Citat:
Ursprungligen postat av
tigerwolf
Har du ens läst domen ? Vad svinet gjort ?!
Han blev dömd till 9 års fängelse den 2/7-2014
Anser du verkligen att denna då har sonat sitt brott nu ?!
Förövrigt tror du han är ”botad” oxå ?!
Sjuk är du !
I så fall så ska lagar ändras, eller hur?!
Att likt media köra ett drev emot en person på detta vis är omoraliskt. De brukar ju göra det ibland utan att följa upp det genom att påpeka det sjuka med lagarna och trycka på för förändring på dem. Vilket de borde göra då den ändringen behövs, i detta fall samt andra. De går likt gräshoppor vidare till nästa "katastrof"
De vill bara skapas hets och sälja lösnummer. Som vanligt. 3:dje statsmakten kallas de och skall vara folkets vän, jo jo. Manipulatörer som driver samhället i fel riktining och inte tar ansvar för att de även får politiker att dansa efter deras pipa. Vilket är det riktigt farliga!
Det är något som är fel med lagen och dess straff om man anser att en straffad ska fortsätta straffas efter sonat brott. Då är ju inte brottet sonat! Vill man få en trygghet i det system så behöver det vara mer av rehabilitering än, straff. I USA heter fängelse, Correction center, vilket är vad fängelsen borde vara.
Brottet är sjukt, personen är sjuk, men när tar brottssonandet slut? Hur ska vi hantera dessa situationer, det är den verkliga frågan här. Vilken systemändring behövs?
Att dreva likt detta är att tillfredställa samhällets lägsta impulsers lust efter hämnd och då är vi tillbaka till " TheWild Wests" lynchmobb. Så, känslomässigt känner jag att detta mediala agerande är... ok, men intellektuellt så vet jag att det är fel. Dagen vi ger upp brakar allt tillbaka till laglöshet
Dit vill inte du och jag, framförallt inte den dagen det gäller oss själva.