2020-12-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt skulle säpo bry sig det minsta om vem FF knullar med?? SÄPO arbetar med säkerhetshot mot Svea rike. I vissa fall har de även hand om personskydd. Vem en politiker knullar med är inget av dessa, så länge inte politikern har hand om nationella hemligheter, vilket en ledamot i EU-parlamentet inte har. I så fall kanske någon säkerhetstjänst inom EU skulle bry sig, men vilka hemligheter är det som FF skulle ha hand om?? Hur man transporterar djur inom EU är ju knappast någon säkerhetsdetalj.

Tror nog att SÄPO kollar upp alla närstående till högt uppsatta politiker. Även om alla politiker inte har tillgång till rena statshemligheter, kan det vara ett sätt för en agent att nästla sig in eller utöva utpressning. Obs inte helt säker på det men det låter rimligt.
Citera
2020-12-04, 18:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt skulle säpo bry sig det minsta om vem FF knullar med?? SÄPO arbetar med säkerhetshot mot Svea rike. I vissa fall har de även hand om personskydd. Vem en politiker knullar med är inget av dessa, så länge inte politikern har hand om nationella hemligheter, vilket en ledamot i EU-parlamentet inte har. I så fall kanske någon säkerhetstjänst inom EU skulle bry sig, men vilka hemligheter är det som FF skulle ha hand om?? Hur man transporterar djur inom EU är ju knappast någon säkerhetsdetalj.

Läs Leif GWs Grisfesten. Som ju har sitt ursprung ur Geijeraffären. Vem en politiker knullar kan klart vara en fråga om rikets säkerhet.
Citera
2020-12-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Han kan ju faktiskt bli utpressad med tanke på sitt jobb.

Exakt, utpressning. Eller infiltration.
Citera
2020-12-04, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Som sagt... se ovan. Jag vet hur det fungerar. Är själv placerad i säkerhetsklass. I klass 2 så kommer dom att granska din sambo, men sporada relationer, nej.
Brukar Säpo berätta för dig hur de arbetar, vilka andra människor de granskar och varför?
Citera
2020-12-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Två grejer bara: du antyder att Bergwall och Federley har en "intim" eller åtminstone nära relation.
Det här är inget jag känner till, har du en källa?

För det andra: Vet att CUF föreslog att man skulle ta bort byxmyndighetsåldern helt och hållet. Det blev utbuat i offentligheten, med all rätt.
Du skriver att Federley lagt in en motion om att sänka den till tretton år. Det är inget jag hört talas om heller.
Källa, länk?

* Byt ut ordet 'intim' mot 'nära' kontakt eller relation. Läs den tidigare delade länken till youyube ovan. Där finns det redogjort för vad som kommunicerats mellan Bergwall och FF. Det är inget som jag heller har känt till trots att jag följt fallet TQ/Sture Bergwall ganska noga. Men jag följer inte hans blogg. Du får till på youtube-inlägget.

* Jag har inte hört något annat än att FF motionerade i riksdagen om sänkt ålder för sexuell debut till 13 år (från 15). Det bör finnas i riksdagshistoriken över olika motioner. FF var ledamot i riksdagen 2006-2014. Så du behöver bara gå till riksdagens historiska arkiv och begära ut FF:s motioner. Han företrädde hela sin tid i riksdagen Centerpartiet.

Någon uppfattning om vad CUF föreslagit genom åren vet jag inte. Det är inte ett ungdomsförbund jag alls följt, då de inte har fört fram ämnen och problem som intresserat mig. Jag har lärt mig mer under de senaste veckorna. Bl. a. att FF var CUF-ordförande. Men visst minns jag hur Eskil E. (C) han med "vikingasjukdomen" (Dupuytrens kontraktur) motionerade om att tidelag borde bli lagligt. Då distanserade jag mig ännu mer från C. Nu sen JÖKEN har C framfört att de på något vis är ett mer !humanitärt" parti än andra politiska partier. Men tidelag, sexuella övergrepp på barn och anpassning av människors sexuella samliv till pedofila önskemål är helt tvärtom mot vad jag anser vara humant.
Citera
2020-12-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Brukar Säpo berätta för dig hur de arbetar, vilka andra människor de granskar och varför?

