2020-12-02, 16:12
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Det här ser ut som ganska bra ingång till att komma ut ur garderoben.

Hur fan kan ni förnedra er så bara för att lära er lite låsningar?

https://m.youtube.com/watch?v=jnq3v-UWbno

Alla blir "förnedrade" när dom är nybörjare och kör mot mer erfarna motståndare. En stor del av fördelen med kampsport är att man blir ödmjuk då du alltid kan möta någon som dominerar dig. Just den aspekten verkar ha gått dig helt förbi.

Att du sedan associerar närkontakt mellan två män som homoerotiskt får stå för dig.
Citera
2020-12-02, 20:02
Medlem
Citat:
Det här ser ut som ganska bra ingång till att komma ut ur garderoben.

Hur fan kan ni förnedra er så bara för att lära er lite låsningar?

https://m.youtube.com/watch?v=jnq3v-UWbno

Ja, att bli submittad north-south av en medelålders man är aldrig roligt, men är man intresserad av allsidigt självförsvar är det bara att bita ihop även i otrevliga situationer. Grappling är en egodödande sport som ingen annan och det skulle göra dig gott.
Citera
2020-12-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltecken
Ja, att bli submittad north-south av en medelålders man är aldrig roligt, men är man intresserad av allsidigt självförsvar är det bara att bita ihop även i otrevliga situationer. Grappling är en egodödande sport som ingen annan och det skulle göra dig gott.

Det har ingenting att göra med självförsvar. Du kommer inte rulla runt på gatan och du kommer inte lära dig att stoppa någon från att ta ner dig heller, sorgligt nog. Tvärtom vill jiujitsuutövarna till marken.

Om man inte ska tävla i mma eller bjj så saknar jag ord.
Citera
2020-12-02, 21:40
Medlem
Citat:
Det har ingenting att göra med självförsvar. Du kommer inte rulla runt på gatan och du kommer inte lära dig att stoppa någon från att ta ner dig heller, sorgligt nog. Tvärtom vill jiujitsuutövarna till marken.

Om man inte ska tävla i mma eller bjj så saknar jag ord.

Och när de tagit dig dit kan du predika bäst du vill om vad som funkar på gatan, för din taekwondo och självdiagnostiserade ambidextri kommer inte hjälpa dig upp på fötter igen. 😂
Citera
2020-12-02, 22:16
Medlem
Citat:
Och när de tagit dig dit kan du predika bäst du vill om vad som funkar på gatan, för din taekwondo och självdiagnostiserade ambidextri kommer inte hjälpa dig upp på fötter igen. 😂

Jag har brottats så det kan de fetglömma. De tillåter inte/lär inte ut ground and pound i svenska klubbar heller vilket gör det ännu mer värdelöst än det redan är.
Citera
2020-12-02, 22:28
Medlem
Citat:
Jag har brottats så det kan de fetglömma. De tillåter inte/lär inte ut ground and pound i svenska klubbar heller vilket gör det ännu mer värdelöst än det redan är.

Ja, det är klart du har. Du bara förbereder fötterna som UFC-mästarna:

Citat:
Om du med "kan" menar: vet vad som väntar och förbereder fötterna och positionen för det så ja.. Det är många UFC-mästare som aldrig använder markamp och försvarar nedtagningar på en extremt primitiv nivå som både du och jag är kapabla till oavsett om vi tränar grappling eller ej.

I verkligheten kommer du ligga där under röven på någon och ångra att du spenderade så mycket tid på att lajva kampsportare på Flashback istället för att faktiskt träna.
Citera
2020-12-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, det är klart du har. Du bara förbereder fötterna som UFC-mästarna:

I verkligheten kommer du ligga där under röven på någon och ångra att du spenderade så mycket tid på att lajva kampsportare på Flashback istället för att faktiskt träna.

Har du inget bättre för dig än att gräva fram gamla inlägg? jag kommer inte ligga under någon alls. De kan lika mycket om brottning som en TKD-utövare kan om boxning.

Jag har brottats mot riktiga brottare sedan jag var tonåring. De får sniffa något annat rövhål.
Citera
2020-12-02, 22:40
Medlem
Citat:
Har du inget bättre för dig än att gräva fram gamla inlägg? jag kommer inte ligga under någon alls. De kan lika mycket om brottning som en TKD-utövare kan om boxning.

Jag har brottats mot riktiga brottare sedan jag var tonåring. De får sniffa något annat rövhål.

Nej, och det är dessutom hysteriskt roligt att läsa igenom dina inlägg. Du är fan bäst på allt. Måste ha varit svårt att hantera bögskräcken under alla dessa år av brottning...
Citera
2020-12-02, 22:45
Medlem
Citat:
Nej, och det är dessutom hysteriskt roligt att läsa igenom dina inlägg. Du är fan bäst på allt. Måste ha varit svårt att hantera bögskräcken under alla dessa år av brottning...

På tal om posthistorik så har du själv skrivit att BJJ är inte särskilt bra som självförsvar så nu trollar du bara.
Senast redigerad av User30 2020-12-02 kl. 22:54.
Citera
2020-12-02, 23:57
Medlem
Citat:
På tal om posthistorik så har du själv skrivit att BJJ är inte särskilt bra som självförsvar så nu trollar du bara.

OT, men min syn på BJJ är att det är en begränsad men viktig aspekt av fysiskt självförsvar.

Om jag mot mot min vilja hamnar på marken och blir kontrollerad vill jag kunna BJJ (eller liknande). Det är en sport där man konstant tränar på att ta sig ur farliga positioner och har jag tagit mig ur mount/side/ryggtagningar/submissions tusentals gånger så är det en enorm fördel i skarpt läge. Argumentet att det är dåligt att ligga på marken en är ett argument för grappling eftersom det lär en vad man gör om man faktiskt hamnar där.

(Sen finns det brister, men vill du fortsätta den diskussionen är det bättre att du skapar en tråd på temat.)
Citera
2020-12-03, 05:55
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Nä, du har aldrig tränat någon brottning.
Citera
2020-12-04, 08:57
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Vilken stil har du brottats? Vilka är "dina" kast? Tävlat? Meriter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in