2020-12-03, 15:56
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Har nästan helt gett upp den västerländska spelmarknaden på grund av detta. Pallar inte mer. Miles morales var redan lågprioriterat på grund av det korta innehållet. Tänkte att man kanske kan plocka det när det kommer gratis till psplus eller något men inte end det blir det nu.

Bra exempel med Demons souls remaken som dom tagit bort både kön vid character creation och ändrat hudfärg (vit till svart) på karaktärer. Hade dessa ändringar gjorts om from software själva jobbat på remaken istället för bluepoint? Knappast.

Sony verkar tyvärr trycka på mest för hela Woke/hbtq/BLM-grejen.
Nintendo verkar minst, de gjorde ett intetsägande utlåtande i somras under BLM-upploppen. Pokémon Company tog visserligen ställning för BLM, men Nintendo tog åtminstone aldrig specifikt ställning för någon organisation och spelen som släppts sedan dess har inga Politiska inslag. Hoppas att denna vansinniga utveckling bromsas, vill inte att spelupplevelsen ska kläggas ner av klibbig identitetspolitik. Det är nog illa hur Hollywood och Disney kraschat sönder hela amerikanska filmbranschen med detta.
Jag är inget personligt fan av The Last of Us 2 i sin helhet, faktum är att jag tycket att Naughty Dog är kraftigt överskattade. Men det är i alla fall ett exempel på ett spel som faktiskt blev sämre än det behövde vara bara för att Neil Druckmann tänder lite väl mycket på lebbsex och klämde in hela cirkusen med transor, lebbar och en obligatorisk genomgång av förintelsen under andra världskriget, vad nu det hade med spelets handling att göra förblir oklart, det var enbart distraherande.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-12-03 kl. 16:00.
Citera
2020-12-03, 16:23
Medlem
Fangfaces avatar
Kanske dags att skaffa sig ett Switch

Citat:
Ursprungligen postat av fjeddo
Skickas imorgon och beräknas anlända till postombud på tisdag i mitt fall, enligt EG:s chatt. Många verkar ha beräknad leverans redan på måndag - handlar nog om var i landet man bor.
Kommer svämma över av nya annonser på Tradera mm m.a.o.
El gigantus var väl en av de som fick flest konsoler om jag inte har helt fel?

Citat:
Bra exempel med Demons souls remaken som dom tagit bort både kön vid character creation och ändrat hudfärg (vit till svart) på karaktärer. Hade dessa ändringar gjorts om from software själva jobbat på remaken istället för bluepoint? Knappast.
Synd att det är alldeles för bra för att bojkotta
Citera
2020-12-03, 16:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Synd att det är alldeles för bra för att bojkotta

Ja det är ju där man landar oftast. Man vill inte stötta censorship men samtidigt är spelen så bra, och man vill stötta utvecklarna, många av dom framförallt Japanska lite mindre och är inga jättar som de västerländska utvecklarna. I slutändan är det inte dom som censurerar utan andra. Man får ta kampen på annat håll med det västerländska vansinnet istället för att bojkotta spelen. Spider man kan man skita i dock. Amerikansk skit.
Citera
2020-12-03, 17:00
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Har nästan helt gett upp den västerländska spelmarknaden på grund av detta. Pallar inte mer. Miles morales var redan lågprioriterat på grund av det korta innehållet. Tänkte att man kanske kan plocka det när det kommer gratis till psplus eller något men inte end det blir det nu.

Det är 1 BLM målning i Miles Morales och de nämns inte alls, har inget att göra med storyn på något sett. Spelet är bra och ser otroligt ut i 60 fps.

