Citat:
Ursprungligen postat av
sankmark
Det är väl så att både GW och Guillo beaktar det vi vet och inte faller in i fantasier och hittepå Utgår man från det då hamnar SE där han hör hemma, som vittne.
Tror nog de flesta skulle säga det om en (död) make om det verkligen låg till så. Men det finns ingenting i SE personlighet som visat på något fysiskt våld. Varken frun, barndomsvän eller andra har vittnat om att så skulle vara fallet. Snarare tvärtom, feg, androgyn, snäll oförarglig farbror är vad vi har.
Det är ju sannerligen inte ovanligt att personer som anses vara snälla och oförargliga visar sig vara nåt helt annat.
Snäll-Bengt kallades han väl nere i Skåne t.ex ett gyllene exempel på det.
Kapten klänning är nog ett annat i vart fall var han en jämställdhetsivrare som visade sig vara något helt annat.
Du tänker inte på att SE kanske berättade för ME?
Hon kanske var rädd för att själv åtalas för t.ex skyddande av brottsling?
Nu vet jag inte om det ev brottet är preskriberat eller inte förvisso det kanske inte hon heller vet iofs?
Sedan kan jag tänka mig att hon vill leva sina sista(hon fyller 84 i januari) år i lugn och ro utan att stämplas som statsministermördarens fru.
Det är fullt förståeligt.
Det är ju just det om man utgår från fakta kan man verkligen inte säga att SE var ett vittne,
Det enda vi vet är att han stämplade ut så att han klev ut på gatan när mordet skedde + - en minut.
Vad han sedan gjorde fram till 23.40-23.45 är höljt i dunkel onekligen.
Det är det vi vet till hundra procent .
Så utgår man från det så kan man inte avfärda SE på minsta sätt,
Det är det fel många av er gör.
Ni ignorerar att ingenting i materialet utesluter SE som GM.