2020-11-29, 15:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Haha, ja du sier noe der😉 Det er kanskje ikke anbefalt å drive med høylytt selvsdiskutering til stadighet, men jeg spant bare videre på ideen mens jeg svarte at jeg ville unngått hva du var inne på. Det er ikke så lett for oss som har tunnelsyn, og bare en tanke i hodet vettu🙄
Du nevnte at flere burde lese andre eldre saker på brott-delen av forumet. De som kun snakker om idiotpolitiet i Norge ville sikkert hatt stor glede av å lese om det svenske politiet som ikke fant Lena Wesström etter at hun forsvant fra sitt hjem, før hele 5 dager etter søket startet, "gjemt" under en busk under 100m fra hjemmet sitt! Trollhättan-fallet var også "underholdende" på sin måte. Galskapens hule for WT-nasser, den plassen der er enestående håper jeg...
Man ser jo samme mønsteret i omtrent hver eneste tråd...hvordan folk kommer i bølger for å forsvare venner/bekjente og tråder flommer over av nyregga brukere og som nå har totalt 5-20 poster i en ~10 år gammel konto. Det som stikker seg ut med akkurat denne tråden er at det er de samme brukerne som hardnakket nekter å se på saken fra 2 sider. Det vanlige pleier å være den jævla elgen, eller kanskje et eller annet villsvin som er på ferde igjen. Men etterhvert roer det seg ned litt. Her er det bare å påstå at "forenings"vitnene kommer fra Annes "Anonyme Alkoholikere" møter, så blir en halshogd. Altså folk som ikke kjenner Hagen-paret overhodet, aner muligens ikke hvem Tom er, og har ihvertfall aldri møtt ham. Meget gode vitner som det er helt vilt å skulle si at de har en agenda. Men folk her mener istedet at hun ikke skulle fått mer enn de 200.000 og bil fordi hun stadig sitter på puben og drikker opp alt hun eier og har. (Burde gå fort...) Hvorfor skulle hun da slutte der? Nei, se det, det er en diskusjon som en kan ser jævla langt etter her, selv om det faktisk hadde vært ganske interessant for fallet å vite hvorfor hun måtte slutte, angivelig mot sin vilje!?
Det er en annen ting med denne tråden. Du har garantert fulgt mange flere brotts-tråder enn meg, men har du noensinne sett en tråd hvor det etter to (2) hele år uten løsning, er flere brukere her og kommenterer som sitter på viktig informasjon (rykter eller ei, det driter jeg i. Det er fullstendig opp til enhver å bedømme sannhetsgehalten... Sånn har det da alltid vært her. Og de som ikke forstår det, forstår heller ikke hvorfor fb finnes) og ikke spytter ut alt hva de har? Frem til jeg leste denne tråden, så har omtrent ALT kommet frem. Flere ganger har fb sirklet seg inn på rett GM omtrent samme dag som brottet blir kjent nettopp av den grunn, og lenge før media og også før snuten for den del, har jeg sett. Oppførselen her er skikkelig, skikkelig merkelig. Men det er mulig det er så mye forskjell på nordmenn og svensker generelt?

