Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Exakt vad jag också tycker!
Och hur fan visste systern att mamman var på sjukhus helt plötsligt? Och varför ringa sjukvårdsupplysningen? Själv hade jag ringt 112 efter ambulans direkt. Någonting är så jävla skumt här! Systern kanske blev rädd för att bli medansvarig i broderns misär när hon insåg att han måste till sjukhus för att han var döende. Tror mer på att systern har dukat upp en snyfthistoria för polis och media. Fyfan och så jävla vidrigt om det stämmer...
Bra gjort av systern att orka agera!
Du får nog tyvärr räkna med att även systrarna är skadade av sin uppväxt, om än lindrigare än brodern. Denna aktuella syster säger ju också att hon slagit larm, till både soc och andra, men ingen har trott på henne. Klart hon inte orkar mer och ger upp.
Det brukar tyvärr vara så, att soc hänvisar dessa fall till psykiatrin (mobila teamet) som i sin tur, säger sig vara hindrade av lagar. De kan inget göra, säger de, om personen inte själv vill ha hjälp, eller är livsfarlig för sig själv eller andra.
Jag försvarar inte systemet, utan förklarar hur det är just nu, med gällande lagstiftning. Som den TOLKAS idag!
Varför tror du självmordstatistiken är så hög i Sverige? Hur kommer det sig, tror du, att så många är hemlösa i Sverige idag? Både pensionärer, psykiskt sjuka, fattiga och unga människor?
Socialtjänsten idag är mest till för att föra statistik över sina ärenden, där de i hög grad, avslår ansökan om hjälp. Det kan förvisso se olika ut, i olika stadsdelsnämnder och kommuner.
Bra gjort av systern att nu agera! Hoppas det blir bra för alla nu!
Det återstår att se, vem och vilka som felat!