2020-12-04, 18:39
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad vi vet i dag, så kanske Trump fuskat till Demokraternas fördel.
Förstår du möjligheterna till total kalabalik?

Det är lite så jag tänkt från början och där Rudy är lite ensidig precis som tonåringarna i tråden.
1. Har det fuskats?
2. Hur gjorde man?
3. Vem gjorde det?
4. Vem tjänar på det?
5. Vem tjänar på att vem tjänar på det?

Det ligger en kropp. Den ser död ut. Det måste vara mord. Nja. Jag är tveksam.

Mike Pence
2020-12-04, 18:40
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Så sjukt! Nu gör Biden bort sig igen, samma sak när han erkännde att de har de största valfusk organisationen. Titta på klippet hur Kamala skakar med huvudet i panik när pedofil gubben råkar säga sanningen.

Biden on what he would do if he disagrees with Kamala:

”l’ll develop some disease and say I have to resign”

https://twitter.com/kylenabecker/status/1334741776448491523?s=21

Kul att han ska avslöja varje skandal innan den utspelar sig
För att vara tydlig så pratar han då om vad som kunde hänt om han hade blivit så osams med Obama att de inte längre kunde jobba ihop. Då hade han kunnat säga upp sig och låta Obama utnämna en ny vicepresident. Det har ingenting att göra med den kommande mandatperioden eller Kamala Harris.
2020-12-04, 18:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är inga bevis, för materialet går inte att använda till sådant.

1. Videon visar inget valfusk, den visar bara folk som jobbar i en lokal. Orsaken till att man filmar är förresten för att vanligt folk skall se att saker och ting går rätt till, men det hjälpte förstås inte, för vissa kan finna fusk överallt.

2. Redovisningarna från Edison är inte i realtid. Maskiner och annat är inte uppkopplade, därför blir det så att olika lokaler redovisar på olika sätt. Förövrigt är Edisons position i valet att fungera som presstjänst med resultaten, så att media kan tala om hur det går, men det är inte officiella röstetal från en stat.

3. Alla kan mixtra med en excelfil, eller blanda ihop olika delteorier. I själva verket är det inte säkert att allt det påstått mystiska har samtidigt.

4. Att det redovisades så många röster på en gång har sin naturligaste förklaring i att det förmodligen rör sig om statens folkrikaste county - Fulton - i Atlanta, och att de hade ett hästejobb i att räkna över 150 000 poströster.

Klart det är solklara bevis. Nej. De bevisar att det har funnits valsabotage.
2020-12-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tack för tydlighet! Jag tror dig. Det var lite som jag misstänkte då.

Det jag tycker är märkligt är att folket på SR pratar så myndigt. De är också väldigt välformulerade. Skarpa med andra ord. Undra om de vet att de ljuger? Eller är de bara supercyniska.

De kallade Trumps utspel på Fox för "konspirationsidéer". Insinuerade mellan raderna att han var en galenpanna som bara "fått för sig" att det var fusk eftersom han inte vann.

Jag kan köpa att privata näringsidkare i mediabranschen vinklar. Men att public service gör det som utgör sig för att vara neutrala och som vi tvingas betala till, det väcker ont blod i mig av någon anledning.

Min amatörmässiga gissning är att tekniken för rösträkning är den stora boven - Dominion. Detta med döda människor som röstat är visserligen allvarligt, men känns som en "detalj" i jämförelse med den riggade utrustningen.

Är jag hyfsat rätt på banan med antagandet i sista stycket?

Faktiskt, tekniken för rösträkningen är inte den stora boven utan det är globalisterna som har försökt vinna detta val med hjälpa av tekniken.

Men tekniken bakom rösträkningen är ett väldigt stort problem och man kommer sluta använda sig av detta valsystem och förmodligen återgå till handräkning i USA.
2020-12-04, 18:46
Medlem
David Perdues senaste uttalande.

Citat:
President Trump is right. The presidential election’s integrity is in doubt. And Joe Biden is not the legitimate winner. But you should channel your anger over this by voting in the runoff election, whose integrity I will guarantee to right the wrong done to you, so I can act as a check on Biden.

Nu blir det lite förvirrat, vad menar han egentligen? Vann Biden på grund av valfusk samtidigt som han säger till väljarna att gå och rösta i senatsvalet eftersom det absolut inte förekommer valfusk just då?
Men Valprocessen/vallagarna kan ju inte gärna ha ändrats i Georgia sedan presidentvalet så vad skulle skilja i grunden när det gäller säkerheten kring ett val? Anses senatsvalet i Georgia jan 2021 vara säkert och rättvist så var det ju ett lika säkert presidentval i nov 2020.

Men som republikansk politiker är det utan tvivel rena pinan att behöva balansera på en så slak politisk lina som den Trump nu spänt upp. Man vet att Trump förlorat och man vet att det inte förkommit omfattande organiserat valfusk men man vet också att man måste vara ytterst försiktig med orden just nu med tanke på den ökade hotbilden som finns från väljare i dom egna leden och i kölvattnet av det kanske även en snabbt avslutad politisk karriär.

