2020-11-21, 15:52
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Att du orkar.

Svegot/DfS är i princip så etnonationalistiska man kan bli.

F.ö klassar jag inte mig själv som etnonationalist utan enbart som nationalist.
Ja, idag är Svegot/DFS i princip så etnonationalistiska som man kan bli, men på Ingrid Sionistqvists och Zlatan-Marias tid var de inte det. Zlatan-Marias artikel där hon önskade att Zlatan hade kunnat fungera som en brobyggare mellan svenskar och rasfrämlingar var väl inte det minsta etnonationalistisk? Den som inte märker någon skillnad på hur Dan Eriksson och Magnus Söderman låter i Kväll med Svegot jämfört med hur de lät på den tiden då de poddade ihop med Sionistqvist måste vara knäpp. Båda de där herrarna har slutat upp med sina fjanterier och är nuförtiden exakt lika bra som de var på Motgift- och Radio Framåt-tiden. Kväll med Svegot är Sveriges bästa podcast!
Citera
2020-11-21, 16:36
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ja, idag är Svegot/DFS i princip så etnonationalistiska som man kan bli, men på Ingrid Sionistqvists och Zlatan-Marias tid var de inte det. Zlatan-Marias artikel där hon önskade att Zlatan hade kunnat fungera som en brobyggare mellan svenskar och rasfrämlingar var väl inte det minsta etnonationalistisk? Den som inte märker någon skillnad på hur Dan Eriksson och Magnus Söderman låter i Kväll med Svegot jämfört med hur de lät på den tiden då de poddade ihop med Sionistqvist måste vara knäpp. Båda de där herrarna har slutat upp med sina fjanterier och är nuförtiden exakt lika bra som de var på Motgift- och Radio Framåt-tiden. Kväll med Svegot är Sveriges bästa podcast!
Jag vet inte hur många gånger man skall behöva förklara detta.

För att DfS och andra nationella projekt skall kunna spridas och öka sitt antal (vilket är absolut nödvändigt) måste man till en början vara lite flexibel med människors okunskap. Samtidigt riskerar man också attrahera ogynnsamma individer som på förhand inte tydligt nog visat att de har samma målsättningar. Detta är den realitet vi har att göra med.

Även om DfS/Svegots samarbete med Ingrid Carlqvist i mångt och mycket var ett misstag. Så påverkade det under inga omständigheter DfS principer mer än de sattes på sin spets, till följd av Carlqvists, skall vi säga, principiella opålitlighet. Där borde denna historia ta slut.

Vill du verkligen kasta bort ditt liv genom att älta detta vidare kan jag bara beklaga din tragiska situation.
Citera
2020-11-21, 18:49
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag vet inte hur många gånger man skall behöva förklara detta.

För att DfS och andra nationella projekt skall kunna spridas och öka sitt antal (vilket är absolut nödvändigt) måste man till en början vara lite flexibel med människors okunskap. Samtidigt riskerar man också attrahera ogynnsamma individer som på förhand inte tydligt nog visat att de har samma målsättningar. Detta är den realitet vi har att göra med.

Även om DfS/Svegots samarbete med Ingrid Carlqvist i mångt och mycket var ett misstag. Så påverkade det under inga omständigheter DfS principer mer än de sattes på sin spets, till följd av Carlqvists, skall vi säga, principiella opålitlighet. Där borde denna historia ta slut.

Vill du verkligen kasta bort ditt liv genom att älta detta vidare kan jag bara beklaga din tragiska situation.

Det är en pyskiskt sjuk människa, det finns inget du kan säga för att nå fram.

Sådana personer måste hållas borta från alla nationella rörelser eftersom de bara förstör.
Citera
2020-11-22, 11:49
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är en pyskiskt sjuk människa, det finns inget du kan säga för att nå fram.

