2020-11-30, 18:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
"DNA fra TH på sandalene til AEH, samt under knehasene på buksene hennes"

Sett i sammenheng med brikkene:

-Kl 08.45: Anrop AEH til lønnsansvarlig - 10 minutters samtale
- Kl 09.02: TH drar på jobb
- Kl 09.06 : Anrop AEH til datter (sekunder i følge VG podcast)
- Kl 09.10: - 09.15 TH ankommer Futurum og blir fanget opp av videoovervåking
-"Politiet hadde kontroll på hans første tid på jobb"
- Kl 09.10 SMS - AEH til datter - utsetter hytteturen
- Kl 09.16: Anrop AEH til sønn (siste kjente livstegn)
-Kl 09.48: Anrop til AEH fra elektriker - ikke besvart
-Kl 09.50: Anrop til AEH fra sønnen - ikke besvart, fulgt opp med SMS - heller ikke besvart

=

Dette blir en "umulig brikke" hvis de andre opplysningene fra politiet / media er korrekt.

=

Ulike løsninger:

1. TH hadde dobbeltgjenger. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut etter siste kjente livstegn kl 09.16.

2. TH utførte drap på natten. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut på natten. Lønnsansvarlig / datter / sønn var med på plottet. Anrop / SMS ble gjort av TH selv. (eventuelt bruk av stemmeforvrengere) TH satte seg selv i søkelyset ved å fortelle i avhør at hytteturen var avlyst.

3. Plottet i filmen Gone Girl går ut på å stage et åsted med tanke på å mistenkeliggjøre ektemannen DNA. TH's DNA plantet på klær og sandaler - del av "en historie" i S4.

4. TH's DNA hadde naturlige årsaker fordi han bodde sammen med AEH i S4. DNA blir enkelt satt på klær og andre gjenstander.

Sett i sammenheng med de andre brikkene, er dette løsningene jeg ser.

(holder en knapp på alternativ 4, selv om jeg holder åpent alternativ 3)

Noen som ser andre løsninger som passer inn med de andre brikkene?

börjar bli monotont med bara en film, så trevligt om du tittar på fler filmer och här är en om kidnappning som inte är dåligt om jag minns rätt
https://en.wikipedia.org/wiki/D.C._Cab
Citera
2020-11-30, 19:33
Medlem
Citat:
"DNA fra TH på sandalene til AEH, samt under knehasene på buksene hennes"

Sett i sammenheng med brikkene:

-Kl 08.45: Anrop AEH til lønnsansvarlig - 10 minutters samtale
- Kl 09.02: TH drar på jobb
- Kl 09.06 : Anrop AEH til datter (sekunder i følge VG podcast)
- Kl 09.10: - 09.15 TH ankommer Futurum og blir fanget opp av videoovervåking
-"Politiet hadde kontroll på hans første tid på jobb"
- Kl 09.10 SMS - AEH til datter - utsetter hytteturen
- Kl 09.16: Anrop AEH til sønn (siste kjente livstegn)
-Kl 09.48: Anrop til AEH fra elektriker - ikke besvart
-Kl 09.50: Anrop til AEH fra sønnen - ikke besvart, fulgt opp med SMS - heller ikke besvart

=

Dette blir en "umulig brikke" hvis de andre opplysningene fra politiet / media er korrekt.

=

Ulike løsninger:

1. TH hadde dobbeltgjenger. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut etter siste kjente livstegn kl 09.16.

2. TH utførte drap på natten. TH satte DNA på AEH's knehasene + sandaler da han slepte henne ut på natten. Lønnsansvarlig / datter / sønn var med på plottet. Anrop / SMS ble gjort av TH selv. (eventuelt bruk av stemmeforvrengere)

Noen som ser andre løsninger som passer inn med de andre brikkene?

5. TH kom til sv med bil som kjørte over plen ca 10.30. Kontrollhandling eller nødvendige hjelp? Han tatt av henne buksa knehasene /klær /sandaler og ringen.(?)Og lagt sin DNA da mens en annen stagget og vasket.
Citera
2020-11-30, 20:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
5. TH kom til sv med bil som kjørte over plen ca 10.30. Kontrollhandling eller nødvendige hjelp? Han tatt av henne buksa knehasene /klær /sandaler og ringen.(?)Og lagt sin DNA da mens en annen stagget og vasket.
Brikker:
- Anrop elektriker til AEH kl 09.48 - ikke besvart
- Anrop sønn AEH kl 09.50 - ikke besvart (fulgt opp med SMS - heller ikke besvart)
+
- "fall i trapp" med "AEH's" telefon i tiden før kl 10.06
- AEH's telefon ble lagt i ro kl 10.06 på feil side av bordet
- politiet har gjort "nybrottsarbeid" i S4 rundt AEH's telefonbevegelser (fra hun sto opp i 7- tiden til den ble lagt i ro kl 10.06)

