Citat:
Ursprungligen postat av
Coffeeman
Du har så rätt. Och när karriären gick dåligt blev han trans. Jag har inga problem med något av dessa sexualiteter men jag gillar inte opportionister av detta slag. Steget är inte långt till psykopati.
Psykopater är kända för att inte ha en genuin sexualitet utan kan fejka vadsomhelst om det ger dom fördelar.
Ja, det är opportunisten där som stör mig. Jag försöker få kläm på hans CV men blir inte riktigt klok på det pusslet. Han är född 1978 och sedan 2002, då han blir ordförande för CUF, är han heltidspolitiker och 2006 kommer han in i riksdagen.
FF gick med i Cuf som 16-åring och kryssades in i kommunfullmäktige i Kungsör som 20-åring. Där satt han också i socialnämnden. Sin politiska karriär har han byggt på personvalskampanjer. Han missade en plats i riksdagen med bara 48 röster 2002 och flyttade därefter till Stockholm. Samtidigt var han den c-kandidat som fick flest röster i personvalet. FF har också en enskild firma i sitt namnd för detta. Han har bloggat flitigt från starten. Eget radioprogram i avsomnade Radio 1.
Från studenten 97 (?) till CUF-posten 02, gjorde han lumpen, jobbade med unga utvecklingsstörda, och pluggade i Örebro. Om jag inte har fel har han jobbat med utvecklingsstörda i sex år. Jag får det inte att helt gå ihop. Givetvis har jag inte läst/ kommit åt allt , men ingeting har jag hittat om studier. Annie Johanson/ Lööf skrev om tentor t.ex. i sitt bloggande. FF skriver mest om kringflackande, mat och uteliv/ mingel varvat med politiska tyckanden förstås. Mest pajkastande och ryggdunkande. Ett par 20p-kurser i Örebro kanske? När? Mer om jobbet bland de unga utvecklingsstörda I Strömsholm, Sofielund, skulle vara intressant att ha.