2020-12-02, 21:47
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Så länge antalet fall håller sig inom kapacitetsgränsen fungerar det ganska bra.

När gränsen passeras blir det fult.

Mitt intryck är att det är nära kapacitetsgränsen i delar av USA och delar av Europa.

Jag hoppas att vi ser en topp snart och att det minskar sedan. Först fall och sedan dödstal. Jag hoppas, men är inte övertygad...

Både USA och Sverige kan tyckas nära att peaka i nya fall/smittspridning. Men jag är absolut inte säker.
Citera
2020-12-02, 21:49
Medlem
Uppdaterat råd från WHO:

The World Health Organization on Wednesday recommended wearing facemasks when indoors with other people, if the ventilation has been deemed inadequate, in an update to its Covid-19 guidance on masks.

https://amp.france24.com/en/live-news/20201202-who-recommends-masks-indoors-if-ventilation-poor?__twitter_impression=true
Citera
2020-12-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Både USA och Sverige kan tyckas nära att peaka i nya fall/smittspridning. Men jag är absolut inte säker.

Nej, Sverige ligger 6-8 veckor efter övriga Europa. Tidigast i slutet av januari kan smittan väntas peaka, men då kommer dödsfallen ändå att ligga högt flera månader till på grund av sedan länge kollapsad sjukvård.
Citera
2020-12-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fram till vecka 46 ja. Inte därefter.
Jaha så 0.5 är inte en ökning?
Citera
2020-12-02, 22:00
Medlem
Har alltid undrat en sak om dessa som åker på sina skidresor varför de åker dit? Är de inte rädda för viruset? Eller tänker de på sina dyra pengar de har lagt på resan istället för att försöka minska smittspridning?
Citera
2020-12-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Har alltid undrat en sak om dessa som åker på sina skidresor varför de åker dit? Är de inte rädda för viruset? Eller tänker de på sina dyra pengar de har lagt på resan istället för att försöka minska smittspridning?

Jag älskar Österrike. Så är inte värt för mig att inte åka. Redan haft covid
Citera
2020-12-02, 22:06
Medlem
Citat:

Tror inte skidresor är någon fara nu när det inte är någon aw och de kan undvika liftköer. Är nog större smittspridning på affärerna om man kollar hur mycket folk det är i köpcentrarna.
Citera
2020-12-02, 22:08
Medlem
Citat:

Kan inte några aktivister ta sig till skidorterna och shama dessa människor?
Citera
2020-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Fortsatt är kompetensen generellt låg och mycket varierande oavsett vad du säger. Vissa outbildade kan inte ens svenska när de anställs som vårdbiträden.
Om kompetensen är låg då ska FHM utgå från försiktighetsprincipen tills kompetensen finns.
Nu under andra vågen finns ju gott om kompetens om att det inte går att skydda riskgrupper. Dessvärre strategin är samma !.
Håll dig till vetenskap och fakta.

selective containment of the epidemic in a targeted (high-risk) group is practically impossible whenever the surrounding society implements a mitigated community-spreading. We relate our general findings to the ongoing COVID-19 pandemic.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.11.06.20226894v1
Citera
2020-12-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ökningen av antalet tester sedan v44 har i genomsnitt varit 1,2-1,3 % per dag senaste veckorna vilket innebär runt 5-6 % ökning per serieintervall (5 dagar snitt). Det är därför högst osäkert att R ligger över 1.

Du överskattar testökningen, per 5 dagar ligger den under 3% (snitt på senaste två veckorna). Högst osäkert om R ligger under 1. R måste ner under 1.03 okorrigerat för det. R=1.09 och tendens till ökning var väl det senaste från FHM. Att vi fortfarande har en drös med nya fall varje vecka är dock ett faktum.
Citera
2020-12-02, 22:13
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
ALLA UNGA / VUXNA ETNISKA SVENSKAR SE DETTA : https://www.youtube.com/watch?v=yo85CrBVTtg

Original klipp : https://www.youtube.com/watch?v=9y1TaIqy91Y
3:05 minuter in är intervjun.
Hehe. Freudian slip?

Tror dock han menar sterilisering avseende viruset i populationen men det var märkligt uttryckt. Inget förvånar mig längre. Snart kanske hälften av populationen blir infertila, speciellt den vita befolkningen. Det skulle ju rimma bra med globalisternas agenda

Men det är nog lite väl konspiratoriskt för min smak
Citera
2020-12-02, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hehe. Freudian slip?

Tror dock han menar sterilisering avseende viruset i populationen men det var märkligt uttryckt. Inget förvånar mig längre. Snart kanske hälften av populationen blir infertila, speciellt den vita befolkningen. Det skulle ju rimma bra med globalisternas agenda

Men det är nog lite väl konspiratoriskt för min smak

Mycket möjligt en freudian slip, men sen när är sterilisation lika med immunitet? Aldrig hört det uttrycket förut.
Må även tilläggas att han är en av de professorer som tar fram vaccinet som går genom Oxford University i UK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in