Du får avgjøre selv om hypotesen din er sannsynlig
Citera
2020-11-30, 20:20
Medlem
Citat:
Brikker:
- Anrop elektriker til AEH kl 09.48 - ikke besvart
- Anrop sønn AEH kl 09.50 - ikke besvart (fulgt opp med SMS - heller ikke besvart)
+
- "fall i trapp" med "AEH's" telefon i tiden før kl 10.06
- AEH's telefon ble lagt i ro kl 10.06 på feil side av bordet
- politiet har gjort "nybrottsarbeid" i S4 rundt AEH's telefonbevegelser (fra hun sto opp i 7- tiden til den ble lagt i ro kl 10.06)

Du får avgjøre selv om hypotesen din er sannsynlig

TH hadde hatt 1 medhjelper som parkerte i garasje etter 09.02 og utførte selve drapet.TH kom ca 10.Hans Nokia ligger på futurum og han satt den på automatisk oppringing 10.06 osv mens han var i sv4
Citera
2020-11-30, 20:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Flere har andre løsninger som passer mye bedre enn de brikkene du til stadighet hamrer ned i ditt ville puslespill som plasserer stakkars offeret AE i stolen som den største skyldige.

Du må slutte å påstå at du er «den eneste som får alt til å passe», vi er mektig lei dette evinnelige maset som ikke er i nærheten av å løse saken.
Hvordan passer disse brikkene med din hyootese?

- Bil kl 07.56 - 08.56
- TH sto opp ca 08.15
- AEH sto opp kl 07

- AEH avlyste hytteturen i SMS til datter, "fortalte at hun kunne sitte barnevakt"
- TH forklarte i avhør at de skulle på hyttetur = ble mistenkeliggjort

-AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"
Citera
2020-11-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg om alternativ 3 og 4.

Angående noe lignende som alternativ 1: Noen her har foreslått en teori om at en medhjelper kjørte THs bil til Futurum noen minutter etter kl 9 og at TH var i S4 9.16. Men et slikt alternativ mener jeg at er veldig usannsynlig, for da måtte flere medarbeidere ha vært nødt til å ha løyet om at de så at TH kom til Futurum litt etter kl 9. I tillegg måtte TH ha vært nødt til å ha kommet seg usett hjemmefra og til jobb senere på dagen (for ikke å bli observert av eventuelle vitner som i ettertid kunne ha husket at de så han på vei fra S4 til Futurum mye senere enn litt etter kl 9).

Edit: En liten detalj som jeg fremdeles lurer på: Hvis AE sa i 9.14-samtalen at hun var alene hjemme; hvorfor sa hun det?
Vi vet ikke hvem på futurum som har gitt th alibi, men forutsatt dette er udiskutabelt kan ikke th drept henne mellom 9.16 og 10.07. Det må være annen gm evt mgm. AE har ikke sagt hun var alene hjemme. Hvem sier dette og hvorfor.
Citera
2020-11-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har inte förstått hur det är kopplat Bertheussen- saken - Hagen-saken?
Har kanske inte läst tillräckligt.

Ikke noe annet enn en ren PR-strategi. Bertheussen vil bli dømt, og politiet får en seier. Hvis de samme dag henlegger siktelsen mot TH, slipper de unna med mindre mediestøy.
Citera
2020-11-30, 20:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

1. - Bil kl 07.56 - 08.56
2. - TH sto opp ca 08.15
- AEH sto opp kl 07

3. - AEH avlyste hytteturen i SMS til datter, "fortalte at hun kunne sitte barnevakt"
4. - TH forklarte i avhør at de skulle på hyttetur = ble mistenkeliggjort

1. 0756 og 0856 passer utmerket inn i 6 minuttersteorien: 0756 - 0856 - 0856 - 0906 - 1006 - 1306 - 1346.

2. Du tar TH’s løgner som sannhet og legger til grunn at han sto opp 0815, det gjør ikke jeg.

3. og 4. Som jeg har skrevet utallige ganger var dette en kode om forsinket plan, noe TH glippet på fordi han selv ikke deltok i kommunikasjonen.

Du tror kanskje som z at AE har sneket seg inn på kontoret og stjålet kompromitterende notatbøker fra TH for å kaste mistanken på han?

Dere eier ikke skam i livet!

Edit: Selvfølgelig var det bøkene med kjærlighetserklæringer som ble stjålet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-30 kl. 21:00.
Citera
2020-11-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hvis din teori stemmer med det som skjedde: Kanskje AE opplyste om at hun var "alene hjemme" f.eks da hun snakket med sønnen kl 9.14 eller i sms kl 9.10 til datteren, nettopp fordi hun ikke var alene hjemme men at det var viktig å formidle at "hun var alene hjemme"?

