Citat:
Ursprungligen postat av
TequilaNipple
Bestämde mig i måndags att nu är jag klar med det onödiga öl drickandet.
Fick direkt ångest och öl sug. Har en migrän av en annan smak jag är van vid. Är nervös inför helgen. Dricker bara på helgen, bara öl om jag dricker ensam.
Min tanke är att bara dricka om ngt kommer upp till mig, typ högtider eller ngn som vill ta en aw. Jag vill inte söka anledningar till att ta en öl. Som att ta ett insiativ till fest eller aw. Tänker att ha som mål att bara dricka max 4-5 st vid sånna tillfällen. Och utöver det bara vara nykter.
Ni som har slutat helt och är nykter. Är det ett naivt tänkande från min sida. Går det att dricka vid roliga tillfällen och enbart hålla sig till några få öl. Och vara helt nykter annars. Förlåt för min dåliga stavning osv. Vill tillägga att jag är jävligt envis.
Tack på förhand.
Ifall du tillhör skaran som mer eller mindre blir besatt av nästa öl när du väl börjat så är det ju ganska orealistiskt att bara dra ned på antalet.
Jag har provat några gånger senaste åren att bestämma ett antal öl och ge mig fan på det, och genomfört det på ren vilja/disciplin.
Men det förändrar inte faktumet att hjärnan i princip skrikit efter mer, så AW'n / kvällen har bara blivit tråkig och man vill bara dra ut på tiden för att dra hem.
Vid andra tillfällen, när andra velat gå hem hyfsat tidigt, har jag köpt med folköl hem för att fortsätta dricka hemma.
Så jag har länge förstått vilken typ av problem jag haft, jag har kunnat vara utan dricka i veckor och månader utan några som helst problem.
Men när man dricker så är det full fart.
Så jag lade ned skiten helt istället.
Det är samma med saker som chips, det kan stå en oöppnad påse ett tag utan problem men när den väl ska förtäras så tar det inte många minuter.