2020-12-02, 14:50
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men har han någonsin nåtts av informationen att han har några rättigheter?
Han gick ju i skolan till sexan iaf så ja.
Citera
2020-12-02, 14:50
Medlem
Katzyns avatar
Det är väl normalt att vården har tillgång till uppgifter om närmaste anhöriga och sen kan hitta kontaktuppgifter till dem? En sådan relation som förälder-barn finns väl i diverse offentlig dokumentation?
Citera
2020-12-02, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Vad är det för jävla reatard till syrra. Det måste vara något allvarligt fel på hela släkten. Ingen kontakt med sin bror på 20år. Systern försökte påskina problem för 20år sedan till släkten, men inget hände. Då nöjer hon sig med det i 20år. Vilken jävla sopa till syster. Spärra in henne för medhjälp till allt.
Fy fan vilket jävla äckel.

Finns ingenting som antyder att hon skulle ha nöjt sig. Tvärtom säger hon att hon många gånger påtalat problemet till olika instanser men ingen har velat ta i saken då uppenbarligen delar av släkten inte velat ha insyn och lagt locket på. Enklast för myndigheterna är då att gå på den linje som för dem innebär minst jobb.

Killen har ju dessutom ytterligare en syster som bor på Vendelsö. Har de haft någon kontakt???

För att inte tala om att mamman har två syskon i livet, en bror och en syster båda på Vendelsö. Varför har de inte anmält??? Eller är de de som försökt lägga locket på????
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Tror ni att det kan landa i rättspsykiatrisk vård för mamman?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Hon kommer inte att bli dömd för något alls. Däremot kan det nog bli fråga om vård på annat sätt.
Citera
2020-12-02, 14:52
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Sinnessjukt.
Men vad var det med hans sår? Varför hade han öppna sår överallt? Jag menar, även om C-vitaminbrist leder till försämrad sårläkning osv så måste ju något föranled att man får sår från första början..

Liggsår kanske? Och/eller självförvållat, typ maniskt kliande. Kanske kryllar av insekter som t ex vägglöss?
Citera
2020-12-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det är mer troligt enligt mig att dottern kan ha hört det på ICA exempelvis, någon som har frågat hur tanten mår??

Framgick någonstans att det var en annan släkting som sagt det.
Citera
2020-12-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Jag tror inte ens hon kommer dömas. Utredningen lär läggas ned.
Citera
2020-12-02, 14:57
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är vad jag tror också. Hon visste att mamman skulle vara en tid på sjukhus och tänkte att nu svälter antingen brorsan ihjäl eller så går han ut och ber om hjälp. Båda dessa alternativ var värre för familjen än att systern åkte dit och ”hittade” honom.

Riktigt dåligt av familjen. Om mamman var psyksjuk och svår att hantera får man väl göra en orosanmälan på både mamman och sonen. Skolan, socialen, psykologer, vad som helst. Inte kan man bara glömma sin bror i 28 år.
Precis! En så vidrig syster!
Jag tror att både sonen och mamman behöver riktigt bra vård både psykiskt och fysiskt. Resterande släktingar i den familjen har jag inte mycket till övers för och kan bara hoppas på att karma biter dem i arslet riktigt ordentligt!
Det är så sorgligt, jag såg dem ju ofta ute tillsammans för 15-20 år sen och dem var ju ett lite udda par man la märke till. Alltid glada och pratandes i armkrok, så himla sorgligt att det skulle sluta såhär.
Jag ser fram emot hur systern kommer att förklara den här historien om hur det blev såhär...☹
Citera
2020-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men har han någonsin nåtts av informationen att han har några rättigheter?

Det vet vi inte. Men betyder det då automatiskt att svaret är nej?
Citera
2020-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Problemet här är att vi inte vet. Och vanvård, vad är det? Är man T.ex som 70-årig mor tvungen att tvinga sin 40-åriga son till tandläkaren?

Uppgifterna om makrill och en skål med chips kommer ju även den från systern, vi vet ju ingenting om vem som köpte chipsen och huruvida det var det enda han hade att äta. En syster i chock ser en chipsskål? Vad betyder det?

Jag förstår att det ligger nära till hands att tänka att han levt som slav, men någonstans här har han ju som vuxen även rättigheten att leva precis som han vill.

Mmm förstår problemet men jag tror INGEN väljer självmant att vara helt utan tänder och vara undernärd.
Han akutopererades. Tror ingen väljer det, om man har något val.
Får se om man får höra andras åsikter i släkten, än bara ifrån just den ena systern.

Annars ser jag inte det som konstigt, om hans psykiskt labila mamma har misshandlat honom psykiskt i alla år och gjort honom så svag o beroende av henne, som han verkar.
Citera
2020-12-02, 15:01
Medlem
Nu räcker det era komplette dårar Fan gör något vettigare än att sitta här och ha fel.

Den här dottern eller vem fan det nu var kan ta och hålla käften stängd, nu när hon slipper åka in fast att hon borde göra det. Gå och dra benen efter sig i nästan 30 år och sdan MAGISKT "upptäcka" brodern precis före det att han dog. Alltså tror ni själva på vad fan ni sitter och skriver för skit?

Naiva jävla idioter, ni är anledningen till att det hände i första hand så snälla håll käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in