vara en fråga om rikets säkerhet.

Joo, om den man knullar också regelbundet råkar träffa motståndarnas spioner, så är det helt klart en risk. Och skulle denna sambo vid sidan av FF träffa ryska spioner, så skulle SÄPO helt klart bry sig. Jag har enbart utgått från att SÄPO förväntades bry sig eftersom personen i fråga är dömd och nyligen frisläppt. Har sambon kontakt med utländsk säkerhetstjänst, på motståndarsidan så är det helt klart en annan femma.
Citera
2020-12-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
* Byt ut ordet 'intim' mot 'nära' kontakt eller relation. Läs den tidigare delade länken till youyube ovan. Där finns det redogjort för vad som kommunicerats mellan Bergwall och FF. Det är inget som jag heller har känt till trots att jag följt fallet TQ/Sture Bergwall ganska noga. Men jag följer inte hans blogg. Du får till på youtube-inlägget.

* Jag har inte hört något annat än att FF motionerade i riksdagen om sänkt ålder för sexuell debut till 13 år (från 15). Det bör finnas i riksdagshistoriken över olika motioner. FF var ledamot i riksdagen 2006-2014. Så du behöver bara gå till riksdagens historiska arkiv och begära ut FF:s motioner. Han företrädde hela sin tid i riksdagen Centerpartiet.

Någon uppfattning om vad CUF föreslagit genom åren vet jag inte. Det är inte ett ungdomsförbund jag alls följt, då de inte har fört fram ämnen och problem som intresserat mig. Jag har lärt mig mer under de senaste veckorna. Bl. a. att FF var CUF-ordförande. Men visst minns jag hur Eskil E. (C) han med "vikingasjukdomen" (Dupuytrens kontraktur) motionerade om att tidelag borde bli lagligt. Då distanserade jag mig ännu mer från C. Nu sen JÖKEN har C framfört att de på något vis är ett mer !humanitärt" parti än andra politiska partier. Men tidelag, sexuella övergrepp på barn och anpassning av människors sexuella samliv till pedofila önskemål är helt tvärtom mot vad jag anser vara humant.

Mmmm C har väl varit det parti som gått i spetsen för sexliberalism, mer än Liberalerna märkligt nog. Rättare sagt, inte alla inom C men en falang där. Ta bort byxmyndigheten, tillåta månggifte osv. Månggifte stormade det kring, men det är väl det minst kontroversiella förslaget...

OK dags att kolla upp FF-motionen. Tilläggas bör att det inte är förbjudet att göra sexuell debut vid 13 års ålder idag heller. Men förbjudet för myndiga personer att ha sexuellt umgänge med personer under 15.
Citera
2020-12-04, 19:04
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad skulle SÄPO ingripa mot??
Dem måste ha känt till förhållandet??
Citera
2020-12-04, 19:05
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Tror du inte SÄPO håller ett öga på FF, med tanke på att det finns många som hatar honom och gärna ser att han lämnar jordelivet? JÅ t.ex har ofta SÄPO runt sig eftersom det föreligger hotbild, kan tänka mig att det är så för FF också.
Vad är det för hotbild? Jag har aldrig hört talas om att en svensk man skulle ha något hot mot sig. Vilka är det som hotar honom?
Senast redigerad av afvongreve 2020-12-04 kl. 19:09.
Citera
2020-12-04, 19:09
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det måste vara synnerligen besvärande att han umgåtts nära med tre stycken pedofiler och känt till deras böjelser. Nog för att pedofili och hebefili verkar vara frekvent förekommande bland bajspackare, men jag kan ändå inte tro annat än att det rör sig om en sjuk minoritet.

En allvarlig misstanke faller över Uschula Federley att hen själv är en barnstjärtsdyrkare. Jag menar, hur stor är risken/chansen annars att man som barnsexmotståndare tar in tre barnporrfluktare i bekantskapskretsen och till och med upplåter sin skitskäggsbeprydda mumindal åt dessa?

Nej nej, Freddan gillar nog att webtitta på små pojkar i sjömanskostym som blir pillade i stjärten av skäggiga farbröder under mutande av vingummigodis.