Hvordan kan politiet vite at AE "skal ha vært alene hjemme"? Det må være noen som har sagt til politiet at AE hadde formidlet det tenker jeg.

"Sep 18, 2019 — Anne-Elisabeth Hagen skal ha vært alene hjemme under 09.14-samtalen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

"Ifølge politiets tidslinje var hun alene hjemme sammen med den lille valpen Tassen da en eller flere ukjente gjerningsmenn tok seg inn i boligen"
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Edit: Vg-artikkelen krever innlogging. Men her kan samme opplysning leses uten innlogging:

"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen. "
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Edit 2: Sett både ut fra din hypotese og ut fra noen andre hypoteser, kan det ha vært viktig for GM at AE formidlet at hun var alene hjemme.

Edit 3: Hvis AE fortalte i 9.14-samtalen om at hun var alene hjemme:
Var det naturlig at hun fortalte om det? Brukte hun å opplyse om hun var alene hjemme eller ikke?

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Vi vet ikke hvem på futurum som har gitt th alibi, men forutsatt dette er udiskutabelt kan ikke th drept henne mellom 9.16 og 10.07. Det må være annen gm evt mgm. AE har ikke sagt hun var alene hjemme. Hvem sier dette og hvorfor.
Jeg forstår.
Jeg skrev ikke at AE har sagt at hun var alene hjemme i den telefonsamtalen, jeg skrev hvis hun har sagt i telefonsamtalen at hun var alene hjemme. Vi vet ikke om AE eventuelt sa det i telefonsamtalen.
Jeg lurer på grunnen til det som står i disse sitatene under (link til artikler finnes i sitatet over ditt sitat): Hvordan kan de si at "AE skal ha vært alene hjemme" hvis ingen har sagt det?
"Anne-Elisabeth Hagen skal ha vært alene hjemme under 09.14-samtalen"
"Ifølge politiets tidslinje var hun alene hjemme sammen med den lille valpen Tassen da en eller flere ukjente gjerningsmenn tok seg inn i boligen"
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-30 kl. 20:53.
Citera
2020-11-30, 20:52
Medlem
Citat:

- Bil kl 07.56 - 08.56
- TH sto opp ca 08.15
- AEH sto opp kl 07

- AEH avlyste hytteturen i SMS til datter, "fortalte at hun kunne sitte barnevakt"
- TH forklarte i avhør at de skulle på hyttetur = ble mistenkeliggjort

Alt for mye grums til at jeg legger THs ord til grunn for konklusjoner, men men.
Re at hun kommuniserte ekteskapsproblemer er det noe jeg tar på ramme alvor. Dessuten var det en del verre en kommunikasjon av ekteskapsproblemer. Noen ganger er en spade en spade.
Citera
2020-11-30, 20:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1. 0756 og 0856 passer utmerket inn i 6 minuttersteorien: 0756 - 0856 - 0856 - 0906 - 1006 - 1306 - 1346.

2. Du tar TH’s løgner som sannhet og legger til grunn at han sto opp 0815, det gjør ikke jeg.

3. og 4. Som jeg har skrevet utallige ganger var dette en kode om forsinket plan, noe TH glippet på fordi han selv ikke deltok i kommunikasjonen.

Du tror kanskje som z at AE har sneket seg inn på kontoret og stjålet kompromitterende notatbøker fra TH for å kaste mistanken på han?

Dere eier ikke skam i livet!
(alle her forsøker bare å finne løsningen - jeg ser på saken som et puslespill)

Da legges disse brikkene til:

- AEH bestilte håndverkere
- AEH bestilte elektriker
- AEH meldte seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik

- tiden før forsvinningen

Hvordan passer dette inn i din hypotese?
Citera
2020-11-30, 21:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
(alle her forsøker bare å finne løsningen - jeg ser på saken som et puslespill)

Da legges disse brikkene til:

- AEH bestilte håndverkere
- AEH bestilte elektriker
- AEH meldte seg inn i Facebook gruppe angående bolig på Gjøvik

- tiden før forsvinningen

Hvordan passer dette inn i din hypotese?
Alt dette passer utmerket inn i hypotesen om at AE ble drept av TH som fikk hjelp av de nusselige barna sine til å kvitte seg med nullet.

Viktigst av alt: TH er siktet og det er mer sannsynlig at han har drept eller medvirket til drap på kona si enn ikke.

Edit: Jeg spurte deg om du også som Z tror AE har infiltrert Futurum for å fjerne notatbøker fra TH for å kaste mistanken på han, hva svarer du?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-30 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in