Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Avskyvärda brott såklart. Men vad har Federley gjort för fel?
När C's pressekreterare säger att "FF känt till detta en längre tid" talar han om domen som föll för flera år sedan. FF har med andra ord inte gjort sig skyldig till "skyddande av brottsling".
Klart som tusan FF känner till domen om det rörde sig om kusin eller liknande.
Att man hjälper sin släkting på fötter efter avtjänat straff är väl inte för samhället eller arbetsgivare att bedöma.
I min värld har FF inte gjort något fel. Eller känner ni andra till detaljer jag missat?
FF har inte gjort något brottsligt, men han har visat dåligt omdöme som inte funkar som förtroendevald politiker. Att han valt att bli sambo med en barnvåldtäktsman som nyss kommit ut från fängelset, men fortsatt avtjänar villkorlig dom vad jag förstår (straffet är inte ens avtjänat), i ett hem där han har en dotter i samma ålder som pedofilens offer visar på så dåligt omdöme att man måste undra om allt står rätt till hos honom.
Centerpartiets förändrade hållning mot Federley de senaste dagarna tyder också på något annat. Kanske har han först ljugit för partiet och sagt att han inget visste om pedofilens bakgrund - då fick han stöd av partiet. I går kväll ändrandes detta plötsligt till att ”förtroendet är skadat” med hänvisning till att FF känt till det en längre tid. I så fall är det klart att partiet reagerar.