Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Det är helt enkelt inte sant. Risken att dö eller få komplikationer av Covid är en faktor 100större är att få komplikationer av de vacciner som är i pipelinen nu. Som exempel har 22000männskor i samtliga åldrar fått vaccin av Pfizers och INGEN har uppvisat allvarliga biverkningar. Jag repeterar INGEN har fått det. Jag kan garantera att risken är större än 1:22000 att du kommer att dö av Covid. Sen är risken betydligt större att få allvarliga skador av Covid. Och tar man alla fall där man ligger en vecka i 40 grader feber så är det storleksorningen 1000gånger fler än biverkningar av vaccinen.
Eventuella allvarliga biverkningar av nyutveckalde vacciner brukar börja synas ett par veckor efter distribution. Har inget hänt under de 7 månader som det har testats så sjunker riskerna dramatiskt. Dom nya mRNA vaccinerna är nog en av de största vetenskapliga triumferna detta århundrade.
Kan du garantera att vaccinet inte ger en biverkning som yttrar sig först om 10-20 år?
Jag vågar påstå att du högst troligt inte kan utfärda en sådan garanti.
Hur vet du att en allvarlig biverkning inte syns förens om 15 år?
Vet du att manipulation av immunförsvaret inte kan ge negativa effekter som inte märks om sju månader?
22.000 försökskaniner, det imponerar knappast.