2020-12-02, 09:22
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag läste lite i domen , orkade dock inte läsa vidare efter jag läst vad den lilla flickan hade berättat om vad pedofilen hade utsatt henne för...

Men ! Är han både bög och gillar småflickor ? Eller varför är han ihop med Centerpartisten ? Är det för att få leka med hans dotter precis som han gjorde men sin fd sambos dotter ?

Hur funkar en sån här person rent sexuellt ? Han tar allt som går på två ben eller ?

Fredrik Federley är väl så nära man kommer en liten flicka där det fortfarande är lagligt.
Citera
2020-12-02, 09:22
Medlem
Man undrar vad pedofil nr 1 tänker just nu. Borde inte han vara ganska bitter över behandlingen från Federgay?

Jag menar, från att i närmare ett halvår till dagligdags ha ställt upp för en pilsk Federlay som – fullt medveten om ens bakgrund som pedofil och barnvåldtäktsman – under ivriga kärleksbetygelser avnjutit ens skithål så till den milda grad att man behöver vuxenblöjor, till att under ytterst förnedrande former bli dumpad och offentligt schavotterad av samme Federlay för att denne ska kunna rädda sin politiska karriär!

Varför håller pedofil nr 1 tyst? Det känns som han skulle kunna ta en gruvlig hämnd på Federlay genom att läcka till alternativmedia vilka som vanligt är de enda som skriver seriöst om historien.

Har Federley pröjsat pedofil nr 1 för att hålla tyst? Eller har Federley varit smart och sett till att skaffa komprometterande uppgifter på pedofil nr 1 som avskräcker denne från att läcka om de verkliga sakförhållandena bakom deras relation? Kanske har pedofil nr 1 i samband med sexuella övningar med Federley och i syfte att kåta upp delgett Federley material/information som visar på andra och för polisen okända övergrepp på barn som Federley nu använder för att se till att pedofil nr 1 nu håller sig på mattan?
Citera
2020-12-02, 09:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
De måste tvångsomhänderta Federleys barn. Han bör absolut inte ha vårdnaden.

Nu finns det i vart fall ett argument att ha fyra föräldrar.
Citera
2020-12-02, 09:31
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Aas
Man undrar vad pedofil nr 1 tänker just nu. Borde inte han vara ganska bitter över behandlingen från Federgay?

Jag menar, från att i närmare ett halvår till dagligdags ha ställt upp för en pilsk Federlay som – fullt medveten om ens bakgrund som pedofil och barnvåldtäktsman – under ivriga kärleksbetygelser avnjutit ens skithål så till den milda grad att man behöver vuxenblöjor, till att under ytterst förnedrande former bli dumpad och offentligt schavotterad av samme Federlay för att denne ska kunna rädda sin politiska karriär!

Varför håller pedofil nr 1 tyst? Det känns som han skulle kunna ta en gruvlig hämnd på Federlay genom att läcka till alternativmedia vilka som vanligt är de enda som skriver seriöst om historien.

Har Federley pröjsat pedofil nr 1 för att hålla tyst? Eller har Federley varit smart och sett till att skaffa komprometterande uppgifter på pedofil nr 1 som avskräcker denne från att läcka om de verkliga sakförhållandena bakom deras relation? Kanske har pedofil nr 1 i samband med sexuella övningar med Federley och i syfte att kåta upp delgett Federley material/information som visar på andra och för polisen okända övergrepp på barn som Federley nu använder för att se till att pedofil nr 1 nu håller sig på mattan?
Vem är pedofil nr 1 ? När var de ihop ? Och har det stått om dem i pressen ? Var det innan FF fick barn ?
Citera
2020-12-02, 09:34
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Aas

Pedofilen får stå sitt kast. Genom att bli sambo/pojkvän/knullkompis (relationen är lite oklar) med en av Sveriges mest kända politiker så försatte han sig i en uppenbar risk att få uppmärksamhet och därmed att hans vidriga brott skulle belysas. Om han blivit tillsammans med en ”Anders Svensson”, 40-årig elektriker i medelstor stad så hade det aldrig hänt. Pedofilen måste förstått att han tog en risk och har enbart sig själv att skylla.
Citera
2020-12-02, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis! Hade han varit "oönskad" i partiet så hade han inte suttit som andre vice ordförande i Centerpartiet och man hade bara gett honom en biljett till Bryssel och sagt adios. Man hade inte ens satt upp honom på listan till EU-parlamentet en andra gång. Anledningen till att han hamnade på tredje plats 2014 hade nog med någon intern turordning att göra mer än att han var oönskad.

