Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Fundering hur alla motståndare till vaccin tänker sig samhället och ett evigt liv med Covid-19?
Evigt isolerade och aldrig mer besöka en musikkonsert, aldrig mer resa utomlands, ständigt regleringar på krogen, alltid social distans, aldrig få ta i hand, aldrig ge vännerna en välkomstkram, alltid får läsa om de som avlider i förtid med lungorna dränkta med slem.
De måste vara samhällets fiender som gärna ser restauranger och butiker få gå under.
De måste älska ett liv i ensamhet hemma i sin håla.
Tänk så makabert samhället blev på mindre än ett år.
Kom inte dragandes med massa rädslor för ditt och datt för ni är troligen rädda för demoner i mörkret också.
Men ni är snart ensamma då vi som älskar livet får vårt vaccin. Engelsmännen börjar nästa vecka sitt återtåg till normalt liv.
2021 ett mer positivt år och låt 2020 får gå i graven i historieböckerna som ett förlorat år.
Jag kan bara svara för mig själv, och börjar med att säga
vaccinet, inte
vaccin i största allmänhet, då jag inte är emot vaccin generellt sett.
Angående det fetade i din text, så är det inte jag som har bestämt att det ska vara så, känner ingen skuld eller ansvar för det.
Allt det som du menar slutar att existera slutar inte för min del om jag inte vaccinerar mig mot Covid-19, jag kan välja att leva med risken att smittas, precis som med influensa och mycket annat som man kan vaccinera sig mot.
Folk dör med slem i lungorna av en mängd anledningar oavsett om jag vaccinerar mig mot Covid-19 eller ej.
Jag ser inte någon betydande skillnad mellan Covid-19 och till exempel influensa mer än att Covid-19 är nytt, och att det är därför som fler drabbas samtidigt än vid en influensasäsong.
När tillräckligt många har varit smittade kommer detta virus att cirkulera som en vanlig influensa, helt övertygad.
Vi är ständigt utsatta för risken att dra på oss smittämnen, så har det alltid varit, trots det har vi rest, gått på krogen, tagit i hand och kramats.
Att leva ett helt liv utan att någonsin bli sjuk tycks för många vara något som ses som fullkomligt normalt, det är så det ska vara, jag ser det inte så, och därför tänker jag inte riskera att dra på mig otrevligheter(allvarliga biverkningar av ett Covid-19 vaccin) i en iver att skydda svaga och sjuka människor som i de allra flesta fallen ändå skulle ha avlidit inom kort oavsett smittämne, till exempel en influesa.