• 1
  • 2
2020-12-03, 21:20
Bannlyst
Är nyfiken på vad en god tunnbrödrulle ska innehålla för att den ska smaka som en tunnbrödrulle?

Dela med dig av dina tips, och erfarenheter.
Citera
2020-12-03, 21:24
Medlem
SittFints avatar
Tunnbröd och potatismos är ju helt obligatoriskt.

I övrigt kör jag gärna korv, ketchup, senap, räksallad/majonäsgurka/bostongurka, isbergssallad, tomat och lök. Och så är det gott med någon krydda på moset. Dill exempelvis. Vill man lyxa till det kan man smöra tunnbrödet först.
Senast redigerad av SittFint 2020-12-03 kl. 21:27.
Citera
2020-12-03, 21:24
Medlem
revodnebs avatar
Rökt renkött. Allt annat är helgerån.
Citera
2020-12-03, 21:25
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu tänker du nog på en klämma och inte på en rulle. Eller?
Citera
2020-12-03, 21:27
Medlem
2 korvar, helst långa så de går hela vägen genom tunnbröd, egen gjord potatismos, stark senap, rostad lök och mycket svartpeppar! Möjligen smör på tunnbrödet men är det riktig bra mos behövs det inte!
Citera
2020-12-03, 21:32
Medlem
GoUoDs avatar
"food republic" sammanfattar en bra "svensk varmkorv" (tunnbrödrulle) innehållande: Potatismos, räksallad, sallat, friterad/brynt lök med en riktig köttkorv i centrum. Håller med om att det låter rätt.

Edit: Mojhaket hade något liknande, men kan inte minnas någon lök, fast löken låter rätt gott, speciellt om det blir krispigt.
Senast redigerad av GoUoD 2020-12-03 kl. 21:35.
Citera
2020-12-03, 21:33
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
2 korvar, helst långa så de går hela vägen genom tunnbröd, egen gjord potatismos, stark senap, rostad lök och mycket svartpeppar! Möjligen smör på tunnbrödet men är det riktig bra mos behövs det inte!
Just när det gäller vanlig tunnbrödsrulle så är jag lite kluven. Kan faktiskt tycka att det passar bättre med pulvermos där, men det kanske är ren och skär gammal vana. Men jag skulle aldrig göra pulvermos till "riktig" mat.
Citera
2020-12-03, 21:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immernoch
Är nyfiken på vad en god tunnbrödrulle ska innehålla för att den ska smaka som en tunnbrödrulle?

Dela med dig av dina tips, och erfarenheter.

Korv, potatismos rå lök, lite grönsallad, räksallad, ketchup och senap.
Citera
2020-12-03, 21:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Renklämma menar du? Det är något helt annat!
Citera
2020-12-03, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Just när det gäller vanlig tunnbrödsrulle så är jag lite kluven. Kan faktiskt tycka att det passar bättre med pulvermos där, men det kanske är ren och skär gammal vana. Men jag skulle aldrig göra pulvermos till "riktig" mat.

det beror på vad man har för fabrikat och hur de gifter sig med varandra, vad man har för ingredienser i moset. och klart hur hungrig man varit innan.

en bra senap kan ibland vara bära eller brista.
Citera
2020-12-03, 21:37
Moderator
Kraftkarls avatar
Rökt lax och Philadelphiaost med vitlök och örter, gott och enkelt.
Citera
2020-12-03, 21:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Riktig potatismos, smör, winerkorv. Sallad, lite lök, o så naturligtvis räksallad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in