Citat:
Ursprungligen postat av
User30
På tal om posthistorik så har du själv skrivit att BJJ är inte särskilt bra som självförsvar så nu trollar du bara.
OT, men min syn på BJJ är att det är en begränsad men viktig aspekt av fysiskt självförsvar.
Om jag mot mot min vilja hamnar på marken och blir kontrollerad vill jag kunna BJJ (eller liknande). Det är en sport där man konstant tränar på att ta sig ur farliga positioner och har jag tagit mig ur mount/side/ryggtagningar/submissions tusentals gånger så är det en enorm fördel i skarpt läge. Argumentet att det är dåligt att ligga på marken en är ett argument
för grappling eftersom det lär en vad man gör om man faktiskt hamnar där.
(Sen finns det brister, men vill du fortsätta den diskussionen är det bättre att du skapar en tråd på temat.)