2020-10-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Har det relevans for saken, synes du? OT

Ja. Hvis det har vært et omfattende restaureringsarbeide innvendig, og i tillegg arbeide på taket. Evt. nytt tak, nye takrenner og nedløp. Jeg mener i så fall at dette er et arbeide som krever at flere yrkesgrupper har arbeidet i S4, ikke kun en maler.
Det er selvsagt mulig at maleren har påtatt seg hele oppdraget, for deretter å leie inn fx polakker til å utføre arbeide utenfor malerens kompetanseområde. Det er vel lite sannsynlig at det var som i "Norske byggeklosser". En mann utførte samtlige arbeidsoppgaver..
Jeg mener dette har relevans for saken.
Citera
2020-10-26, 23:48
Medlem
Apropos Åsted Norge i kveld, HKR nevnte også noe om at saken minnet om en tryllekunst. Tryllekunstnere leder publikums oppmerksomhet vekk fra det som egentlig skjer.

Overført blir det at TH har skapt en dekkhistorie for å lede politi og allmennhetens oppmerksomhet vekk fra da AEH forsvant eller ble drept.

Det skal se ut som om AEH forsvant innenfor tidsrammen dekkhistorien spenner opp. Mens altså AEH forsvant på et annet tidspunkt og på en annen måte. Slik at det skal se ut som om hun forsvant i løse luften.

Men de fleste av oss tror ikke AEH forsvant i løse luften. Med noen unntak da.
Citera
2020-10-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Du glömmer alla andra (t.ex hantverkare. Kan även agera fiskare?) som varit hos Hagens och lagt märke till var saker placeras.
Bekanta, vänner och släkt, nära eller på håll ...
Vad gäller hennes telefon, kanske det där bordet står så till att det blir naturligt att lägga telefonen där, så att även en okänd lägger den där på väg ut eller in?

Litet kan man väl berätta om sig själv här, eftersom man har olika uppfattningar om hur man levde i familjer då och nu.
Då kan det bli så att man bidrager med vad man vet ...
Som en annan skrev; varför ska AEH outas till varje pris och i detalj, hela tiden.
Någon integritet vill / ville hon kanske ha.
Du har gode poeng! Ja, den kjøkkenstuen som er der det lille bordet med AEs mobil ble lagt, befinner seg få meter fra ytterdøren, og er et naturlig sted å legge fra seg ting. Når man kommer inn gjennom ytterdøren og inn i entreen, er det et gjestetoalett til venstre og kjøkkenstuen er til høyre. Både gjestetoalettet og kjøkkenstuen har inngang fra entreen noen få meter fra ytterdøren etter det jeg har forstått.
Citera
2020-10-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng! Ja, den kjøkkenstuen som er der det lille bordet med AEs mobil ble lagt, befinner seg få meter fra ytterdøren, og er et naturlig sted å legge fra seg ting. Når man kommer inn gjennom ytterdøren og inn i entreen, er det et gjestetoalett til venstre og kjøkkenstuen er til høyre. Både gjestetoalettet og kjøkkenstuen har inngang fra entreen noen få meter fra ytterdøren etter det jeg har forstått.

Ja något sådant har jag också läst ...
Citera
2020-10-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Helt ok👍 Ser nå at siste ektepakt ble undertegnet 4 dager før julaften, ikke julaften. Bjørn Brodwall sier han aldri kunne satt opp ektepakten fra 1993 som gjorde at hun kunne mistet hjemmet sitt. Men han hadde ikke noen samvittighetskvaler ved å sette opp den første ektepakten. Det er noe å merke seg, for den var jaggu ikke stort bedre. Og hvem er de vitnene? De må jo ha vært helt nedsnødd.
Mht dele på utgifter: en ektemann som krever en kontrakt underskrevet fire dager før jul, som krever at kona skal tjene egne penger fra yngste barnet er 18 år, (selv om hun sikkert ikke hadde noe i mot å jobbe, det er noe med fornedrelsen at det skulle være i en ektepakt) og alt det andre nedbrytende i den, også er troendes til å kreve at hun bidrar til felles utgifter når hun er i jobb. For meg er det ikke fri fantasi, men noe jeg ser på som meget sannsynlig. Jeg tror vi vil høre mer om at hun måtte dele 50/50 på strømregninger og andre felles regninger. Vi har sett årsinntekten hennes. Det kan være en del utgifter ved å ha hus. Jeg tror hun har hatt det trangt økonomisk. Politiet har nok fått en del vitnemål på det.

Det var denne kommentaren fra Sugar-Daddy jeg kommenterte:
"Etter hva jeg har hørt så solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene på familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det"

Hvorpå jeg repliserte:
"Dette er et klassisk eksempel på hva flere har skrevet om tidligere. "Etter hva jeg har hørt" "Hun måttte betale husleie i S4.". Eksemplene er tallrike.
Man stoler 110% på påstandene som kommer fra anononym kilder, så lenge påstandene er egnet til å styrke egen teori. Legger andre brukere ut linker som kan tyde på noe som rokker ved påstandene , for eksempel ved å vise til at andre har oppfattet situasjonen annerledes, ignoreres uttalelsene fra sistnevnte. Til tross for at sistnevnte (venninner av AEH) har stått frem i media med navn og bilde. Ikke nok med at sistnevnte kilder blir ignorerte, i senere diskusjoner later man som om disse kildene ikke eksisterer."

