2020-12-02, 10:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det blir spännande att se vad som händer när Federleys sjukskrivning löper ut den sista januari. Avgår han? Gör han ett vredesosande återtåg? Förlänger de kanske bara sjukskrivningen?

Jag noterar f.öv. att Stoppa Pressarna kom med ett ganska dåligt gräv igår. Man snackar om att Federleys "kollega" gripits i en sexrazzia och det handlar då om en parlamentsledamot från ungerska Fidesz, vilka man väl får säga har en svag koppling till Federley och C om man skall uttrycka sig milt. Det är lite som att försöka göra en koppling mellan riksdagsledamöter från V och SD endast för att båda sitter i riksdagen.

Samtidigt förstår jag att Stoppa Pressarna försöker hålla pumpen igång, den här storyn lär ju generera en hel del intäkter för dem och jag unnar dem all uppmärksamhet de får. Därtill är det bara bra att det kommer nyheter som inte låter den här historien falla i glömska, allt behöver verkligen komma upp på bordet nu. Men med det sagt, gårdagens gräv var dåligt.

Han lär få lämna centerledningen. Men jag har svårt att se att han släpper EU-parlamentet. Nu är han ju också vice ordförande (med åtta andra) i den liberala gruppen i parlamentet, Guy Ferhofstadts grupp. Han det är går i parlamentet lär han bli kvar där nere i lobbyträsket.
Citera
2020-12-02, 10:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Avskyvärda brott såklart. Men vad har Federley gjort för fel?

När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".
Klart som tusan FF känner till domen om det rörde sig om kusin eller liknande.

Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.

I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?

I din värld, är det för att du också är pedofilkramare och tänder på barn?
Ingen normal person skulle kunna tänka sig flytta ihop med en pedofil. Federley kände till peddots vidriga brott men ville ändå inleda ett intimt förhållande med honom trots att Federley själv har ett barn. Det är ju helt sinnessjukt, och han måste ha gått igång på det. Vi vet redan sedan tidigare att han är sexuellt avvikande så en del av honom gillade kanske rent av att Jonas, sambon, var pedofil?

Om det är brottsligt eller inte, det är inte relevant. Det är moraliskt förkastligt, sinnessjukt omdömeslöst, vidrigt och chockerande att en högt uppsatt svensk politiker väljer att vara intim och privat med en dömd pedofil - och visar dessutom att Federley själv möjligen har pedofiltendenser och är så pass sexuellt perverterad att inte ens grov och fullbordad våldtäkt mot barn motiverade ett uppbrott i hans tillfälliga samboförhållande. Först senare och när det blev allmänt känt tog han avstånd och pudlade. Vidare har det framkommit att han har fler dömda pedofiler i sin närhet.

Jag tyckte synd om honom i början, men ju mer som framkommer desto mer avsky känner jag för denna människa. Han är bevisligen en person som inte ser allvarligt på övergrepp mot barn, för om så var fallet hade han aldrig flyttat ihop med Jonas från första början. Han har ju en egen dotter för det första, vem skulle ens ta den risken? För det andra, vem skulle öht vilja vara vän, än mindre inleda en romans, med en person som förgripit sig på barn? Federley är inte frisk i huvudet och han har aktivt valt sitt ställningstagande och i det också gett sitt indirekta medgivande till pedofili och dylika vidrigheter.

Det finns inga förmildrande omständigheter i det här. "Kärlek" är en dum jävla ursäkt. Han är en vuxen människa som enligt alla uppgifter valde att släppa in en dömd pedofil i sin innersta krets med alla risker det innebär. För karriären, sitt namn, rykte och inte minst sin dotter. Det är inte synd om honom, det är däremot synd om barnen som hans pojkvän våldtog upprepade gånger och om han kände till det och ändå ville vara med honom, då förtjänar han all avsky.

Man ska aldrig förtala någon, och jag var väldigt sparsam i början med mina ordval, men nu har till och med C medgett att Federly känt till sin pojkväns brott långt tidigare och ändå valt att vara med honom. Alla andra uppgifter intygar det också.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-02 kl. 11:04.
Citera
2020-12-02, 10:50
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Vilket brott är Federley misstänkt för?

Har ni tänkt på att det inte behöver vara svensk polis som utreder misstankar mot honom.

Amanda Sokolnicki
@A_Sokolnicki
Svårt att tänka sig en mer skoningslös behandling än den Federley får från vissa håll just nu – från personer som inte låter sig hindras av att de inte känner till (de helt avgörande) detaljerna.
Translate Tweet
7:58 AM · Nov 27, 2020·Twitter Web App
https://twitter.com/hanifbali/status/1332234562110431232
https://twitter.com/A_Sokolnicki/status/1332217152426962944
Vad Sokolnicki alltså säger där är att hon känner till dessa avgörande detaljer (annars hade hon ju inte kunnat veta att det var just avgörande), men att det är något man inte rapporterar om. Det är ju rätt intressant...
Citera
2020-12-02, 10:52
Medlem
Cantorass avatar
Citat:

När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".

Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.

I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?

Han har, vad vi vet, inte gjort något juridiskt fel. Däremot har visat exempel på extremt dåligt omdöme: till och med hans eget parti anser att förtroendet är skadat. Inte ens det ultraliberala centerpartiet gillar att dess förtroendevalda bor ihop med dömda pedofiler. Även om det är lagligt så ger det partiet dåligt rykte.
Citera
2020-12-02, 10:55
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Vad Sokolnicki alltså säger där är att hon känner till dessa avgörande detaljer (annars hade hon ju inte kunnat veta att det var just avgörande), men att det är något man inte rapporterar om. Det är ju rätt intressant...