Nej, de berättar inget, och jag är inte intresserad. Jag litar på att dom sköter sitt jobb. Dessutom träffar jag inga ifrån SÄPO (Vad jag vet). Skulle snarare vara MUST isåfall.
Citera
2020-12-04, 18:47
Medlem
Citat:
Som sagt... se ovan. Jag vet hur det fungerar. Är själv placerad i säkerhetsklass. I klass 2 så kommer dom att granska din sambo, men sporada relationer, nej.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det har flera gånger tagits upp till diskussion, så inget nytt du kommer med...

Bra jobbat av Stoppa Pressarna. Hoppas fler än dom gräver i detta. Förmodligen toppen av ett isberg.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Det borde dom ja, beroende på vad FF är placerad i för säkerhetsklass. Det kan vara så att han är i den lägsta, 3. Då gör dom nog inte det. För klass 2 så innebär det att man har tillgång till information som är kvalificerat hemlig. Det rör sig ofta om försvar och infrastruktur, EL-nät exempelvis. Det är inte alls säkert att FF har haft detta.

Syftet med prövningen är att bedöma om man är en fara för rikets säkerhet. Så kanske... kanske inte. Oklart om EU och riksdagspolitiker har tillgång till sådan information.... jag tror att vissa kan ha det, de som sitter i regeringen. Men inte någon sådan som FF.
Tror du inte SÄPO håller ett öga på FF, med tanke på att det finns många som hatar honom och gärna ser att han lämnar jordelivet? JÅ t.ex har ofta SÄPO runt sig eftersom det föreligger hotbild, kan tänka mig att det är så för FF också.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej, de berättar inget, och jag är inte intresserad.
Tack, jag är nöjd med ditt svar.
Citera
2020-12-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Tror du inte SÄPO håller ett öga på FF, med tanke på att det finns många som hatar honom och gärna ser att han lämnar jordelivet? JÅ t.ex har ofta SÄPO runt sig eftersom det föreligger hotbild, kan tänka mig att det är så för FF också.

Jo... Det tror jag faktiskt att dom gör, helt klart. Frågan är vad och om dom har missat något (beroende på klassning).
Citera
2020-12-04, 18:54
Medlem
Imnshos avatar
Det måste vara synnerligen besvärande att han umgåtts nära med tre stycken pedofiler och känt till deras böjelser. Nog för att pedofili och hebefili verkar vara frekvent förekommande bland bajspackare, men jag kan ändå inte tro annat än att det rör sig om en sjuk minoritet.

En allvarlig misstanke faller över Uschula Federley att hen själv är en barnstjärtsdyrkare. Jag menar, hur stor är risken/chansen annars att man som barnsexmotståndare tar in tre barnporrfluktare i bekantskapskretsen och till och med upplåter sin skitskäggsbeprydda mumindal åt dessa?

Nej nej, Freddan gillar nog att webtitta på små pojkar i sjömanskostym som blir pillade i stjärten av skäggiga farbröder under mutande av vingummigodis.
Citera
2020-12-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Politikern kan ju naturligtvis hamna i en utpressningssituation p.g.a. sitt umgänge, skulle inte Säpo bry sig om sådant? Kanske dags att höja nivån istället för att enbart försöka vinna käbbel... Ska vi säga så?

Skulle SÄPO se att omröstningar inom EU-parlamentet skulle utgöra hor mor rikets säkerhet?? Vad skulle den utpressningen kunna leda till? Att ett beslut efter 10 års handläggning, vilket för övrigt är ganska snabbt i EU-parlamentet skulle kunna gå igenom??

Verkar vara ett jävligt bra utpressningsförsök det.

Framförallt så gillar jag hur det utpressningsförsöket skulle förlöpa, "Hej, jag tillhör främmande makt, och har hittat dessa helt offentliga dokument, som vem som helst kan söka upp på lexbase.se, angående din sambo" "FF: jaha, nä med då ska jag givetvis rösta precis som du vill i en omröstning inom EU-parlamentet som kommer upp." "Främmande makt: vad bra, då har jag bara några 100 till som jag ska utpressa" Precis så, som ryssen skulle arbeta känner jag för att få sin vilja igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in