2020-12-03, 21:12
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast nu var den bostadsrätt 1974. Och det är även bekräftat av en som kände familjen här i tråden som bodde i närheten i området.
Och bekräftad av en annan i tråden att det var hyresrätter 1974.
Kan du snälla länka detta, ska jag försöka hitta vad jag läst från trovärdig källa i tråden.
Citera
2020-12-03, 21:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Dom brukar alltid ha råd med cigg och coca cola så det är nog en prioriteringsfråga.

Tanken slog mig efter att ha läst en del i tråden

Porrtidningar på balkongen (tjackigt)
Varfyllda sår (injektionssår)
Tandlös (amfetaminmissbruk)
Undernärd (amfetamin)
Rört sig ute på nätterna på väg mot stan (tjackigt)
Paranoid (tjackigt)
Knappt talbar när man hittade han (precis injicerat stor mängd)

Aldrig hört att de injicerar sig i vader och fötter?
Citera
2020-12-03, 21:16
Avslutad
En kort sammanfattning av det här är:
1. Journalister kan hitta på vad som helst.
2. Polisen kan anhålla vem som helst.

Allt som behövs är att någon hittar på en historia och fantiserar fritt, så är cirkusen igång.
Citera
2020-12-03, 21:16
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Självklart gör de det. Där finns många stora och präktiga ådror att injicera i.
Citera
2020-12-03, 21:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Och bekräftad av en annan i tråden att det var hyresrätter 1974.
Kan du snälla länka detta, ska jag försöka hitta vad jag läst från trovärdig källa i tråden.
Ska leta upp det. Men föreningen har funnits där från början. Det kan lösa föreningens hemsida. Den som skrev om en ev. ombildning senare spekulerade nog bara som du gör
Citera
2020-12-03, 21:18
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Allt som behövs är att någon hittar på en historia och fantiserar fritt, så är cirkusen igång.
Inga egentliga nyheter m a o.
Citera
2020-12-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karnor02
Men hur kan hon vara på sjukhuset själv utan att bry sig om sin son som är hennes allt? Jo man kan visst tappa förmågor och vara styrd av någon annan. Hon har ingen som psykat henne nu. Däremot kan hon vara i psykos. Och i hennes bubbla är detta rätt, men jag tror hon medvetet isolera honom.

Hur länge håller en hjärntvätt i då?

Det känns hundra fastställt att hon var på sjukhuset i söndags kväll. Hon anhölls i hemmet måndag förmiddag vad jag vet.
Men kanske hände något som fick henne att uppsöka läkarhjälp, hennes 41-åriga son verkar inte ha samma överlevnadsinstinkt tyvärr.

Systerns historia går inte riktigt ihop här men möjligen låg hon och spanade tills mamman gick ut från lägenheten, körde sin intervention som om hon skulle rädda tusentals minkar att fly över en vältrafikerad motorväg, ringde sedan Expressen, Aftonbladet, SVT, TV4, Osv...

Är det inte ett märkligt sammanträffande att mamman kommer hem från sin långa sjukhusvistelse samma dag som polisen griper henne?
Citera
2020-12-03, 21:26
Medlem
Rainmans avatar
Citat:

Jora, tills slut hittar dom inga friska vener förutom på just fötterna
Citera
2020-12-03, 21:26
Medlem
GreenDay95s avatar
Fredrik Söderholm har lagt ut en story på instagram om att han har intervjuat morsan. 45 min lång intervju..... känns som hans pressetik kan vara tveksam... hörs i gott snack imorgon
Citera
2020-12-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e

Visst är det helt sjukt, journalisterna måste åka dit oftare och betala skadestånd så det blir slut på sånt här trams, polisen borde även dem tagga ned lite när det gäller sånna här typer av "brott" och även vissa andra "brott".
Citera
2020-12-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Att hon reagerade är ju inte så konstigt, inte alls faktiskt. Hade nog gjort samma sak. Men varför ringa pressen och tala ut om och om igen?

Tror nog inte HON ringde pressen... och när de ringde tror jag hon hade ett behov av att prata utan att inse att det hela skulle komma ut i tryck.
Citera
2020-12-03, 21:31
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad har mamman begått för brott?

Den frågan kan du ställa till de som klarar av att rubricera denna typ av psykiska och fysiska misshandel som mamman utsatt sin son för. Kanske inte är det lättaste, men någon rubricering torde kunna grävas fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in