2020-12-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Hur länge håller en hjärntvätt i då?

Det känns hundra fastställt att hon var på sjukhuset i söndags kväll. Hon anhölls i hemmet måndag förmiddag vad jag vet.
Men kanske hände något som fick henne att uppsöka läkarhjälp, hennes 41-åriga son verkar inte ha samma överlevnadsinstinkt tyvärr.

Systerns historia går inte riktigt ihop här men möjligen låg hon och spanade tills mamman gick ut från lägenheten, körde sin intervention som om hon skulle rädda tusentals minkar att fly över en vältrafikerad motorväg, ringde sedan Expressen, Aftonbladet, SVT, TV4, Osv...

Är det inte ett märkligt sammanträffande att mamman kommer hem från sin långa sjukhusvistelse samma dag som polisen griper henne?
ja märklig omständighet. Så klart.
Dottern är en duktig hundfotograf. Har pli på hundar.
Intervjun som gjordes av mamman så finns ett foto, på sidorna av mamman finns målningar och teckningar. Riktigt färgsprakande oljemålning står lutad mot väggen, vem är konstnären mamman eller sonen.
Jag tyckte den färgglada tavlan var mycket fin.Skulle gärna ha den på min vägg.
vem är konstnären Någon som vet?
Citera
2020-12-03, 21:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Den frågan kan du ställa till de som klarar av att rubricera denna typ av psykiska och fysiska misshandel som mamman utsatt sin son för. Kanske inte är det lättaste, men någon rubricering torde kunna grävas fram.

Du jämförde mamman med mördare och våldtäktsmän så jag trodde du visste.
Citera
2020-12-03, 21:37
Medlem
Citat:
Den frågan kan du ställa till de som klarar av att rubricera denna typ av psykiska och fysiska misshandel som mamman utsatt sin son för. Kanske inte är det lättaste, men någon rubricering torde kunna grävas fram.
googla
hemmasittare
så får du svar på din fråga
Citera
2020-12-03, 21:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Den logiken kan du ju använda om systerns uttalande. Nu har hennes första uttalanden redan granskats och visat sig inte stämma men ändå håller du fast vid den som en sanning. Varför gör du sån skillnad?

Det är ju Din logik som inte stämmer men du begriper ju inte det själv. Liksom väldigt många andra.

Ni saknar uppenbarligen en viss typ av logisk tänkande som borde vara självklar hos varenda normalintelligent människa, men som uppenbarligen inte är det.

Detta är ju mycket enkelt EGENTLIGEN, så du borde också förstå utan att jag förklarar. Men för att jag skall förenkla det hela riktigt ordentligt för dig, så är det så som följande.

Du har RESULTATET av mammans handlande i hur sonen hittades och i vilket skick han var i. Som mycket tydligt har framkommit så var det något alldeles utöver det vanliga, till den grad att sonen tvunget togs in till sjukhus.
Som du kanske känner till, så är det ju inte direkt så att polis och ambulans akut plockar med sig helt normala och friska människor till sjukhuset för operation. Som du kanske känner till så skedde det så i detta fall, vilket också avslöjar att sonen var i extremt dåligt skick.
Han har knappast tappat tänderna samma dag, om du förstår vad jag menar.

Vi pratar förmodligen om åratal av missförhållanden som totalt har förstört den här människan, och de missförhållandena är naturligtvis modern skyldig till. Hade hon varit en normal och oskyldig människa, hade hon naturligtvis sett till så hennes son inte ligger som ett djur på golvet på några filtar med sår överallt på kroppen och helt utan tänder. Hon hade hjälpt honom för länge sedan.

Alltså jag orkar inte ens fortsätta, fattar du inte detta så är det bara så. Du kommer förmodligen aldrig att fatta
Citera
2020-12-03, 21:43
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Innan du slänger ur dig sådana här dumheter kan du väl i första hand citera ett enda inlägg där jag skriver att mamman inte är "skadat gods" som du uttrycker det?

Klart som fan hon är skadad. Det är oftast mördare och våldtäktsmän också. Och i sin tur är de också offer. Tyvärr hjälper det inte brottsoffren som de ger sig på.

Och mamman, liksom andra i hennes rang av förövare, förvandlas till gärningsmän samma sekund som de begår ett brott, och detta oavsett om de är offer själva eller inte.

Bara för att du får en smäll på käften av en person på stan, ger dig inte rätt att uppsöka annan person helt slumpmässigt och ge den en smäll på käften i sin tur, för samtidigt som du från början var ett offer, blev du därmed plötsligt gärningsman.

Mamman i detta fall har ju knappats skadats av sonen och gett igen som självförsvar, mamman har i sin tur skadats av någon annan, förmodligen hennes föräldrar.
MAMMAN ÄR INTE EN FÖRÖVARE!VAD ÄR DET SOM DU HAR SVÅRT ATT FÖRSTÅ? SKRIV DINA TEORIER I EN ANNAN TRÅD!!!
Citera
2020-12-03, 21:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
googla
hemmasittare
så får du svar på din fråga

Ja, det är ju en helt normal svensk hemmasittare vi talar om!

Gå gärna ut med det Internationellt vet jag!

Svensk innesittare = fullständigt fördärvad människa som knappt kan tala, helt utan tänder, med sår över hela kroppen, och ligger i sin egen skit i golvet på några gamla filtar i en lägenhet som ser ut som en soptipp och luktar förmodligen än värre.

Gå gärna ut med det Internationellt och skäm ut hela Sverige - som om inte Sverige redan vore utskämt för sin idiotiska politik!

Tack för dina komiska inlägg! Härligt att få sig ett skratt titt som tätt här på FB
Citera
2020-12-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairie64
Att aldrig ha kommit ut i arbetslivet och inte heller få vård - där har man inte tagit ansvar som förrälder. Om man var så dålig, psykiskt, att han inte kunde jobba, så borde han ha fått terapi, praktik, arbetsträning, och om det inte går då daglig verksamhet. DÅ har man gjort det man ska.

Det är väl ändå inte hennes ansvar att ”se till att han kommer ut i arbetslivet”.

Vad vet vi om vad han haft för terapi, arbetsträning eller praktik osv? De enda utsagorna vi har är en syster med noll insyn, en gammal hemkunskapslärare från sexan och en barnvakt från 80-talet.
Citera
2020-12-03, 21:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
MAMMAN ÄR INTE EN FÖRÖVARE!VAD ÄR DET SOM DU HAR SVÅRT ATT FÖRSTÅ? SKRIV DINA TEORIER I EN ANNAN TRÅD!!!

Får man fråga hur du vet detta, mer än den idioti du läser om i tidningen som kommer från utredarna?

Bara tyst med dig såvida du inte begriper dig på PROBLEMATIKEN! Jävla ärthjärna att du inte begriper något. Jag kan bara skratta inombords åt att du med näbbar och klor nu slåss för din rätt. Lycka till. Och allt hårdare och otrevlig kommer jag vara, för jag är trött på idioter som dig som inte begriper helt (egentligen)grundläggande saker.
Citera
2020-12-03, 21:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Får man fråga hur du vet detta, mer än den idioti du läser om i tidningen som kommer från utredarna?

Bara tyst med dig såvida du inte begriper dig på PROBLEMATIKEN! Jävla ärthjärna att du inte begriper något. Jag kan bara skratta inombords åt att du med näbbar och klor nu slåss för din rätt. Lycka till. Och allt hårdare och otrevlig kommer jag vara, för jag är trött på idioter som dig som inte begriper helt (egentligen)grundläggande saker.
"Idioti" i tidningen? Det är exakt samma källor du själv bygger dina stolliga teorier på.
Citera
2020-12-03, 21:52
Medlem
Woldemortdarskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast nu var den bostadsrätt 1974. Och det är även bekräftat av en som kände familjen här i tråden som bodde i närheten i området. Läs på om föreningen. Och läs alla årsredovisningar så behöver du inte gissa.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och bekräftad av en annan i tråden att det var hyresrätter 1974.
Kan du snälla länka detta, ska jag försöka hitta vad jag läst från trovärdig källa i tråden.

Lägenheten var bostadsrätt 1974. Punkt slut. Det aktuella bostadsområdet på Sleipnervägen byggdes på uppdrag av HSB och första inflyttning var 1966. De har alltså varit bostadsrätter hela tiden sedan området var nytt. Den så kallade insatsen 1974 var runt 10000 kr.

Hälsningar från en som bodde i närheten.
Citera
2020-12-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairie64
Att aldrig ha kommit ut i arbetslivet och inte heller få vård - där har man inte tagit ansvar som förrälder. Om man var så dålig, psykiskt, att han inte kunde jobba, så borde han ha fått terapi, praktik, arbetsträning, och om det inte går då daglig verksamhet. DÅ har man gjort det man ska.

Daglig verksamhet är frivilligt. Han kan ha erbjudits det, men tackat nej. Det vet vi inte.
Citera
2020-12-03, 21:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Vänta, så här!

Vi vänder på det era jävla idioter, ni som inte fattar! ...detta skall bli kul!

Förklara nu för oss, som fattar vad som EGENTLIGEN har pågått, VARFÖR, och HUR, sonen kan ha hamnat i den fruktansvärda situationen han har hamnat i.

Och vad i hela fridens namn den här andra personen som har anmält detta, som också försökte anmäla missförhållandena redan för 20 år sedan, menar och vill med sina handlingar?

Ge en logisk och trovärdig förklaring till detta, så kommer jag säga att jag har fel, och ni har rätt. Det garanterar jag.
Det skall nog dock jävligt mycket till för att ni skall hitta en logisk förklaring till detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in