oj fyfan.. mamman kan nog förvänta sig att sitta i finkan tills hon dör.. lär väl inte kunna få under 20 års fängelse.. men sjukt att hållas instängd sen 12 år och ingen i samhället märker att en grabb försvunnit är ju bara helt åt helvete sjukt..
Tänker att om han inte vet något annat är det svårt att vilja ta sig ut. En tolvåring är fortfarande ett barn som lätt kan övertalas av en förälder
Självklart är det så.
Tänker bara att en tolvåring har ändå sett tillräckligt av livet för att förstå det senare i livet också.
Jag har bara en teori och det verkar mer och mer troligt att så är fallet.
Det finns ett antal barn som inte trivs eller råkar illa ut i skolan. Blir mobbade och får inte det stöd de behöver. Skolan slutar höra av sig.
Kan mycket väl tänka mig att skolan och i världen utanför blir hotfull. Familjen stänger in sig. Barnet utvecklar än mer social fobi och vägrar gå ut. Söker inte hjälp, eller, det finns ingen hjälp om man inte själv går utanför dörren och söker efter den själv.
Vi vet ju inte riktigt vad som hänt genom åren. Tror tyvärr det kan finnas fler fall.
Ja håller med här, säkert mobbningen i skolan som orsakar sånt här där hon uppges vara överbeskyddande.
Rätt jävla otroligt att killen varit inspärrad där i nästan hela mitt liv, varje jävla dag.. Hur är det möjligt i Sverige? Har vi inte skolplikt till 9an?
Ja jo känns ju lite som att någon skulle börja fundera vid en ung ålder..
oj fyfan.. mamman kan nog förvänta sig att sitta i finkan tills hon dör.. lär väl inte kunna få under 20 års fängelse.. men sjukt att hållas instängd sen 12 år och ingen i samhället märker att en grabb försvunnit är ju bara helt åt helvete sjukt..
18 år är max om man ser till antal år man kan dömas till i Sverige, annars är det livstid, som är obestämt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!