...Federley kanske har något ess i rockärmen vi vanliga arbetande vita heteromän inte känner till eller förstår. kan vara allt från komprometterande bilder, sms eller mail, till bara försynta hot om publika avslöjanden av homofobi, någon partimedlems egna böjelser, HVB-hems-sex eller liknande inom Centern. Det är ju ett parti som har distanserat sig rätt rejält från sitt ursprung och samlat på sig ett antal märkliga individer centralt. Många komna ur CUF med allt vad de spottat ur sig som förslag under åren, liksom HVB-hemsrörelsen och i viss mån även HBTQ-lobbyn och klanislamismen som det verkar.
Citera
2020-12-02, 09:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Uppenbarligen inte tillräckligt dåligt för att sjukskriva sig eller ens göra slut med pedofilen. Så dålig blev han bara när media fick veta detta.
Ja och det är väl onekligen ett rätt så gott skäl till att börja må rejält dåligt. Inte helt ovanligt att folk gör det när bubblan rasar.
Citera
2020-12-02, 09:39
Medlem
Frågan Nu är; Varför Tar Federgay En Timeout, är Det Pga Att Hans Dotter Våldtagits Av Barnvåldtäktsmannen, Han Gjorde Du Exakt Det I Sitt Förra Förhållande!?
Citera
2020-12-02, 09:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Han har skyllt olagligheter på Ursula förut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula
Det beror ju på att det var Ursula som bjöds in i reklamsyfte och inte Fredrik. Jag är dock av uppfattningen att det inte var en giltig ursäkt för att ta emot bjudresor och annat.
Min uppfattning är inte heller att han är någon moralisk högborg på något sätt -- det är å andra sidan helt i linje med stora delar av centerns förda politik.
Dock kan man anlita Alexander Bard så är knappast FF något större problem att ha inom partiet - kan jag tycka.
Citera
2020-12-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dock kan man anlita Alexander Bard så är knappast FF något större problem att ha inom partiet - kan jag tycka.

Bard har inte haft tunga förtroendeuppdrag inom partiet samtidigt som han levt med en dömd pedofil, det är skillnaden. Sedan är frågan om något parti över huvud taget bör ha med homofiler att göra, jag lutar mot att de inte bör ha det. Den mängd rent och skärt elände många av dessa människor sprider omkring sig trotsar varje beskrivning.
Citera
2020-12-02, 09:52
Medlem
Utom sig av sorg för nåt han vetat hela tiden. Konstigt sammanträffande att den sorgen plötsligt bröt ut när detta kom ut i media.
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Klart man kan bli sjukskriven om man är utom sig av sorg och inte kan arbeta.
Citera
2020-12-02, 10:02
Medlem
Felstavarens avatar
Det blir spännande att se vad som händer när Federleys sjukskrivning löper ut den sista januari. Avgår han? Gör han ett vredesosande återtåg? Förlänger de kanske bara sjukskrivningen?

Jag noterar f.öv. att Stoppa Pressarna kom med ett ganska dåligt gräv igår. Man snackar om att Federleys "kollega" gripits i en sexrazzia och det handlar då om en parlamentsledamot från ungerska Fidesz, vilka man väl får säga har en svag koppling till Federley och C om man skall uttrycka sig milt. Det är lite som att försöka göra en koppling mellan riksdagsledamöter från V och SD endast för att båda sitter i riksdagen.

Samtidigt förstår jag att Stoppa Pressarna försöker hålla pumpen igång, den här storyn lär ju generera en hel del intäkter för dem och jag unnar dem all uppmärksamhet de får. Därtill är det bara bra att det kommer nyheter som inte låter den här historien falla i glömska, allt behöver verkligen komma upp på bordet nu. Men med det sagt, gårdagens gräv var dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in