Og litt senere:
"Beklager, hvis jeg har vært uklar.
Det jeg mener, er at dette fortsatt er et rykte. Et rykte blir ikke til et faktum, selv om ti personer oppfatter utsagnet logisk, og deretter bidrar til å spre dette ryktet.
Sugar-Daddy startet jo kommentaren med "Etter hva jeg har hørt...."
Citera
2020-10-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Apropos Åsted Norge i kveld, HKR nevnte også noe om at saken minnet om en tryllekunst. Tryllekunstnere leder publikums oppmerksomhet vekk fra det som egentlig skjer.

Overført blir det at TH har skapt en dekkhistorie for å lede politi og allmennhetens oppmerksomhet vekk fra da AEH forsvant eller ble drept.

Det skal se ut som om AEH forsvant innenfor tidsrammen dekkhistorien spenner opp. Mens altså AEH forsvant på et annet tidspunkt og på en annen måte. Slik at det skal se ut som om hun forsvant i løse luften.

Men de fleste av oss tror ikke AEH forsvant i løse luften. Med noen unntak da.
Jeg håper så inderlig de finner henne og at saken blir løst. Man burde minnes henne med et fakkeltog e.l på 2-årsdagen. Du skriver mange gode, reflekterte innlegg, Kornblomst, fortsett med det.
Citera
2020-10-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg håper så inderlig de finner henne og at saken blir løst. Man burde minnes henne med et fakkeltog e.l på 2-årsdagen. Du skriver mange gode, reflekterte innlegg, Kornblomst, fortsett med det.

Et fakkeltog var faktisk en veldig god ide, spesielt for å få fokus på saken. Tar det som en selvfølge at TH også ville ha deltatt
Citera
2020-10-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja. Hvis det har vært et omfattende restaureringsarbeide innvendig, og i tillegg arbeide på taket. Evt. nytt tak, nye takrenner og nedløp. Jeg mener i så fall at dette er et arbeide som krever at flere yrkesgrupper har arbeidet i S4, ikke kun en maler.
Det er selvsagt mulig at maleren har påtatt seg hele oppdraget, for deretter å leie inn fx polakker til å utføre arbeide utenfor malerens kompetanseområde. Det er vel lite sannsynlig at det var som i "Norske byggeklosser". En mann utførte samtlige arbeidsoppgaver..
Jeg mener dette har relevans for saken.
Du har gode poeng! :-)

Noe av det vi har fått vite om arbeidet innendørs og utendørs gjennom avisartikler: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

1) Det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen.

2) 30. juli 2018 la AE ut en annonse på Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjærne ha tilbud på utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lørenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om å utbedre taket og male et næringsbygg som familien eide i Lørenskog.
Håndverkeren som VG har vært i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
– Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle få oppdraget, men så sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og håpet på godvær slik at arbeidet kunne bli ferdig.

3) Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var på taket og i oppkjørselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

4) En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.

5) Elektrikeren (nabo) utførte arbeid inne i S4 2 uker før forsvinningen. (Er 4) og 5) eventuelt samme person?).

Spørsmål: Omfattende vedlikeholdsarbeid inne i huset i S4, kan kanskje bety at det var mer enn kun elektrikerarbeid som ble utført?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-27 kl. 00:11.
Citera
2020-10-27, 00:11
Medlem
Citat:
Du har gode poeng! :-)

Noe av det vi har fått vite om arbeidet innendørs og utendørs gjennom avisartikler: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

1) Det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen.

2) 30. juli 2018 la AE ut en annonse på Mitt anbud: Malejobb 2 etasjes hus mur og tre. Vil gjærne ha tilbud på utvendig vask, samt maling av mur 1. etg (murmaling) og beis 2. etg. Enebolig i Lørenskog.

Det var snakk om en malerjobb, men etter hvert ble det snakk om å utbedre taket og male et næringsbygg som familien eide i Lørenskog.
Håndverkeren som VG har vært i kontakt med fikk ikke malerjobben hos Hagen-ekteparet.
– Vi fikk en god tone og var i dialog om pris. Vi trodde vi skulle få oppdraget, men så sendte hun en e-post om at en maler de hadde brukt tidligere hadde dukket opp. De valgte derfor denne maleren og håpet på godvær slik at arbeidet kunne bli ferdig.

3) Et innleid renholds- og vedlikeholdsselskap var på taket og i oppkjørselen hos ekteparet frem til 25. oktober 2018.

4) En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.

5) Elektrikeren (nabo) utførte arbeid inne i S4 2 uker før forsvinningen. (Er 4) og 5) eventuelt samme person?).

