2020-12-04, 18:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, exakt. Ligger närmast till hands. Men rösterna måste ju ha scannats också. Det är rösterna som åker fram på videon när kusten är klar.

Scannar du in röstsedlar slipper du koka en del av receptet. Om inte så måste du koka totalen, det kan vara svårare.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
1. Kan du inte ta till dig att det där är 100% valfusk så trollar du bara.
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv% 3DWKkheU5cy2E%26feature%3Dyoutu.be%26fbclid%3DIwAR 26jveYReVSByyhBYdYJCBybG5dJhz5JE5ejgG_xuRsjWF-T4HDpVyXCGM&h=AT1-zV3vKhcNBiGrRY3bbSjtOG1W4f4YidWH-tCUbZr4cm4GdI3VfX6Z7q2ictWkzS3FGY3eO1wwEAsK-HMqlrcvJdE7lSvXK4 UL0CknN5u4lOAFmwDVIK-ynojU6__njtI
2. Nej orkar inte mer, scrollar bara förbi dina inlägg i fortsättningen.

Om du inte har några argument eller kan försvara påståendena föreslår jag att du bara struntar i att skriva, ja.
Medlem
Video på fusket i GA

https://youtu.be/laXL8goMcBs
2020-12-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om du inte har några argument eller kan försvara påståendena föreslår jag att du bara struntar i att skriva, ja.

Jag postade en länk direkt till en intervju med Ellis ovan, frågor kring fusket?
2020-12-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
USB minne?

Är inte filerna krypterade? Eller har Dominion släppt sina privata nycklar till kreti och pleti? Det känns osannolikt.
2020-12-04, 18:32
Medlem
Fortsätter följa tråden sporadiskt men med stort intresse. Har det framkommit något bevis på systematiskt fusk? I så fall vem pekas ut?

Om inte, vilka indicier finns det och vad ska detta peka mot?

Skulle uppskatta om någon kan sammanfatta status. Svårt att sortera i denna soppa av anklagelser utan innehåll och belägg.
2020-12-04, 18:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det måste vara jobbigt att hela tiden förneka och spela så korkad hela tiden.

Hur är det ens möjligt att medvetet vara så konsekvent oärlig?!

Du måste vara psykopat. Hittar ingen annan förklaring.

Det är inte alls jobbigt - tvärtom är det ganska lätt eftersom det inte framförs några bevis.

Och jag är ingen psykopat. Exempelvis har jag full förståelse för republikaners och extremhögerns tankar. Det betyder dock inte att det har fuskats, utan bara att det är lätt att förstå varför folk vill se fusk.

Om du tänker hade vi aldrig haft den här tråden ifall Trump hade fått 43 000 röster fler i fyra swingstater. Hela frågan hade då varit ointressant för de som nu talar om en demokratisk statskupp.

Och jag är inte oärlig, men jag förstår att du tycker det.
2020-12-04, 18:35
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det jag tycker är märkligt är att folket på SR pratar så myndigt. De är också väldigt välformulerade. Skarpa med andra ord. Undra om de vet att de ljuger?
Det är därför de är där, inte trots, utan på grund av. De besitter de egenskaperna som efterfrågas och måste uppfyllas. Så vid närmare eftertanke är det inte så märkligt.

Citat:
Eller är de bara supercyniska.
SR:s "journalister" är inga dumhuvud, det vet exakt på öret vad de sysslar med. Att idag vara anställd utav MSM är att likställa med politisk aktivism. Propagandamakare. Den "journalist" som inte över tid lyckas transformeras sig till cyniker kommer efter ett tag gå under av egen kognitiv dissonans.
2020-12-04, 18:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är inga bevis, för materialet går inte att använda till sådant.

1. Videon visar inget valfusk, den visar bara folk som jobbar i en lokal. Orsaken till att man filmar är förresten för att vanligt folk skall se att saker och ting går rätt till, men det hjälpte förstås inte, för vissa kan finna fusk överallt.

Organisation som ansvarar för valet, satte upp egna kameror. Ingen av dessa var riktade för att fånga upp det som nu visats genom byggnadens egna övervakningssystem.

Valorganisationen ställde alltså upp kameror i syfte att visa transperans, men gjorde det inte i verkligheten.

Förstår du deras elaka vinkling?
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-04 kl. 19:28.
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hon har bevittnar vad hon anser bevisar kokning av böckerna. Helt ärligt så såg jag inte hela hennes vittnesmål, men det hon säger prickar anledning till att det kan finnas en syfte att koka skiten.
Den svagaste länken i anklagelserna om fusk är väl just pappersspåret.

Man har medvetet, för att säkerställa att allt ska gå och verifiera i efterhand, gått tillbaka till papper. Dvs facit är valsedlarna som alltid kan räknas om.
Så allt detta med dominion, USB-stickor, "data-glitchar" är ju oväsentligt om inte pappren stämmer.

Poängen med papper är att det är oerhört svårt att fuska i stora volymer och på många ställen.
Så finns det något bevis på att man har lyckats få in (stora mängder) falska valsedlar som sedan har blivit räknade?
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Är inte filerna krypterade? Eller har Dominion släppt sina privata nycklar till kreti och pleti? Det känns osannolikt.

Har för mig att allt var okrypterat. Därför var det så enkelt att få tillgång till all data.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Man har medvetet, för att säkerställa att allt ska gå och verifiera i efterhand, gått tillbaka till papper. Dvs facit är valsedlarna som alltid kan räknas om.
Så allt detta med dominion, USB-stickor, "data-glitchar" är ju oväsentligt om inte pappren stämmer.

Poängen med papper är att det är oerhört svårt att fuska i stora volymer och på många ställen.
Så finns det något bevis på att man har lyckats få in (stora mängder) falska valsedlar som sedan har blivit räknade?

Hade du lagt ner NÅGON tid på vittnesmötena som streamats live nu de senaste dagarna så hade du fått svaret.

https://pezou.com/news/georgia-poll-worker-says-she-found-pristine-batch-of-ballots-that-went-98-for-joe-biden.html

Edit : Bytte ut länken
Senast redigerad av shakta 2020-12-04 kl. 18:40.
2020-12-04, 18:38
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT

Hur svårt anser du att det är att infoga röstkvitton, när vi bevittnar hur det gick till i Fulton County när ingen skulle vara där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in