2020-12-03, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
2 korvar, helst långa så de går hela vägen genom tunnbröd, egen gjord potatismos, stark senap, rostad lök och mycket svartpeppar! Möjligen smör på tunnbrödet men är det riktig bra mos behövs det inte!

har du koll på vilket företag som tillverkar korven?
Citera
2020-12-03, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Riktig potatismos, smör, winerkorv. Sallad, lite lök, o så naturligtvis räksallad.

vilken typ av lök?
Citera
2020-12-03, 21:39
Medlem
Silverfiskarnas avatar
En bra tunnbrödsrulle? Jag skulle säga ett smörat tunnbröd, en god potatismos och två kokta. Gurk eller räkmajonäs, rå eller stekt gullök och vanlig sallad och eventuellt tomat. Fyllekäk det är omöjligt att misslyckas med.

Edit: Det finns säkerligen lyxvarianter men då vill jag inte kalla det tunnbrödsrulle. Priset för en bra tunnbrödsrulle är viktigt. 50-75kr är rimligt men då ska den för 75kr vara jäkligt bra.
Senast redigerad av Silverfiskarna 2020-12-03 kl. 21:42.
Citera
2020-12-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immernoch
har du koll på vilket företag som tillverkar korven?

Är inte riktigt bra på fabrikat på korv men tror dom heter Lönneberga? Kan det stämma eller något åt det hållet!
Citera
2020-12-03, 21:46
Medlem
Tribolts avatar
Är veggie men innan... Korv, potatismos och räksallad. Oslagbart.

Citat:
Riktig potatismos, smör, winerkorv. Sallad, lite lök, o så naturligtvis räksallad.

För att bara vara en tunnbrödsrulle så lutar det nästan åt gourmet-hållet. Blev förbaskat sugen. Får bli vegkorv. När du säger lök så tror jag mer på rostad lök.
Senast redigerad av Tribolt 2020-12-03 kl. 21:50.
Citera
2020-12-03, 21:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Nu tänker du nog på en klämma och inte på en rulle. Eller?

Ja det gjorde jag nog.
Citera
2020-12-03, 21:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Renklämma menar du? Det är något helt annat!

Korrekt. Tunnbrödrulle för mig är kokt medvurst och oboy.
Citera
2020-12-03, 21:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
vilken typ av lök?

Jag är anser att det ska vara extremt tunt skuren rödlök, o inte för mycket.
Citera
2020-12-03, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
En bra tunnbrödsrulle? Jag skulle säga ett smörat tunnbröd, en god potatismos och två kokta. Gurk eller räkmajonäs, rå eller stekt gullök och vanlig sallad och eventuellt tomat. Fyllekäk det är omöjligt att misslyckas med.

Edit: Det finns säkerligen lyxvarianter men då vill jag inte kalla det tunnbrödsrulle. Priset för en bra tunnbrödsrulle är viktigt. 50-75kr är rimligt men då ska den för 75kr vara jäkligt bra.

rå gullök kan vara en bra ingrediens, som ger mycket smak. så man måste ha en perfekt balans för att det ska bli smakrikt.
Citera
2020-12-03, 22:01
Bannlyst
Citat:
Jag är anser att det ska vara extremt tunt skuren rödlök, o inte för mycket.

exak det jag tänkte på när jag skrev efterföljande svar. med rödlök får man en influens av löken men den är aningen mildare i smak än gul lök. fast gul lök fungerar också fast man måste ha koll på balansen så att löken inte tar över (dominerar) i smak.

vissa tycker om att gul lök dominerar. lök gifter sig bra med kött.
Citera
2020-12-03, 22:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
rå gullök kan vara en bra ingrediens, som ger mycket smak. så man måste ha en perfekt balans för att det ska bli smakrikt.

Gul lök är för kraftig för en ölförsurad mage. Det ska undvikas.
Citera
2020-12-03, 22:11
Bannlyst
ibland har jag haft på svartpepparketchup på moset, bara lite för att se hur det smakar. för hettans skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in