Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Avskyvärda brott såklart. Men vad har Federley gjort för fel?
När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".
Klart som tusan FF känner till domen om det rörde sig om kusin eller liknande.
Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.
I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?
I din värld, är det för att du också är pedofilkramare och tänder på barn?
Ingen normal person skulle kunna tänka sig flytta ihop med en pedofil. Federley kände till peddots vidriga brott men ville ändå inleda ett intimt förhållande med honom trots att Federley själv har ett barn. Det är ju helt sinnessjukt, och han måste ha gått igång på det. Vi vet redan sedan tidigare att han är sexuellt avvikande så en del av honom gillade kanske rent av att Jonas, sambon, var pedofil?
Om det är brottsligt eller inte, det är inte relevant. Det är moraliskt förkastligt, sinnessjukt omdömeslöst, vidrigt och chockerande att en högt uppsatt svensk politiker väljer att vara intim och privat med en dömd pedofil - och visar dessutom att Federley själv möjligen har pedofiltendenser och är så pass sexuellt perverterad att inte ens grov och fullbordad våldtäkt mot barn motiverade ett uppbrott i hans tillfälliga samboförhållande. Först senare och när det blev allmänt känt tog han avstånd och pudlade. Vidare har det framkommit att han har fler dömda pedofiler i sin närhet.
Jag tyckte synd om honom i början, men ju mer som framkommer desto mer avsky känner jag för denna människa. Han är bevisligen en person som inte ser allvarligt på övergrepp mot barn, för om så var fallet hade han aldrig flyttat ihop med Jonas från första början. Han har ju en egen dotter för det första, vem skulle ens ta den risken? För det andra, vem skulle öht vilja vara vän, än mindre inleda en romans, med en person som förgripit sig på barn? Federley är inte frisk i huvudet och han har aktivt valt sitt ställningstagande och i det också gett sitt indirekta medgivande till pedofili och dylika vidrigheter.
Det finns inga förmildrande omständigheter i det här. "Kärlek" är en dum jävla ursäkt. Han är en vuxen människa som enligt alla uppgifter valde att släppa in en dömd pedofil i sin innersta krets med alla risker det innebär. För karriären, sitt namn, rykte och inte minst sin dotter. Det är inte synd om honom, det är däremot synd om barnen som hans pojkvän våldtog upprepade gånger och om han kände till det och ändå ville vara med honom, då förtjänar han all avsky.
Man ska aldrig förtala någon, och jag var väldigt sparsam i början med mina ordval, men nu har till och med C medgett att Federly känt till sin pojkväns brott långt tidigare och ändå valt att vara med honom. Alla andra uppgifter intygar det också.