2020-11-30, 21:08
Medlem
Flyktingar från Bosnien e.dyl. Mannen dödad i kriget, svårt även för svenska myndigheter att ha koll på de som kom och lämnade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Killen måste vara utvecklingsstörd av någon grad, det är min första tanke när jag läser detta. Ett svar till er som frågar hur det är möjligt.
En fullt frisk person, man som kvinna hade aldrig stannat i en lägenhet i 30 år mot sin vilja.
Fritzl är en annan sak då det var planerat med källarbyggnad, extra lås etc.

Sorgligt oavsett.

Tänker att om han inte vet något annat är det svårt att vilja ta sig ut. En tolvåring är fortfarande ett barn som lätt kan övertalas av en förälder
Citera
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Måste väl vara en utländsk kvinna, som sagt att barnet flyttat tillbaka till hemlandet? Det skulle kunna vara en förklaring till att myndigheter varit ovetande.

Är helt övertygad att det är så, mest för huset som publicerats på AB helt säkert är i ett miljonprogramsområde, i en problemförort. Överlag fick jag en sådan stark magkänsla att det var så.

Undrar om sonen hade ngt handikapp, inte ovanligt att personer med utländsk härkomst skäms för sina handikappade och gärna håller dem inomhus.
Citera
2020-11-30, 21:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Tragiskt, men låter ändå som ett gigantiskt clickbait. "Händelse i familjen". Låt säga att familjen råkade ut för en bilolycka för 30 år sedan där farsan förolyckades och sonen blev invalidiserad. Mamman har sedan dess tagit hand om sonen själv, men har mot slutet drabbats av demens och lägenhetsunderhållet har börjat vackla. Bara en teori. Någon omvänd Josef Fritzl-historia tror jag ni kan fortsätta drömma om.

Har du läst i Expressen? Jag har inte hunnit läsa Aftonbladet?

Mamman tog sonen ur skolan när han var 12 år. Sedan dess har han inte fått träffa någon annan än henne. Alltså i 28 år har han varit instängd i lägenheten bland sopor och i total röra. Lägenheten har inte städats på 10-tal år. Mamman har intalat sonen att myndigheterna är onda och ska undvikas.

Ingen myndighet har reagerat över att pojken togs ur skolan trots att vi har skolplikt. Och alla släktingar, förutom en, har inte reagerat över att de inte fått träffa honom på 28 år.
Citera
2020-11-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
https://www.google.com/maps/place/Sl...7!4d18.1448436

Snyggt fångat, ser ut att vara fasaden.

https://ibb.co/pLcvQV5
Citera
2020-11-30, 21:10
Medlem
Vad tjänar modern på att göra detta?
Citera
2020-11-30, 21:11
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Men närmsta sjukhus är ju då Huddinge eller SÖS..

...är ingen garanti att man blir skjutsad till närmsta sjukhus. Har blivit skickad till Solna fast jag varit i Huddinge. Beror på platsbrist och/eller resurser.
Citera
Medlem
Klemos avatar
Rätt jävla otroligt att killen varit inspärrad där i nästan hela mitt liv, varje jävla dag.. Hur är det möjligt i Sverige? Har vi inte skolplikt till 9an?
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Mannen blev livrädd när släktingen tände lampan, står det.

Fatta paniken han ska ha i ambulans, på sjukhuset osv.
Citera
2020-11-30, 21:12
Medlem
Kan det vara den här (nedersta våningen) https://www.google.com/maps/@59.1634...7i16384!8i8192

Mossan stämmer översen hyggligt iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshejk
Detta är brutalt, variga sår på hela kroppen och inte en tand kvar i munnen och sovit på en filt i 30+ år.
FY FAN!
Håller med! Vem kom på kvinnan då, som höll sitt barn tillfångataget på en filt i över 30 år? Hon borde torteraras långsamt över grillande eld, jävla hemska mänska! När man föder ett barn så är ens skyldighet att lära upp baby till människa, tala skriva, räkna, allmän hygien, lära sig att vara social, jobba, betala räkningar, you name it, hon kvävde sin son på allt, fyy faan!
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segerslaktarn
Vad tjänar modern på att göra detta?
Skydda sin son mot all onska i världen, kanske var han mobbad, sen att familjen flytt o kommit till Sverige, känt sig förföljda.
Senast redigerad av Aakke 2020-11-30 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in