Spørsmål: Omfattende vedlikeholdsarbeid inne i huset i S4, kan kanskje bety at det var mer enn kun elektrikerarbeid som ble utført?

Takk!
Linkene bekrefter at oppdraget var omfattende.
Citera
2020-10-27, 00:12
Medlem
Citat:
Det var denne kommentaren fra Sugar-Daddy jeg kommenterte:
"Etter hva jeg har hørt så solgte AE huset etter sine foreldre og brukte pengene på familie og ferie for mannen hennes var for gnien til det"

Hvorpå jeg repliserte:
"Dette er et klassisk eksempel på hva flere har skrevet om tidligere. "Etter hva jeg har hørt" "Hun måttte betale husleie i S4.". Eksemplene er tallrike.
Man stoler 110% på påstandene som kommer fra anononym kilder, så lenge påstandene er egnet til å styrke egen teori. Legger andre brukere ut linker som kan tyde på noe som rokker ved påstandene , for eksempel ved å vise til at andre har oppfattet situasjonen annerledes, ignoreres uttalelsene fra sistnevnte. Til tross for at sistnevnte (venninner av AEH) har stått frem i media med navn og bilde. Ikke nok med at sistnevnte kilder blir ignorerte, i senere diskusjoner later man som om disse kildene ikke eksisterer."

Og litt senere:
"Beklager, hvis jeg har vært uklar.
Det jeg mener, er at dette fortsatt er et rykte. Et rykte blir ikke til et faktum, selv om ti personer oppfatter utsagnet logisk, og deretter bidrar til å spre dette ryktet.
Sugar-Daddy startet jo kommentaren med "Etter hva jeg har hørt...."
Jeg ser den, og det kan nok virke som at noen av disse løse ryktene henger i en tynn tråd, og at det ikke holder å si «jeg har hørt», men her er nok mange som både har sett og hørt ting som stemmer overens med virkeligheten, dessverre. De kan ikke si hvem som sa det og hvordan de vet det på dette forumet. Det hadde ikke jeg gjort heller. Men politiet vet nok.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-27 kl. 00:26.
Citera
2020-10-27, 00:35
Medlem
Citat:
Takk!
Linkene bekrefter at oppdraget var omfattende.
Ja, og vi vet ikke om en av de som utførte oppdrag på eller i huset i S4 eventuelt hadde kriminelle venner som ble tipset om huset og fikk informasjon.
Hvis det var slik, så kan den kriminelle vennen ha planlagt å utføre en kidnapping før han fikk tips og informasjon om huset i S4, og det kan hende at den eventuelle kriminelle vennen (mulig GM) bestemte seg for AE som BO etter å ha fått informasjon om huset i S4 og ekteparets rutiner m.m. Hvis det var slik, så kan det forklare hvorfor opprettelse av kryptokonto som ble brukt i forbindelse med forbrytelsen ble opprettet før AE la ut det oppdraget om malearbeid m.m. på Mitt anbud.

Hvis en av de som jobbet i eller på huset tipset og informerte en kriminell venn, så er det ikke sikkert at vedkommende visste at vennen planla en kidnapping. Det sto en stor safe til høyre i entreen rett innenfor ytterdøren. Hvis en av arbeiderne tipset en kriminell venn, så kan det hende at den kriminelle vennen hadde informert arbeideren om at han ønsket tips om hus i forbindelse med innbrudd for å stjele verdisaker.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-27 kl. 00:50.
Citera
2020-10-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ja, og vi vet ikke om en av de som utførte oppdrag på eller i huset i S4 eventuelt hadde kriminelle venner som ble tipset om huset og fikk informasjon.
Hvis det var slik, så kan den kriminelle vennen ha planlagt å utføre en kidnapping før han fikk tips og informasjon om huset i S4, og det kan hende at den eventuelle kriminelle vennen (mulig GM) bestemte seg for AE som BO etter å ha fått informasjon om huset i S4 og ekteparets rutiner m.m. Hvis det var slik, så kan det forklare hvorfor opprettelse av kryptokonto som ble brukt i forbindelse med forbrytelsen ble opprettet før AE la ut det oppdraget om malearbeid m.m. på Mitt anbud.

Hvis en av de som jobbet i eller på huset tipset en kriminell venn, så er det ikke sikkert at vedkommende visste at vennen planla en kidnapping. Det sto en stor safe til høyre i entreen rett innenfor ytterdøren. Hvis en av arbeiderne tipset en kriminell venn, så kan det hende at den kriminelle vennen hadde informert arbeideren om at han ønsket tips om hus i forbindelse med innbrudd for å stjele verdisaker.

Så kan det ha gått till.
Men man kan fråga hur denne person hade kännedom om yngsta dottern som var den (?) av barnen som omnämndes i trusselbrevet ...
Men det kanske är möjligt. Att han använde det som han hade möjlighet att använda sig av ..
kanske denna dotter var på besök i huset några gånger under tiden som underhållsarbetet pågick.

Men det låter lite "rart" att upprätta kryptovaluta innan man ens vet mot vilken / vilka det ska användas ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in