Citat:
Ursprungligen postat av
Hissen100
Orkar knappt ödsla energi på en sån som du. Viruset har inte muterat så vitt jag vet, men det är farligt och oberäkneligt.
Nu slår det till med full kraft, och du din skitstövel bidrar till att folk står med garden nere..
Att du inte skäms!
Vad då bidrar till att folk står med garden nere?
Jag är väldigt försiktig av mig gällande detta jävla virus. Jag har bra insikt i hur farligt det är. Tex har jag inte varit inne i någon butik sedan mars.. inte umgåtts inomhus med någon utanför familjen under samma tid.
Egentligen inte för att jag tror att jag personligen löper speciellt stor risk att drabbas hårt, men av solidaritet mot de som löper större risker än mig själv.
Och att vi inte vet alla följder av detta än. Därför håller jag mig och min familj så säker det går.
Dock kommer jag fortsätta ifrågasätta historier och siffror i denna tråden som inte känns seriösa. Dessa historier kommer nämligen inte påverka en normalbegåvad människa.
För att påverka dessa krävs seriösa och verklighetsförankrade fakta.
I våras handlade det om att liken staplades på hög runt om i Stockholm och att 40 åringar nekades iva, nu handlar det om att horder av barn läggs in på sjukhus.
Till skillnad från foliehattarna här inne, så vet jag att media inte mörkar tex.
Om det plötsligt skulle börja läggas in en massa barn så kommer det stå på varenda löpsedel. Det är nämligen just de rubrikerna som säljer.