Citat:
Når vi vet hva TH tidligere en anmeldt for, samt at han er i besittelse av både et og tohåndsvåpen, så er det ikke så rart at de stiller opp 5-6 mann fra Delta. Hvis det er rette type hagle og rette type ammunisjon, så kan den gjøre alvorlig skade selv på god avstand. Mossberg SPX halvautomathagle i kombinasjon med ammunisjonen Dupo 28 f.eks. . Hvis han da i tillegg har en 44 kaliber revolver med ammo av typen Federal Hydrashock, så gjør ikke det saken bedre. Hvis de skulle sjokkere han, så kunne de lydløst tatt seg inn i S4 mens han sov, og så revet han ut av sengen f.eks. , men her ventet de til at han var noen hundre meter lengre opp i gata så han ikke skulle ha tilgang til hagla. Han kunne skutt mot politiet og til slutt tatt seg selv. Mange eksempler der vedkommende har forskanset seg og at det har endt virkelig galt, og der politifolk har blitt drept.
Revolveren kunne han uansett hatt med seg i bilen uten at noen hadde fått det med seg, så de gjorde rett i å væpne seg.
TH på sin side sier at "de kunne bare ringt meg så hadde jeg stukket innom". Høres jo ut som en dårlig vits. Det er jo ingen som skal pågripes for drap der de blir oppringt og bedt om å ta en tur til kammeret, det har jeg aldri hørt om. Måten han blir arrestert på viser også alvorlighetsgraden av det han har gjordt. Jeg syntes at det gjøres et stort nummer av at det var spesialstyrken/Delta som pågrep han. Det spiller jo ingen rolle om den som holder MP5`en har 1 eller 3 stjerner på skuldra.