2020-11-30, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jefg tror ikke politet fryktet for at TH var bevæpnet. Jeg tror måten pågripelsen skjedde på, var etter tips fra britisk politi. De skulle sjokkere TH - få ham rystet. Jeg har lest om dette tidligere, og både Alsagio og Farkosten har vel vært inne på det samme.

Når vi vet hva TH tidligere en anmeldt for, samt at han er i besittelse av både et og tohåndsvåpen, så er det ikke så rart at de stiller opp 5-6 mann fra Delta. Hvis det er rette type hagle og rette type ammunisjon, så kan den gjøre alvorlig skade selv på god avstand. Mossberg SPX halvautomathagle i kombinasjon med ammunisjonen Dupo 28 f.eks. . Hvis han da i tillegg har en 44 kaliber revolver med ammo av typen Federal Hydrashock, så gjør ikke det saken bedre. Hvis de skulle sjokkere han, så kunne de lydløst tatt seg inn i S4 mens han sov, og så revet han ut av sengen f.eks. , men her ventet de til at han var noen hundre meter lengre opp i gata så han ikke skulle ha tilgang til hagla. Han kunne skutt mot politiet og til slutt tatt seg selv. Mange eksempler der vedkommende har forskanset seg og at det har endt virkelig galt, og der politifolk har blitt drept.
Revolveren kunne han uansett hatt med seg i bilen uten at noen hadde fått det med seg, så de gjorde rett i å væpne seg.
TH på sin side sier at "de kunne bare ringt meg så hadde jeg stukket innom". Høres jo ut som en dårlig vits. Det er jo ingen som skal pågripes for drap der de blir oppringt og bedt om å ta en tur til kammeret, det har jeg aldri hørt om. Måten han blir arrestert på viser også alvorlighetsgraden av det han har gjordt. Jeg syntes at det gjøres et stort nummer av at det var spesialstyrken/Delta som pågrep han. Det spiller jo ingen rolle om den som holder MP5`en har 1 eller 3 stjerner på skuldra.
Citera
2020-11-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
TH hadde hatt 1 medhjelper som parkerte i garasje etter 09.02 og utførte selve drapet.TH kom ca 10.Hans Nokia ligger på futurum og han satt den på automatisk oppringing 10.06 osv mens han var i sv4
Det er en mulig løsning, men stor risiko for fiasko om han ikke hadde kontroll på medarbeiderne. Dette med vær stille på en bil og løgn om møte på kvitfjell kan da stemme bra. I så fall er mb med på opplegget og da kan drapet like godt skjedd før hennes samtale med aeh. Dette er det sikreste. Smått utrolig at gm drepte, kledde av, pakket inn, vasket, staget og slepte aeh ut i bilen sammen med vaskeutstyr og kjørte til avhending. Bilen må ha stått parkert utenfor i kanskje 45 minutter. Helt ulogisk. Mest logisk at alt var klappet og klart for avhending av aeh og bøtta. Derfor th sen til jobb. Han kjørte når mgm hadde fått med aeh. Det som skjer etterpå med telefoner etc er rigget av mgm.
Citera
2020-11-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Alt dette passer utmerket inn i hypotesen om at AE ble drept av TH som fikk hjelp av de nusselige barna sine til å kvitte seg med nullet.

Viktigst av alt: TH er siktet og det er mer sannsynlig at han har drept eller medvirket til drap på kona si enn ikke.

Edit: Jeg spurte deg om du også som Z tror AE har infiltrert Futurum for å fjerne notatbøker fra TH for å kaste mistanken på han, hva svarer du?
Fetad: Jeg har ikke skrevet at jeg tror det.
Citera
2020-11-30, 21:16
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
1- AEH bestilte håndverkere
2- AEH bestilte elektriker
3- AEH meldte seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik

- tiden før forsvinningen

1 og 2: Tror du AEH hadde fullmakt til å bestille dette for mannens regning, eller skulle hun betale det selv? Kanskje spleise? Kan uenighet om oppussingen ha bidratt til å løfte en gryende konflikt til et høyere nivå?

3: Kan det være at de sammen hadde en plan om å selge huset, og nyte en fredelig pensjonisttilværelse på hjemlige trakter sammen?
Citera
2020-11-30, 21:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg om alternativ 3 og 4.

Angående noe lignende som alternativ 1: Noen her har foreslått en teori om at en medhjelper kjørte THs bil til Futurum noen minutter etter kl 9 og at TH var i S4 9.16. Men et slikt alternativ mener jeg at er veldig usannsynlig, for da måtte flere medarbeidere ha vært nødt til å ha løyet om at de så at TH kom til Futurum litt etter kl 9. I tillegg måtte TH ha vært nødt til å ha kommet seg usett hjemmefra og til jobb senere på dagen (for ikke å bli observert av eventuelle vitner som i ettertid kunne ha husket at de så han på vei fra S4 til Futurum mye senere enn litt etter kl 9).

