Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Avskyvärda brott såklart. Men vad har Federley gjort för fel?
När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".
Klart som tusan FF känner till domen om det rörde sig om kusin eller liknande.
Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.
I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?
Att acceptera en pedofil i sin närmaste hägn är pedofili by proxy. Pedofili är fullständigt oacceptabelt. Jag skulle nog inte ta bort en mördare eller bordellbesökare från min vänskapslista på Facebook (nu har jag inte facebook, men har haft båda sorter där) om det inte var så att brottet var oförlåtligt i mina egna ögon (dödat ett barn/fru t ex). Våldtäktsmän skulle jag inte beröra mig med, men pedofiler måste utrotas från planeten. Det är en styggelse som måste utplånas.
Det olyckliga när just Federley gör det, är ju att en sån "reko homo" som "gör så mycket gott för samhället" outtas som accepterande av pedofili, så misstänkliggör han varenda bög.
Pedofiler bör helt enkelt inte komma ut i samhället igen.