Back to topic...
Nei, det må vel ikke spesifikt passe i tid med noe Anne har gjort? Bortsett fra at hun måtte avslutte samtalen med MB (jeg tror det nå er bekreftet at hun var kontordame i det aktuelle tidsrommet, hvis ikke får jeg vel høre det igjen..). Da er det bare å åpne sms appen, som selv velger å sende Imessage (altså datakommunikasjon, og ikke telekommunikasjon). Jeg testet det nå, og hvis jeg sender mld fra ipaden min til damas iphone, så blinker disse tre prikkene på telefonen hennes bare hun har selve appen åpen, trenger ikke gå inn på den aktuelle samtalen engang.
Men etter litt testing krevdes det litt research og det viser seg at denne funksjonen krever at en er i en aktiv samtale, og 60 sek etter siste melding deaktiveres ”typing awareness indicator” som det så pent heter. Så den imessage spekulasjonen røyk på en smell gitt. Men det hindrer ikke at en medhjelper installer f.eks WhatsApp e.l. (Åpner også opp for at medhjelper har Android-basert mobil) og setter det opp for ham. Alt den teknologisk tilbakestående ingeniøren trenger å gjøre da er å klikke på ett ikon, appen åpnes og logger seg på selv og alle på vennelista hans ser at han er pålogget. Dette burde han klare, og er vel et tydelig nok signal til den som eventuelt venter på det... TH sitter en plass med kaffe og leser aviser (på iPad, eller leser folk papiraviser fremdeles🤣 ) og idet AE gjør seg ferdig med samtalen med MB klikker teknologen på riktig ikon, og MH setter i gang. Denne appen kan også ha vært installert for en stund siden av f.eks barn eller barnebarn, med håp om mer kontakt? At det ikke er sendt noen spesielt mange meldinger har nok TH en forklaring på... Skjønner ikke og har ikke tid.
Men det store spørsmålet da er, kan dette oppdages/avsløres? Jeg tror ikke det kan det på noe som helst måte. Synes politi at det er merkelig at appen som ikke er no særlig i bruk ellers hadde noe aktivitet den dagen, så blir jo unnskyldningen at han kom borti ett ikon og det åpnet seg en rar app han ikke klarte å lukke... Typ
Det andre store spørsmålet er; var det bare Nokiaen som lå igjen på jobb, og tok han med seg padda hjem? (Hadde han eventuelt en uregistrert smarttelefon?)
Da blir jo det siste spørsmålet, som Slettsnoken kommer til å banke meg hardt i hue for etter å ha brukt hauger av tid på og mener å ha funnet et system i mesteparten av telefonaktivitet; Var ALL telefonaktivitet etter 09:14 villedning, i noe som skulle ligne på et system, men som ikke går 100% opp? Her har nok politi også brukt litt tid... Men hva om disse personene hadde en app som viste utfra ca forhåndsbestemte nøkkel-tidspunkter om de var pålogget= alt ok, avlogget= hold tilbake, sjekk igjen om 5 min.
Easy peasy... Eventuelt KISS!
Beklager langt innlegg... Trøtt💤

Ja, en sak man kan upptäcka är att praktiskt taget inga fall är 100% lik andra.
det är mycket vanligt att de anhöriga undersöks tidigt i polisarbetet, detta gäller även i fall där barn är BO och föräldrar och syskon utredas ur fallen,
hur lång tid från ett brott inträffar tills det finns en fällande dom varierar mycket, det finns fall det har tagit 50 år från brottet till dom, nu gäller detta naturligtvis inte Norge, utan världen som helhet...
av fall i Aktuella brott och kriminalfall , är detta förmodligen ett unikt fall bara se här :
(FB) Lørenskog Norge, två barn döda, mamman svårt skadad 19/7 20 tydligt
hur lång tid tog det i tråden om henne från Lørenskog (det i länken ovan) som dödade sina barn innan namnet var ute, innan post nr 60...
var lite långt att läsa så svarade det mesta av det jag har ett tydligt svar på i mitt huvud
Men det är helt klart att kritisera TH är nästan tabu men att kritisera AEH är okej...
Citera
2020-11-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Søke på morgendagens artikler"? Hva mente du med det?
Hvilke klokkeslett står det at artikkelen ble publisert og oppdatert?

Du leste den selv. Lå det link til artikkelen på forsiden på vg.no på det tidspunktet, og var dette rett før eller rett etter at Jayce for første gang skrev det om knehasene her på FB?

Er du tjukk i huet, morgendagens artikler ligger selvsagt ikke på forsiden, de kommer sent på kvelden og du må inn på menyen og lete de opp.

Nå behøver du ikke stille meg flere spørsmål ang dette for jeg er møkk lei av maset ditt.
Citera
2020-11-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er du tjukk i huet, morgendagens artikler ligger selvsagt ikke på forsiden, de kommer sent på kvelden og du må inn på menyen og lete de opp.

Nå behøver du ikke stille meg flere spørsmål ang dette for jeg er møkk lei av maset ditt.
Takk!
Jeg beklager maset.

"Når kommer eAvisen? Dagens avis gjøres tilgjengelig i eAvisen før kl 02.00 natten før – uavhengig av vær og vind. Dermed er du sikret en god nyhetsmorgen, og kan oppdatere deg på de viktige nyhetene fra VG hver eneste dag."

Forsiden av denne eAvisen (med informasjon om noen av morgendagens artikler) bruker å være avbildet til høyre et stykke ned på vg.no sin forside. Rett etter at Jayce skrev det om knehasene den nevnte natten var det ingen artikler om Lørenskogsaken som var nevnt i det bildet man kunne se av den forsiden.

Kanskje noen andre har lyst til å opplyse om publiserings- og oppdateringsklokkeslett for den nevnte artikkelen?

Kanskje noen andre har lyst til å opplyse om man kan gå inn på menyen og lete opp morgendagens artikler uten å være innlogget på vg.no?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 15:34.
Citera
2020-11-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du at det som du skrev om knehasene første gang her på FB var fjernet fra artikkelen før du skrev det her på FB første gang?
Heller ikke artikkelen var å finne på vg.no på det tidspunktet rett etter da du skrev om knehasene første gang her på FB.