Edit: En liten detalj som jeg fremdeles lurer på: Hvis AE sa i 9.14-samtalen at hun var alene hjemme; hvorfor sa hun det?
"At AEH nevnte i 9.14 samtalen at hun var alene hjemme": Dette er en detal jeg ikke har tenk på før

Sett gjennom hypotese så er AEH da i S4 sammen med GM = kan holdes åpent at hun "overbeviser" sønn om noe som ikke var sant / sier noe hun ikke hadde rengt å si i den situasjonen
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-30 kl. 21:21.
Citera
2020-11-30, 21:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1 og 2: Tror du AEH hadde fullmakt til å bestille dette for mannens regning, eller skulle hun betale det selv? Kanskje spleise? Kan uenighet om oppussingen ha bidratt til å løfte en gryende konflikt til et høyere nivå?

3: Kan det være at de sammen hadde en plan om å selge huset, og nyte en fredelig pensjonisttilværelse på hjemlige trakter sammen?
Høres ikke sånn ut..

-AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"

+
Giftering ble lagt igjen
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-30 kl. 21:24.
Citera
2020-11-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
1) "At AEH nevnte i 9.14 samtalen at hun var alene hjemme": Dette er en detal jeg ikke har tenk på før

2) Sett gjennom hypotese så er AEH da i S4 sammen med GM = kan holdes åpent at hun "overbeviser" sønn om noe som ikke var sant / sier om noe hun ikke trengte å si i den situasjonen
1) Jeg vet ikke om AE eventuelt sa det i telefonsamtalen.
Jeg lurer på grunnen til det som står i disse sitatene under: Hvordan kan de si at "AE skal ha vært alene hjemme" hvis ingen har sagt det? Hvis politiet mener at AE skal ha vært alene hjemme fordi TH eventuelt fortalte til politiet at ingen andre var i huset da han reiste hjemmefra, synes jeg at det hadde vært mer korrekt om politiet hadde sagt at "AE skal ha vært alene hjemme da TH reiste hjemmefra noen minutter etter kl 9" for politiet kan ikke vite at ingen kom til S4 i tidsvinduet mellom da TH reiste litt etter kl 9 og før 9.14-samtalen. Derfor spekulerer jeg på om AE kan ha sagt det i 9.14-samtalen. Hva tenker du at er mest sannsynlig?

"Anne-Elisabeth Hagen skal ha vært alene hjemme under 09.14-samtalen"
"Ifølge politiets tidslinje var hun alene hjemme sammen med den lille valpen Tassen da en eller flere ukjente gjerningsmenn tok seg inn i boligen".
Link til artiklene der sitatene er hentet fra finnes her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

2) Godt poeng! Hvis AE sa at hun var alene hjemme i den telefonsamtalen, hadde det vært interessant å vite alt som ble sagt i den telefonsamtalen og i hvilken sammenheng hun eventuelt fortalte at hun var alene hjemme og om dette var noe hun hadde for vane å opplyse om i slike telefonsamtaler.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-30 kl. 21:45.
Citera
2020-11-30, 21:32
Medlem
Nottelitens avatar
Någon som har en översikt över hur många hantverkare som AEH faktiskt fick i arbete?
för något av det som har kommit ut är att hon visste runt en och det lät positivt innan hon mailade dem för att säga att de skulle använda en som TH hade använt för i något företag istället...
elektriker vet jag om...
Citera
2020-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Någon som har en översikt över hur många hantverkare som AEH faktiskt fick i arbete?
för något av det som har kommit ut är att hon visste runt en och det lät positivt innan hon mailade dem för att säga att de skulle använda en som TH hade använt för i något företag istället...
elektriker vet jag om...
Her er noe informasjon i sitatet under. Se også dette innlegget: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citat:

Noe av det vi har fått vite om arbeidet innendørs og utendørs gjennom avisartikler: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

1) Det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen.

2) 30. juli 2018 la AE ut en annonse på Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjærne ha tilbud på utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lørenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om å utbedre taket og male et næringsbygg som familien eide i Lørenskog.
Håndverkeren som VG har vært i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
– Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle få oppdraget, men så sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og håpet på godvær slik at arbeidet kunne bli ferdig.

3) Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var på taket og i oppkjørselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

4) En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.

5) Elektrikeren (nabo) utførte arbeid inne i S4 2 uker før forsvinningen. (Er 4) og 5) eventuelt samme person?).

Spørsmål: Omfattende vedlikeholdsarbeid inne i huset i S4, kan kanskje bety at det var mer enn kun elektrikerarbeid som ble utført?
Citera
2020-11-30, 21:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Her er noe informasjon i sitatet under. Se også dette innlegget: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

är 4 och 5 samma hantverkare?

Hoppas för TH`s del att det är målningsarbete i trappan, badrummet nere och utanför badrummet nere
Citera
2020-11-30, 21:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
elektriker vet jag om...
HHB2's klageskriv - Oktober 2019:

"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"
"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

Hvis datter skrev i klageskriv til riksadvokaten at AEH hadde vært på utkikk etter entreprenører i månedsvis = HHB2 ville neppe lyve om dette til riksadvokaten.

=

Dette er nok sant
Citera
2020-11-30, 21:48
Medlem
Citat:
är 4 och 5 samma hantverkare?

1) Hoppas för TH`s del att det är målningsarbete i trappan, badrummet nere och utanför badrummet nere
Jeg vet ikke om 4) og 5) er samme håndtverker.
1) Hvorfor håper du det? Mente du at du håper at det ble malt der i 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in