2020-12-02, 10:08
Medlem
Avskyvärda brott såklart. Men vad har Federley gjort för fel?

När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".
Klart som tusan FF känner till domen om det rörde sig om kusin eller liknande.

Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.

I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?
Senast redigerad av Olbars 2020-12-02 kl. 10:10.
Citera
2020-12-02, 10:10
Medlem
thaimans avatar
Något ljushuvud tyckte ju att Paulo Robertos alternativ var att ta sej av daga.
Vad tycker ni alternativet är för denna skit.
Citera
2020-12-02, 10:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Bard har inte haft tunga förtroendeuppdrag inom partiet samtidigt som han levt med en dömd pedofil, det är skillnaden. Sedan är frågan om något parti över huvud taget bör ha med homofiler att göra, jag lutar mot att de inte bör ha det. Den mängd rent och skärt elände många av dessa människor sprider omkring sig trotsar varje beskrivning.
Vad Bard levt med eller kopulerat med har ingen någon aning om. Däremot har han haft tunga uppdrag inom partiet och varit med och lotsat fram hårresande förslag som faktiskt skulle avkriminalisera sex med underåriga samt tillåta polygami.
Vill man ha en posterboy för dekadens och normuppluckring så är Bard mannen.
Citera
2020-12-02, 10:15
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".

Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.

I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?

Han har bott och levt tillsammans med en äcklig pedofil. Normalt?

Om ja= du är sjuk
Om Nej= ställ frågan igen, vad har han gjort för fel...
Citera
2020-12-02, 10:17
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Det är ju i så fall det här med att han flyttat ihop med en pedofil som är dömd för en stor mängd extrema sexualbrott mot barn. Att de blir sambos innebär alltså att Federley flyttar in pedofilen och sin minderåriga dotter under samma tak, på en gård ute på landet, medan Federley själv jobbar i EU-parlamentet och därmed förmodas lämna dem ensamma ganska ofta.

Om han gjort detta trots vetskapen om de brott som sambon dömts för så har han enligt de flesta bedömare betett sig helt vidrigt.
Citera
2020-12-02, 10:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Ändå våra skattepengar som bekostar detta eftersom vi betalar en avgift till EU.

Ja, absolut. Ville bara visa på hur lätt det är för honom att bli sjukskriven och få pengar jämfört med oss vanliga medborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
På vad sätt är han sjuk? Att bo ihop med en dömd pedofil och sen få stå till svars för detta i media, är det att likställas med en sjukdom som förhindrar honom från att arbeta?

Jag står på din sida i tankegångarna. Se mitt svar till ModerEva i det här inlägget.
Citera
2020-12-02, 10:23
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/svt-foljer-med-fredrick-federley-c-med-bakom-kulisserna-i-bryssel

Vi får verkligen hoppas att SvT inte får kallar fötter och avstår från att sända de sista
3-4 delarna i den här programserien bara p g a det här. Eller att man t ex maskar
hans repliker i serien eller något liknande eller tar in en annan EUparlamentariker
och gör om inspelningarna som skedde i fallet Hamid Zafar och PÅ SPÅRET nyligen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hamid_Zafar

Skulle man göra så kan man inte rimligtvis göra en ny omgång med representanter
för de övriga 4 partierna och med tanke på att SD har en estetiskt tilltalande figur
och 2 andra så skulle det finnas anledning att beklaga ett ändrat upplägg.
Citera
2020-12-02, 10:25
Medlem
Vilket brott är Federley misstänkt för?

Har ni tänkt på att det inte behöver vara svensk polis som utreder misstankar mot honom.

Amanda Sokolnicki
@A_Sokolnicki
Svårt att tänka sig en mer skoningslös behandling än den Federley får från vissa håll just nu – från personer som inte låter sig hindras av att de inte känner till (de helt avgörande) detaljerna.
Translate Tweet
7:58 AM · Nov 27, 2020·Twitter Web App
https://twitter.com/hanifbali/status/1332234562110431232
https://twitter.com/A_Sokolnicki/status/1332217152426962944
Citera
2020-12-02, 10:25
Medlem
Gizurs avatar
Citat:

FF har inte gjort något brottsligt, men han har visat dåligt omdöme som inte funkar som förtroendevald politiker. Att han valt att bli sambo med en barnvåldtäktsman som nyss kommit ut från fängelset, men fortsatt avtjänar villkorlig dom vad jag förstår (straffet är inte ens avtjänat), i ett hem där han har en dotter i samma ålder som pedofilens offer visar på så dåligt omdöme att man måste undra om allt står rätt till hos honom.

Centerpartiets förändrade hållning mot Federley de senaste dagarna tyder också på något annat. Kanske har han först ljugit för partiet och sagt att han inget visste om pedofilens bakgrund - då fick han stöd av partiet. I går kväll ändrandes detta plötsligt till att ”förtroendet är skadat” med hänvisning till att FF känt till det en längre tid. I så fall är det klart att partiet reagerar.
Citera
2020-12-02, 10:26
Medlem
Citat:

Federley har väl för helvete inte hjälpt en släkting att komma på fötter, han har sugit en dömd pedofils kuk, tagit in honom i sitt och den nioåriga dotterns hem och kallat honom sin pojkvän. Säg att du skämtar med ditt inlägg.
Citera
2020-12-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det blir spännande att se vad som händer när Federleys sjukskrivning löper ut den sista januari. Avgår han? Gör han ett vredesosande återtåg? Förlänger de kanske bara sjukskrivningen?

Hur kan han bli sjukskriven i två månader, till att börja med? En vanlig person hade på sin höjd kunnat bli sjukskriven en vecka. Sedan krävs läkarintyg och då hade det blivit stopp. Federley var ju medveten om partnerns bakgrund. Alltså söker han sjukskrivning för att det kom ut offentligt. Det kan ingen läkare se som grund för sjukskrivning. En vanlig svenne i samma kontext som gått till läkare hade mötts med dolt löje och fått maka sig till jobbet igen. (gangsterläkare räknas inte in här)
Citera
2020-12-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
FF har inte gjort något brottsligt,

Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Centerpartiets förändrade hållning mot Federley de senaste dagarna tyder också på något annat.

Just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in