Det verkar inte finnas några "avgörande detaljer" som kan bortförklara detta.
I så fall hade det varit det första man lyft fram som försvar.
Men det gör man inte, för det finns inga "avgörande detaljer".
Citera
2020-12-02, 10:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Hjälper sin släkting? Har du helt missat vad det handlar om!

Det handlar om att han har varit sambo med en kille som han vetat varit pedofil. En kille som våldtagit sina styvdöttrar (6 och 9 år) många gånger.

FF har en dotter i den ålderskategori som pedofilen tänder på.
Citera
2020-12-02, 10:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Det handlar om dåligt omdöme (man blir som man umgås) och att detta dåliga omdöme leder till bristande förtroende.
När det gäller politiker så kräver man väl inte att de ska vara felfria men att deras leverne ska vara klanderfritt och att de ska ha ett klanderfritt vardagsliv.
Att FF känt till att han flyttade ihop med en dömd pedofil utan att informera Fjamåt och Co har och kommer att skada hela partiet.
Sedan verkar det som om FF har levt ett extremt promiskuöst leverne både i Sverige men även under sin tid i Bryssel. Kan tänka mig att detta tilltalar HBTQ rörelsen men att vanliga väljare kommer att se C som ett sexuellt avvikande parti i första hand.
Som småbarnsförälder är det uppseendeväckande att FF föredrar att leva tillsammans med pedofil, må så vara att peddot har suttit av en del av tid. Tror knappast att en pedofil skulle få jobba med barn, lika lite som en kirurg med Parkinson skulle få operera dig, eller en blind skulle få bli busschaufför.
Felet som FF / Ursula har gjort är att vilja bo och böga med en dömd pedofil och samtidigt inbilla sig att han har oförtrutet förtroende i EU eller Sveriges riksdag och låta pedofilen ha tillträde till ett flickebarn som FF delvis har vårdnad om
Citera
2020-12-02, 11:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Mitt första inlägg i denna tråd.
Har Federly alltså VETAT om att partnern var pedofil och fortfarande fortsatt vara tillsammans med honom eller gjorde han slut när han fick reda på det ?
Har ej läst tråden erkänner jag.

Ja, nu har Centern erkänt detta till SvT också att FF kände till det hela. Han "mådde dåligt" först när han blev ertappad, pedofilen i sig var aldrig problemet.
Citera
2020-12-02, 11:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja, nu har Centern erkänt detta till SvT också att FF kände till det hela. Han "mådde dåligt" först när han blev ertappad, pedofilen i sig var aldrig problemet.

Ja visst är det märkligt. Han mådde inte dåligt av att veta att pojkvännen begått fullbordade våldtäkter (penetration) mot barn, tvärtom flyttade han ihop med honom och inledde en romans. Men han mår dåligt nu helt plötsligt?

En annan vill slå ihjäl peddot Jonas när man läser domen. Vidriga brott!
Men Federley tänkte "Nä, jag ska nog suga av honom. Och flytta ihop."
Hur skruvad och pervers är man inte då?
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-02 kl. 11:13.
Citera
2020-12-02, 11:10
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hjälper sin släkting? Har du helt missat vad det handlar om!

Det handlar om att han har varit sambo med en kille som han vetat varit pedofil. En kille som våldtagit sina styvdöttrar (6 och 9 år) många gånger.

Är FF fortfarande sambo med pedofilen? På nyheterna igår förstod jag det som att allt handlar om någon han "tidigare haft i sin närhet". Vad betyder det? Det är väl två personer? Dels sambon som är peddo och dels någon bekant till dom som också är peddo eller har jag missförtsått? Lever FF med något peddo idag?

Grädde på moset är verkligen om han har skyddat brottslig. Ännu mer underhållande om det en dag visar sig att han själv inte har något emot lite yngre samkväm då och då. En del hävdar att homosexualitet och pedofili inte ligger långt ifrån varandra, alltid varit tveksam men det kanske är så.
Citera
2020-12-02, 11:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Passande namn på den bloggen, eftersom det är lögner.

FF var på första plats på valsedeln för C till EU-parlamentet, ingen ”kupp” där alltså.
https://data.val.se/val/ep2019/valsedlar/E/rike/valsedlar.html#id0004

Dessutom har han höga poster inom partiet, sitter i partistyrelsen och är dessutom andra vice partiordförande. Sådana platser skulle han ha petats från om han i ”många år varit oönskad av partiet”.

Centern har sett FF som en av sina toppolitiker.

Ja han var tydligen med och kuppade bort förre partiledaren till Annies fördel. Men det kan ju också stämma att han gjort många konstiga saker som gjort honom till en risk för partiet. Mer kommer nog nu när bög-kortet inte hjälper hos stoppa pressarna.

Undrar om Emma och Gustav som är 3 & 4 på valsedeln inser att de aldrig kan få ett välbetalt jobb i Bryssel? Att de är bortkvoterade för alltid för att de inte tillhör någon minoritet? En transsexuell bög och en invandrare som 1 och 2. Jag har aldrig ens hört talas om Abir Al-Sahlani.
Citera
2020-12-02, 11:17
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Hur vet du det?
Av vad som framkommit hittills har han inte gjort något brottsligt. Det finns väl inget heller som tyder på att det skulle komma fram någon brottslighet i samband med hans relation till pedofilen.

Däremot har FF uppvisat ett enormt dåligt omdöme. Hans agerande kan bara komma från ett ”kuken ska ha sitt”-tänk, och låter han hjärnan kopplas bort till den graden så kan man fråga sig om han kan fungera som politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in