Sådana personer måste hållas borta från alla nationella rörelser eftersom de bara förstör.
Det är djupt tragiskt att se svenskar gå under i detta helvetiska AB Sverige system.
Citera
2020-11-23, 19:14
Medlem
Offerviljas avatar
Om en liten stund är det dags för en ny Kväll med Svegot-sändning igen:
Citat:
Tunga men viktiga ämnen ikväll när Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist samlas vid mikrofonerna. Vi talar bland annat om detta:

- Vaccinet som ska rädda oss alla?
- Statens utredning: Inför förskoleplikt från 5 års ålder
- Polariseringen är ofrånkomlig - kanske också nödvändig?
https://www.youtube.com/watch?v=jAl8F0oEcfs

Precis som alla nyfikna människor på Twitter vill jag också veta vad det var för en oförskämd journalist som Magnus Söderman (Sveriges manligaste och tuffaste nationalist) körde iväg från Svenskarnas hus i morse.

https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1330783445753208833
Citera
2020-11-23, 21:19
Medlem
Offerviljas avatar
Fairytale of New York med det irländska bandet The Pogues i musikpausen. Kors i jösse namn så underbart!

Riktigt bra sändning ikväll!
Citera
2020-11-29, 19:29
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Är det något "nytt som aldrig tidigare gjorts" på G, eller?
Två stycken bra nyheter är att den fina Björn Björkqvist kommer att arbeta heltid med Svegot/DFS och att Ludvig Delin ska börja podda tillsammans med färöingen Frodi Midjord. Under år 2021 kommer vi att få se mindre av idioten Daniel Frändebög och mer av våra nationalistiska superstjärnor. Precis allting går just nu åt det hållet som jag hela tiden har velat. Värvningen av Midjord är helt fantastisk. Han är intelligent, trevlig och snygg. Ingen frisk människa kan ogilla honom. Hoppas att de i morgondagens Kväll med Svegot kommer att ägna en stund åt att diskutera helgens mycket lyckade treårsfirande.
Citera
2020-12-01, 19:43
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Två stycken bra nyheter är att den fina Björn Björkqvist kommer att arbeta heltid med Svegot/DFS och att Ludvig Delin ska börja podda tillsammans med färöingen Frodi Midjord. Under år 2021 kommer vi att få se mindre av idioten Daniel Frändebög och mer av våra nationalistiska superstjärnor. Precis allting går just nu åt det hållet som jag hela tiden har velat. Värvningen av Midjord är helt fantastisk. Han är intelligent, trevlig och snygg. Ingen frisk människa kan ogilla honom. Hoppas att de i morgondagens Kväll med Svegot kommer att ägna en stund åt att diskutera helgens mycket lyckade treårsfirande.

F*n vad najs! Saknar Midjord, jag brukade lyssna på podden "Me ne frego" som han körde tillsammans med Jonas De Geer, tyvärr så la dom ner den.
Senast redigerad av Kackotopi 2020-12-01 kl. 19:49. Anledning: *tillsammans
Citera
2020-12-01, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
F*n vad najs! Saknar Midjord, jag brukade lyssna på podden "Me ne frego" som han körde tillsammans med Jonas De Geer, tyvärr så la dom ner den.
Tyvärr verkar de även ha minneshålat alla avsnitt innan övergången till Svegot.
Citera
2020-12-01, 21:44
Medlem
Jag gillar gängets engagemang för saken, men ibland tycker jag de kan ha lite dålig attityd mot folk utifrån.
Te.x. Svaren på brevet som lästes upp i måndagens sändning.

”Är du ens med i DFS... Vem är du ens att säga till oss... BLA bla...” (okej inte riktigt citerat)

Det finns faktiskt en värld utanför den nationella cirkeln och alla är absolut inte counter-jihadister.

Vad ger det för signaler till folk som söker sig in i en okänd (för många) rörelse och som äntligen bestämt sig för att göra någon nytta.
Senast redigerad av herrwille 2020-12-01 kl. 21:48.
Citera
2020-12-02, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Jag gillar gängets engagemang för saken, men ibland tycker jag de kan ha lite dålig attityd mot folk utifrån.
Te.x. Svaren på brevet som lästes upp i måndagens sändning.

”Är du ens med i DFS... Vem är du ens att säga till oss... BLA bla...” (okej inte riktigt citerat)

Det finns faktiskt en värld utanför den nationella cirkeln och alla är absolut inte counter-jihadister.

Vad ger det för signaler till folk som söker sig in i en okänd (för många) rörelse och som äntligen bestämt sig för att göra någon nytta.
Ger du inte tiondet till DfS, så kan du dra åt helvete!
Citera
2020-12-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Tyvärr verkar de även ha minneshålat alla avsnitt innan övergången till Svegot.

Shut it down, shut it down...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in