2020-12-02, 18:43
Medlem
flytandelyckas avatar
Jag tänker på den lilla flickan.. Jag undrar vad hon har varit med om.
Citera
2020-12-02, 18:46
Medlem
nickomyras avatar
Har läst att grannarna visste om vad sambon var dömd för , hur kom det sig att de visste och att FF visade dem domen ?
Han var väl inte skriven där ? Och har bytt namn .
Citera
2020-12-02, 18:47
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Exmaken har skyddad adress och jag har tidigare frågat i tråden om FF:s samröre med en pedofil är orsaken.

De är fortfarande vänner på fb .
Citera
2020-12-02, 18:50
Medlem
Felstavarens avatar
Jag hoppas att Stoppa Pressarna m.fl. bevakar eventuella nya åtal och domar mot pedofilen. Av det lilla jag orkat läsa av domen (den är hemsk) drar jag slutsatsen att hans beteende inte är förändringsbart, så man gör nog klokt i att inte utesluta att fler brott har eller kommer att begås. Bara det är skäl nog för Federley att avgå och lämna offentligheten så att han slipper förknippas med detta igen om/när så sker.

Man får framför allt hoppas att det inte kommer en dom med Federleys dotter som kärande.
Citera
2020-12-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Enligt en artikel i Expressen var alla tre (inkl. exmaken dvs) skrivna hos Federley våren 2019 åtminstone.

Han nämner också att dottern bor en del av tiden hos sin mamma.

Detta var för lite drygt 1,5 år sedan så saker och ting kan ju ha förändrats sedan dess.

I okt 2019 när det äkta paret skiljde sig:

"Den gemensamma julen är redan planerad osv allt för att vi dels vill det men också för att lillan ska få den trygghet vi alltid velat ge henne”, skriver han och syftar på dottern Ida-Li som föddes 2011.

Vi är vuxna och kloka människor."

Lite senare slog den ena pappan sina påsar ihop med en dömd pedofil..

Nästa barn ville FF inte dela med någon annan. För det är så jobbigt att lämna bort lillan..
Tänkte han frakta barnet med sig till Bryssel eller hur tänkte FF ordna med barnpassningen om han nu inte ville dela vården med någon till?

I mina öron låter det snarare så att FF ville få bestämma över nästa unge alldeles själv för att kunna göra vad han ville med det barnet.

Undrar hur hans ex känner nu och hur tänker barnets biomamma?
Citera
2020-12-02, 19:01
Medlem
stibkloFs avatar
De va fan vad Expressen driver på. Vad är deras agenda egentligen? Nej - FF är ett kräk och skall bli så behandlad - men varför håller de lansen?
Citera
2020-12-02, 19:08
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoI okt 2019 när det äkta paret skiljde sig:<br /> <br /> "Den gemensamma julen är redan planerad osv allt för att vi dels vill det men också för att [B
lillan ska få den trygghet vi alltid velat ge henne”[/b], skriver han och syftar på dottern Ida-Li som föddes 2011.

Vi är vuxna och kloka människor."

Lite senare slog den ena pappan sina påsar ihop med en dömd pedofil..

Nästa barn ville FF inte dela med någon annan. För det är så jobbigt att lämna bort lillan..
Tänkte han frakta barnet med sig till Bryssel eller hur tänkte FF ordna med barnpassningen om han nu inte ville dela vården med någon till?

I mina öron låter det snarare så att FF ville få bestämma över nästa unge alldeles själv för att kunna göra vad han ville med det barnet.

Undrar hur hans ex känner nu och hur tänker barnets biomamma?

Det är också intressant. Exet och mamman vet ju givetvis om detta nu. Men visste de om det innan? Det låter kanske osannolikt att de skulle göra det, men vi vet faktiskt inte hur det förhåller sig där heller.

Man skulle vilja veta när Federley fick kännedom om detta och var dottern sedan dess har befunnit sig. Gräv journalistjävlar, gräv!
Citera
2020-12-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Otroligt hur vidrigt det är hur många försvarar Federley, trots vetskapen att han kände till detta. Är svenska folket bland det mest pedofilvänliga folket i världen?

Ja det är verkligen vidrigt! Hur kan man försvara honom? Det får en att fundera över människors acceptans. Fy fan!
Citera
2020-12-02, 19:22
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playoffnight
Otroligt hur vidrigt det är hur många försvarar Federley, trots vetskapen att han kände till detta. Är svenska folket bland det mest pedofilvänliga folket i världen?

Mer kommer det bli, muslimsk kultur ser inget konstigt på att man gifter sig och trycker på en 7åring i prutten, skydda era barn för rent lagligt kommer detta bara bli mer accepterat bland boskapet
Citera
2020-12-02, 19:23
Avslutad
En månadslön på att Federley också är pedofil.

Hur skulle han annars kunna leva ihop med någon som han VET är en pedofil och barnknullare.

Och har han dessutom en dotter? Undrar vad den stackaren har fått uppleva.

Häng honom i närmaste lyktstolpe.
Citera
2020-12-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
En månadslön på att Federley också är pedofil.

Hur skulle han annars kunna leva ihop med någon som han VET är en pedofil och barnknullare.

Och har han dessutom en dotter? Undrar vad den stackaren har fått uppleva.

Häng honom i närmaste lyktstolpe.

Det är precis exakt vid denna fråga vi landar ju mer vi läser om hans förehavanden.
Så mer o mer pekar på att så är fallet.
Det enda som roar mig med detta är att det lär skaka om etablissemangets vurm och marknadsföring för sexuellt avvikande. Och att C får en rejäl käftsmäll förståss.
Citera
2020-12-02, 19:37
Medlem
valleros avatar
En mycket mångbottnad skandal. Har bara skummat tråden men känner till de väsentliga detaljerna. Det absolut mest graverande är ju att Federley har haft ett sambo-förhållande med en pedofil som har dömts skyldig till grova övergrepp på flickor i en viss ålder och Federley själv har en dotter i samma ålder!
Detta är långt bortom något han kan snacka sig ur. Allting pekar på att han kände till pedofilens bakgrund och samtidigt bjuder han in honom att dela hans liv med en 9-årig dotter!
Man saknar ord.

Federley ska bort från politiken helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in