Vi har efter #metoo börjat ser hur cancel-kulturen så sakta börjat tugga i sig av de sina. De som inte tillhör De Goda Krafterna™ har så sakta lärt sig att hålla käft, ligga lågt i samhällsdebatten eller i bästa fall komma med fakta istället för känslor. De Goda Krafterna™ fick brist på Onda™ så revolutionen blev elitistisk och började äta sina egna. Det gäller att visa att man är Godast™ och hitta minsta lilla skit som andra gjort så att deras karriär och festinbjudningar hos Bindefeld upphör.

En gång är ingen gång men tre gånger är absolut en vana. Vi får se om Ursula är slut som dragshowartist efter det här.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Hur länge kan Annie Lööf stötta Fredrik Federley?
Annie Lööf nu på TV4:

"Vi gör nu allt för att Fredrik Federley ska må bättre så att vi kan ha fortsatta samtal."

Man kan tolka det här uttalandet på olika sätt, men ett avståndstagande är det inte.

Hur länge kan Annie Lööf stötta Fredrik Federley innan det börjar slå tillbaka mot henne själv?

Citera
Medlem
Zloths avatar
Det här kan komma att bli den värsta skandalen någonsin inom svensk politik

Med tanke på hur högt uppsatt Federley är inom Centerpartiet så kan i alla fall inte jag komma på någon värre skandal.

Det här är ju helt jävla sjukt. Det här kan mycket väl bli centerns död.
Citera
2020-12-04, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Skulle SÄPO se att omröstningar inom EU-parlamentet skulle utgöra hor mor rikets säkerhet?? Vad skulle den utpressningen kunna leda till? Att ett beslut efter 10 års handläggning, vilket för övrigt är ganska snabbt i EU-parlamentet skulle kunna gå igenom??

Verkar vara ett jävligt bra utpressningsförsök det.

Framförallt så gillar jag hur det utpressningsförsöket skulle förlöpa, "Hej, jag tillhör främmande makt, och har hittat dessa helt offentliga dokument, som vem som helst kan söka upp på lexbase.se, angående din sambo" "FF: jaha, nä med då ska jag givetvis rösta precis som du vill i en omröstning inom EU-parlamentet som kommer upp." "Främmande makt: vad bra, då har jag bara några 100 till som jag ska utpressa" Precis så, som ryssen skulle arbeta känner jag för att få sin vilja igenom.
Jag finner det intressant att någon inte lyckas föreställa sig den enkla lösningen, men ändå har fantasi nog att skapa fantastiska scenarion om det motsatta. Du bifogar t o m dialog i din beskrivning över hur det inte kan gå till. Ungefär som det fallna trädet i skogen, istället för att anta att vinden fällt det får man höra den ena fantastiska teorin efter den andra, ”trädet rycktes upp av ett ufo”, ”TjockElvis gick förbi och välte det” när det mest sannolika är att vinden välte trädet. Verkligheten kan vara tråkig, jag vet, men det gör det inte mindre sannolikt för den sakens skull.

Att Säpo skulle hålla koll på viktiga människors sexualitet bryter inte mot några naturlagar, varför förneka det?
Citera
2020-12-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Dem måste ha känt till förhållandet??

Möjligtvis att personskyddet, om det nu är SÄPO som har hand om det, och om det funnits en hotbild mot FF senaste året, kanske känt till att FF och sambon träffas. Men nej, någon regelbunden koll på vem FF träffar har jag svårt att se att SÄPO arbetar med. FF är en helt vanlig ledamot i EU-parlamentet och en andra vice ordförande för ett parti, som för tillfället inte ens sitter i regeringsställning.

Så nää, tror SÄPO har viktigare saker för sig på sina dagar.
Citera
2020-12-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting

Att Säpo skulle hålla koll på viktiga människors sexualitet bryter inte mot några naturlagar, varför förneka det?

Du har helt rätt, SÄPO håller med stor sannolikhet koll på viktiga personers sexpartners. Nyckelordet: viktiga. Andra vice partiordförande i ett icke regeringsparti är näppeligen definierad som viktig.
Citera
2020-12-04, 19:19
Medlem
Yaphits avatar
Är man fräck nog att börja påstå framför hjordar människor att vi ska börja kalla Pedocenterpartiet framför Centerpartiet?

(Missförstå inte mig, då jag suckar dagligen åt hönsdrottningen Annies statusuppdateringar och släta över Fredericks "äventyr och sjukskrivning")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in