Då blir som synes lätt sådana här lite bisarra politiska dubbeluttalanden av noll politiskt värde typ "Trump har vunnit men Biden blir nästa president" från även rutinerade republikaner.
2020-12-04, 18:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ja teknisk bevisning övertrumfar allt, så är det. Vi ska hålla oss sakliga. Vad jag förstått så kan en maskin räkna 3000 röster i timmen med en van operatör. Oklart om det gör någon skildnad på röstkort från "in person" i vallokalen eller om det avser en röst inskickad via post.
Vi ska hålla oss sakliga. Och verkar det osannolikt att personerna på filmen ligger bakom spikarna i statistiken är det väl så det är, men filmen är klart komprometterande fast vi saknar typ 14 timmar, och datan är som sagt tydlig den med. De här skumraskfigurerna på nattpasset måste hur som helst ha mer eller mindre jobbat häcken av sig, och det säger jag inte för att förlöjliga någonting.
Citat:
Scannar du in röstsedlar slipper du koka en del av receptet. Om inte så måste du koka totalen, det kan vara svårare.
Ja, det blir svårt att komma undan med friserade siffror, OM man inte scannat in rösterna efteråt. Frågan är i så fall varför man skulle fram med dem. Hade man en total där har man iofs. ryggen fri bara datan överensstämmer med antalet röster i the mystery box.

Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Javisst även om rösterna åker in i systemet via USB minne så måste ju även pappersexercisen vara rätt

Edit. Vi har väl en video där ett USB minne byter händer även om jag inte såg den andra switchen.

Var det på samma ställe de där 4 filurerna springer omkring och plockar fram röster från under bordet?
Förr eller senare måste rösterna matcha datan — så är det!

Tror inte att episoden med USB-minnet som byter "ägare" utspelar sig på samma ställe, men jag vet inte säkert. Svårt med alla dessa videoklipp.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-04 kl. 18:57.
2020-12-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Har det framkommit något bevis på systematiskt fusk? I så fall vem pekas ut?

Om inte, vilka indicier finns det och vad ska detta peka mot?

Inte på en nivå som ens i närheten håller i domstol.

Både ryssar och iranier åkte fast för pro-Trump påverkan i oktober, men de är häktade i sin frånvaro. Det finns dock inget som talar för något systematiskt i själva röstandet.
2020-12-04, 18:49
Medlem
Tok-Franss avatar
https://twitter.com/kylenabecker/sta...448491523?s=21

Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
För att vara tydlig så pratar han då om vad som kunde hänt om han hade blivit så osams med Obama att de inte längre kunde jobba ihop. Då hade han kunnat säga upp sig och låta Obama utnämna en ny vicepresident. Det har ingenting att göra med den kommande mandatperioden eller Kamala Harris.

Nej Emma han syftar inte på Obama.
Översätt och återkom ordagrant vad han säger.
Din trovärdighet står som tidigare på spel.
2020-12-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
David Perdues senaste uttalande.

Citat:
President Trump is right. The presidential election’s integrity is in doubt. And Joe Biden is not the legitimate winner. But you should channel your anger over this by voting in the runoff election, whose integrity I will guarantee to right the wrong done to you, so I can act as a check on Biden.

Nu blir det lite förvirrat, vad menar han egentligen? Vann Biden på grund av valfusk samtidigt som han säger till väljarna att gå och rösta i senatsvalet eftersom det absolut inte förekommer valfusk just då?
Men Valprocessen/vallagarna kan ju inte gärna ha ändrats i Georgia sedan presidentvalet så vad skulle skilja i grunden när det gäller säkerheten kring ett val? Anses senatsvalet i Georgia jan 2021 vara säkert och rättvist så var det ju ett lika säkert presidentval i nov 2020.

Men som republikansk politiker är det utan tvivel rena pinan att behöva balansera på en så slak politisk lina som den Trump nu spänt upp. Man vet att Trump förlorat och man vet att det inte förkommit omfattande organiserat valfusk men man vet också att man måste vara ytterst försiktig med orden just nu med tanke på den ökade hotbilden som finns från väljare i dom egna leden och i kölvattnet av det kanske även en snabbt avslutad politisk karriär.

Då blir som synes lätt sådana här lite bisarra politiska dubbeluttalanden av noll politiskt värde typ "Trump har vunnit men Biden blir nästa president" från även rutinerade republikaner.

Sen om lilla Perdue hade tänkt imponera på Trump misslyckas han ju eftersom han pratar om att presidenten nästa period kommer att vara Biden. Jag tror inte det är tillåtet heller. Men som du säger, linan är slak. Och Trump står i ena änden och rycker i den också.
2020-12-04, 18:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Hade du lagt ner NÅGON tid på vittnesmötena som streamats live nu de senaste dagarna så hade du fått svaret.

https://pezou.com/news/georgia-poll-worker-says-she-found-pristine-batch-of-ballots-that-went-98-for-joe-biden.html

Edit : Bytte ut länken

Om du/ni har rätt, och det är så lätt att bara lägga till massor av egna valsedlar in i systemet över hela landet, då är det ju helt meningslöst med val i framtiden.
Miljontals falska valsedlar om det stämmer att Trump vann popular vote.
Jag måste säga att jag har större tilltro än så till "systemet" både nu och i förra valet.

Om du har rätt, hur vill du lösa framtida val?
Senast redigerad av DikT 2020-12-04 kl. 18:58.
2020-12-04, 18:52
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Faktiskt, tekniken för rösträkningen är inte den stora boven utan det är globalisterna som har försökt vinna detta val med hjälpa av tekniken.

Men tekniken bakom rösträkningen är ett väldigt stort problem och man kommer sluta använda sig av detta valsystem och förmodligen återgå till handräkning i USA.
Men när man räknade om Georgia - för hand- så fick man ju samma resultat som maskinerna.
2020-12-04, 18:56
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Nej Emma han syftar inte på Obama.
Översätt och återkom ordagrant vad han säger.
Din trovärdighet står som tidigare på spel.
Det han säger är ordagrant:

Citat:
Like I told Barack, if I reach something where there's a fundamental disagreement we have based on a moral principle I'll develop some disease and say I have to resign.

Det vill säga, han pratar om situationen mellan honom och Barack Obama. Om motsvarande osämja uppstår mellan Biden och Harris är det förstås Harris som i såna fall skulle avgå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in