Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Polen har mycket fler meriter än Sverige i OS-boxning och i TaeKwondo. Tycker du det historiskt fattiga landet hade bättre förutsättningar och atleter?
Nä just det men allting är tuffare i Polen, och de bildar tuffare och bättre atleter.
Vad har det med något att göra? Polen har rikare tradition i boxning och förmodligen Tkd också. Jämför istället med svensk brottning. Vi har flera olympiska mästare, två av dem med tre OS-guld vardera. Vår brottartradition är gammal och stark.
Kultur, tradition och arv ska inte underskattas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkpojken
Min vän bodde och tävlade där och har som mål att flytta tillbaka och täva för ONE FC som han har kontakt med. Han är dock ett jävla fyspaket och blivit rejält tränad av sin far sedan barnsben. Han tog ut dem flesta och hade ett record på 13-1 där innan han åkte hem. Så snackar bullshit är någonting du gör för han klarade sig bra som fan. Vill inte visa hans matcher dock för jag kan riskera att bli outad då och jag orkar inte att mina nyfikna kompisar som inte har någonting bättre o göra sitter o skummar runt här om mig. Men jag svär på allt
Du missförstod mig. Jag menar inte att din vän är dålig, men Thailand har en annan tradition och det var där den varianten av boxning uppfanns, så det är rätt givet att nivån i Thailand är väsentligt högre än den svenska.