Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Jag kommer förmodligen få Modernas vaccin inom en månad. >95% effektivt från vad jag hört. Eftersom jag också är relativt ung och frisk borde jag väl kunna leva normalt igen om ca 2 månader? Kanske bära mask på flygresor och i mataffären tills tredje världen och Swedistan blivit vaccinerade också men i övrigt ser jag inte varför livet inte skulle bli normalt igen?
"Kommer ett vaccin att stoppa covid-19-pandemin?
Om och när vi får ett vaccin som är godkänt för användning i Sverige, kan det vara ett av flera sätt att skydda sig mot covid-19.
Men ett vaccin kommer inte att vara den enda lösningen. Även om ett vaccin blir tillgängligt för oss, kommer vi behöva tänka på att skydda varandra från smitta genom att fortsätta stanna hemma vid symtom, hålla avstånd, ha en god handhygien och arbeta hemifrån när det är möjligt"
- Folkhälsomyndigheten
Att 2 meters regeln kommer bli permanent är min gissning, samt mask (som läkare och WHO pushar på sverige för tillfället). Fördelen är ju att vi får mindre förkylningar och annan sjukdom för att uppoffra lite av våran frihet.