Jeg leste også dette, men om det var i VG skal jeg ikke si for sikkert.
Citera
2020-11-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Et annet element å ta med i betraktningen er at det er opplysninger om at bilen rygget. Hvis dette stemmer kan det tyde på en GM som ønsker å skjule sin identitet i fall TH kjører mot han.
Det er et godt og viktig poeng!
Citera
2020-11-29, 15:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Når forsøkte MB å ringe AEH uten svar. Forutsatt at de uklare dna sporene knytter th til selve handlingen og han har udiskutabelt alibi 9.10, må drapet vært utført enten rett etter samtalen med MB og MGM overtok bortfrakt mm eller før samtalen med MB. Ellers er han kun eventuell oppdragsgiver. Jeg er noe skeptisk til en ukjent oppdragsgiver gitt tiden som er brukt i boligen og oppdragets formål. Drap på formiddagen i en bolig er jeg også noe skeptisk til, men gitt at det er få spor av ukjent gm kan han ha gått under politiets radar. Drap rett etter samtalen med lønningsansvarlig er kort tidsvindu og kaotisk gitt den lange planleggingen. Fremstår da mer som impuls og risikodrevet. Telefonsamtalen med lønn kan ha forsinket og forkludret planen. Spørsmålet er om det er th som ba lønn ringe aeh eller hun fant på dette selv pga opplysninger for lønnskjøring. Hvis planen var forsinket kan det forklare at bilen snudde og kom tilbake fordi th ikke var ankommet futurum eller forlatt bolig. pga telefonspor må manuell observasjon til (futurummann). Det andre spørsmålet er hvordan mgm kunne vite at samtalen med mb ble avsluttet en time etter første forsøk. Virker svært timet til at th ikke har med dette å gjøre og ingen kommunikasjon. Jeg heller da til at drapet enten er begått av th før samtale med lønn og at mb ikke snakket med aeh, men gir TH alibi, sammen med sønnen. MGM kan eventuelt ha brukt samtalen som påskudd til kommunikasjon med avhenter. Videoovervåkingen på futurum gjør dog dette tvilsomt (antar mb var på futurum undersamtalen). Da er jeg tilbake til bestillingsdrap mot betaling der betalingen er skjult i kryptovaluta. TH var ikke i boligen da han kom hjem for ikke å legge igjen spor, ringte med tråløs fasttelefon og tok med brevet til politiet. Håpet at etterforskning av saken skulle dø ut med kidnappingen. Det må være en viss datahjerne bak dette opplegget. TH har sannsynligvis ikke operert på egen hånd.
Du påpeker mange gode spørsmål. Saken kan virke som en gåte.

Ser du noen brikker som ikke passer inn med hverandre? Eller noen brikker som overlapper hverandre?

Tar man hensyn til alle opplysninger som politiet / media har gitt oss. Det vil si bil kl 07.56 og 08.56, TH dro på jobb noen minutter over kl 9, samt at alle telefonsamtaler er ekte = siste kjente livstegn kl 10.16.

Da kan man spørre seg

Hva foretok GM seg fra ca kl 09.02 når TH dro på jobb til tidsrommet etter 09.16?
(Et mellomrom som det ikke er en god forklaring på)

Jeg mener disse tidspunktene passer best inn med en GM som vet når TH pleide å dra på jobb = stilte seg et sted for å observere = dro til S4 rett etter at TH dro på jobb. (brikkene passer inn med hverandre)

Dette sett i sammenheng med alle anrop / SMS som AEH utfører:
=
GM er i S4 samtidig som AEH utfører disse anropene / SMS
(brikkene overlapper hverandre)
=
GM samarbeidet med AEH

Dette mener jeg er en logisk sammenstilling av brikkene og det er en mulighet for at skjedde.
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-29 kl. 16:01.
Citera
2020-11-29, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
1. Det första han klagade på polisen var är att de kom uniformerte men i civil bil...
Jag kommer inte ihåg när det först dök upp i media...
2. men i en majoritet av allvarliga fall berättar polisen inte pressen allt om BO`s nära familj förrän någon tid har gått och det är vanligtvis rätt polisarbete...
3. Och att det skrivs här som om det är en sensation att TH blev hemligt siktade, det är bara nonsens,
4. det enda att klaga på där är att det var hemligt..
5. å andra sidan, om han inte undersöktes grundligt så borde han ha klagat...
naturligtvis om han var oskyldig då...
1. Det var en berettiget klage - det var tankeløst av politiet å møte TH uniformert på bensinstasjonen. Dette hadde TH advart politiet om - at det kunne sette AEHs liv i fare.
2. Du svarte ikke på det eneste spørsmålet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vært svært samarbeidsvillig med å gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du påstår, så kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen på nåværende tidspunkt", ville vært mer naturlig å si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medførte at TH ikke kunne avhøres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjørelsen var det politiet som tok, og det må da være klart for både politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir færre avhør.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.
4. Ingen har klaget på at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage på, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forståelse for at han måtte undersøkes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes på, for å sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svært uvanlig, at TH ble løslatt fra varetekt.

PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pågrep ham, fordi VG sprang i beina på politiet, slik at politiet ble forhindret i å pågripe TH i S4 på vanlig måte.

Makan til overkill!
Citera
2020-11-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Du påpeker mange gode spørsmål. Saken kan virke som en gåte.

Ser du noen brikker som ikke passer inn med hverandre? Eller noen brikker som overlapper hverandre?

Tar man hensyn til alle opplysninger som politiet / media har gitt oss. Det vil si bil kl 07.56 og 08.56, TH dro på jobb noen minutter over kl 9, samt at alle telefonsamtaler er ekte = siste kjente livstegn kl 10.16.

Da kan man spørre seg

Hva foretok GM seg fra kl 08.56 til kl 09.16?
(20 minutters mellomrom som det ikke er en god forklaring på)

Jeg mener disse tidspunktene passer best inn med en GM som vet når TH pleide å dra på jobb = stilte seg et sted for å observere = dro til S4 rett etter at TH dro på jobb. (brikkene passer inn med hverandre)

Dette sett i sammenheng med alle anrop / SMS som AEH utfører:
=
GM er i S4 samtidig som AEH utfører disse anropene / SMS
(brikkene overlapper hverandre)
=
GM samarbeidet med AEH

Dette mener jeg er en logisk sammenstilling av brikkene og det er en mulighet for at skjedde.
Du har gode poeng!

Hvis din teori stemmer med det som skjedde: Kanskje AE opplyste om at hun var "alene hjemme" f.eks da hun snakket med sønnen kl 9.14 eller i sms kl 9.10 til datteren, nettopp fordi hun ikke var alene hjemme men at det var viktig å formidle at "hun var alene hjemme"?

Hvordan kan politiet vite at AE "skal ha vært alene hjemme"? Det må være noen som har sagt til politiet at AE hadde formidlet det tenker jeg.

"Sep 18, 2019 — Anne-Elisabeth Hagen skal ha vært alene hjemme under 09.14-samtalen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar

"Ifølge politiets tidslinje var hun alene hjemme sammen med den lille valpen Tassen da en eller flere ukjente gjerningsmenn tok seg inn i boligen"
https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Edit: Vg-artikkelen krever innlogging. Men her kan samme opplysning leses uten innlogging:

"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen. "
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Edit 2: Sett både ut fra din hypotese og ut fra noen andre hypoteser, kan det ha vært viktig for GM at AE formidlet at hun var alene hjemme.

Edit 3: Hvis AE fortalte i 9.14-samtalen om at hun var alene hjemme:
Var det naturlig at hun fortalte om det? Brukte hun å opplyse om hun var alene hjemme eller ikke?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 16:42.
Citera
2020-11-29, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Havhest,

Det hjelper ikke for din sak å komme med nye påstander etter at jeg har henvist til fakta i saken.
Til din opplysning, dette er ikke min sak.
Jeg er møkkalei av denne TT-brukerdebatten din.
Du har heller ikke henvist til fakta i saken. Jeg ventet på det artikkelen du påsto ville komme, og som du "liksom-siterte" uten at du postet link.

Jeg leste artikkelen straks den ble publisert, og det sto ingenting om knehasene der.

Det sto heller ikke i papirutgaven ifølge Hellscull.
Citera
2020-11-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg leste artikkelen straks den ble publisert, og det sto ingenting om knehasene der.

Det sto heller ikke i papirutgaven ifølge Hellscull.

Igjen er det du kommer med helt feil.
Opplysningen om knehasene sto faktisk i VGs papirutgave.
Citera
2020-11-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Opplysningen om knehasene sto faktisk i VGs papirutgave.
Vennligst dokumenter dine påstander med f.eks et fotografi av den artikkelen fra Vg-s papirutgave.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 16:15.
Citera
2020-11-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
DEL 2 Hvis det var ekte kidnapperne så ville de kreve endå mer monero.De ville da fortelle det på Black nett hvor levningene er begravet.
Nei, Det finnes ikke ekte kidnapperne. GM er TH s nærstående "venn"
Tenker du på GHH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in