Man kan välja kön i Demon's Souls. Man väljer mellan två silhuetter och det är tydligt att en är man och den andra kvinna. Jag lade märke till en afrikansk npc som hade en väldigt vit engelsk röst, kändes inte passande men det är ingen dealbreaker. Spelet är bra och du hittar inte bättre grafik på en 30 000kr dator.
Citera
2020-12-03, 20:56
Medlem
ringde EG kundtjänst, min order står som reserverad. han sa att det stod planerad leveransdag måndag, så kollinr borde dyka upp i appen inatt eller imorgon förmiddag så jag kan hämta ut det på måndag hos ombud
Citera
2020-12-03, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
ringde EG kundtjänst, min order står som reserverad. han sa att det stod planerad leveransdag måndag, så kollinr borde dyka upp i appen inatt eller imorgon förmiddag så jag kan hämta ut det på måndag hos ombud

Vilken app syftar du på då?
Har också beställt hos dom, och står på kvittot att det kmr in i lager imorgon då
Citera
2020-12-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeizenbast
Vilken app syftar du på då?
Har också beställt hos dom, och står på kvittot att det kmr in i lager imorgon då

jag borde ha varit tydligare.. kollinr mailas ut. så det borde dyka upp i postnord appen för dom som får med dom

edit: jag tog med klarna betala efter och fick en orderbekräftelse och min status är reserverad.
Citera
2020-12-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ja det är ju där man landar oftast. Man vill inte stötta censorship men samtidigt är spelen så bra, och man vill stötta utvecklarna, många av dom framförallt Japanska lite mindre och är inga jättar som de västerländska utvecklarna. I slutändan är det inte dom som censurerar utan andra. Man får ta kampen på annat håll med det västerländska vansinnet istället för att bojkotta spelen. Spider man kan man skita i dock. Amerikansk skit.

Glöm inte Östeuropa.

Cyberpunk ser riktigt bra ut och tycker våra polska vänner har stått emot woke-vågen bra. Visst är världen mångkulturell då den baseras på ett futuristiskt USA. Annars rätt fritt från det typiskt västerländska pk.

STALKER 2 är ett annat spel jag ser fram emot. Ryska utvecklare har jag för mig.
Citera
2020-12-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
jag borde ha varit tydligare.. kollinr mailas ut. så det borde dyka upp i postnord appen för dom som får med dom

edit: jag tog med klarna betala efter och fick en orderbekräftelse och min status är reserverad.

EG skickar med Bring så du lär inte hitta något i Postnords app. Däremot bör man kunna spåra med appen "Mina paket".

Läste att någon på swec fått mail med kollinummer nu. Har inte kommit något till mig ännu men verkar som att de börjar skicka nu.
Citera
2020-12-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjeddo
EG skickar med Bring så du lär inte hitta något i Postnords app. Däremot bör man kunna spåra med appen "Mina paket".

Läste att någon på swec fått mail med kollinummer nu. Har inte kommit något till mig ännu men verkar som att de börjar skicka nu.

Ja stämmer att de sänder med bring. Jag betalade notan direkt, och det står reserverad hos mig med. Håller tummarna för Mail imorrn.
Citera
2020-12-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Jag lade märke till en afrikansk npc som hade en väldigt vit engelsk röst, kändes inte passande men det är ingen dealbreaker. Spelet är bra och du hittar inte bättre grafik på en 30 000kr dator.

Eh, konsolen har en fyra år gammal hårdvara, givetvis hittar du speldatorer för mindre än 30 000 som är bättre.
Jag skulle gärna vilja se hur Ghost of Tsushima ser ut på PS5 i full upplösning med tanke på att det nu måste vara ett av spelbranschens med detaljrikaste och snyggaste spel. Antar dock att det inte skiljer sig från PS4 pro.
Citera
2020-12-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Glöm inte Östeuropa.

Cyberpunk ser riktigt bra ut och tycker våra polska vänner har stått emot woke-vågen bra. Visst är världen mångkulturell då den baseras på ett futuristiskt USA. Annars rätt fritt från det typiskt västerländska pk.

STALKER 2 är ett annat spel jag ser fram emot. Ryska utvecklare har jag för mig.

Seriöst? Ska de släppa en till STALKER? Ett spel som tog 10 år att utveckla och som dessutom inte blev klart så som de ville ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in