2020-12-03, 13:23
Medlem
Jag tycker det ser lovande ut. Speciellt Rebecka Fallenkvist är riktigt bra på att formulera sig och agera framför kameran. Jag gillar upplägget när de diskuterar aktuella ämnen med varandra, nästan som man gör vid lunchbordet med jobbarkompisarna.

Riks har lite rappare och kortare inslag jämfört med Swebbtv som ägnar sig åt långa samtal. Jag tycker det är bara positivt med alla de nya fria mediekanalerna som kommer fram. Sedan återstår att se vilka format och vilka kanaler som utvecklas bäst.

Ju mer gammelmedia och de stora sociala mediejättarna försöker styra, kontrollera och censurera, desto kraftigare kommer fri media att växa till sig.
Citera
2020-12-03, 13:31
Medlem
Orten19s avatar
Jag gillar det. Tycker dock att man borde göra färre och lite längre klipp om aktuella nyheter i stället för att ladda upp flera om dagen. Kanske ladda upp ett om dagen som sammanfattar senaste nyheterna
Citera
2020-12-03, 13:33
Medlem
Det jag möts av är en italiensk(?), en rasblandad och en arier. Alla tre kvinnor. Inget bra förstaintryck men vad kan man förvänta sig utav SD.
Citera
2020-12-03, 15:50
Medlem
densistasovjets avatar
Än så länge väldigt taffligt men de kanske kan växa så småningom. De måste ändra format. Att ha 3 damer i närbild blir inte bra. Bättre då att ha en programledare och sedan låta de andra komma in när det passar.
Citera
2020-12-03, 18:58
Medlem
Kackotopis avatar
Nu är jag då en AfS-sympatisör, men gillar Riks YT-kanal, bra videor hittills... främst de med Rebecka Fallenkvist är kul (när hon går på hårt).
Citera
2020-12-03, 20:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Tråd finns

(FB) Riks - Ungsvenskarnas nyhetskanal (Sverigedemokraternas ungdomsförbund)

Missade den, men den är felaktig för det är inte Ungsvenskarnas utan samma bolag som Samtiden. Heter antagligen Riks från "SD-Riks".
Citera
2020-12-03, 20:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag får deras inlägg i mitt flöde, och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Korta och koncisa inlägg med udd - kritik av etablissemanget och regeringen som är lätt att ta till sig för alla. Jag antar att moderpartiet ställer sig positivt till detta. Det är trots allt ungdomarna (nu låter jag riktigt gammal) som ska ta över i framtiden. De belyser all den skit vår överhet fortsätter att lassa över oss, och de gör det med en återhållen vrede. Sådant gillas.
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Det är unga svenskar, därav namnet. Guud vad hemskt!!
Jag följer kanalen och tycker dom gör ett fantastiskt arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fick upp en video i flödet på tuben och jag var väl ganska positivt överraskad. De gör sig bra i rutan.
Ifall de läser den här tråden vill jag ge ett litet tips: håll igen en liiiiiten aning på indignationen och undvik ord som "barbarisk" när ni beskriver en våldtäkt. Det blir trovärdigare och lättare att ta till sig för de som inte redan är frälsta. Vi andra vet ju redan.
Men som sagt, oväntat bra. Fint att se att det fortfarande finns yngre svenskar som inte är fullständigt förlorade.

Det är moderpartiet. Samma bolag som bakom Samtiden. Så det är direkt sanktionerat av SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Till deras försvar ska sägas att företrädarna för det gamla ungdomsförbundet (numera AfS) tog med sig namnet SDU när de uteslöts.

Det hela var en kupp eller ett reformförsök (beroende på tycke och smak) där Kasselstrand och Hahne misslyckades i sitt försök att göra partiet både mer radikalt och stureplanskt. Mattias Karlsson gick full Stalin mot dem, och det nya ungdomsförbundet är lika fristående som en gång SKP i förhållande till Moskva.

Det var också för att reta M och MUF; för de hette en gång i tiden Ungsvenskarna. De tog deras symbol också tror jag?
Citera
2020-12-03, 20:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musikalen
Det jag möts av är en italiensk(?), en rasblandad och en arier. Alla tre kvinnor. Inget bra förstaintryck men vad kan man förvänta sig utav SD.

Det är ju en SD-kanal så varför skulle de inte vara som SDs Sverigevänliga medlemmar?
Citera
2020-12-03, 20:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jag tycker det ser lovande ut. Speciellt Rebecka Fallenkvist är riktigt bra på att formulera sig och agera framför kameran. Jag gillar upplägget när de diskuterar aktuella ämnen med varandra, nästan som man gör vid lunchbordet med jobbarkompisarna.

Riks har lite rappare och kortare inslag jämfört med Swebbtv som ägnar sig åt långa samtal. Jag tycker det är bara positivt med alla de nya fria mediekanalerna som kommer fram. Sedan återstår att se vilka format och vilka kanaler som utvecklas bäst.

Ju mer gammelmedia och de stora sociala mediejättarna försöker styra, kontrollera och censurera, desto kraftigare kommer fri media att växa till sig.

Ja de konkurrerar inte med SwebbTV. De är ju också specifikt SD vilket inte SwebbTV är. Riks kommer nog att ändras och utvecklas, de skall prova olika grepp skrev Dick på Samtiden.
Citera
2020-12-04, 11:58
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det var också för att reta M och MUF; för de hette en gång i tiden Ungsvenskarna. De tog deras symbol också tror jag?

Japp, ganska fräckt faktiskt. Det nya ungdomsförbundet är som sagt en ren front för partiledningen men kan säkert locka till sig en och annan ambitiös person ändå med tanke på de köttgrytor som vankas.

Det betyder såklart att man drar till sig opportunister, karriärister och bidragsentreprenörer också. Samma kritik kan förvisso riktas mot de andra stora ungdomsförbunden.
Citera
2020-12-04, 12:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Japp, ganska fräckt faktiskt. Det nya ungdomsförbundet är som sagt en ren front för partiledningen men kan säkert locka till sig en och annan ambitiös person ändå med tanke på de köttgrytor som vankas.

Det betyder såklart att man drar till sig opportunister, karriärister och bidragsentreprenörer också. Samma kritik kan förvisso riktas mot de andra stora ungdomsförbunden.

Jag tycker toppstyrningen är bra. Se hur både C och KD kuppats av sina ungdomsförbund. Speciellt C är ett helt annat parti idag; nästan motsatt mot C under Fälldin.
Citera
2020-12-05, 09:25
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne om samma företeelse.
/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem