2020-11-26, 20:48
Avstängd
Halloween2s avatar
Ikväll lyssnas det på Death's album Human. Sista platan med Chucks ''hårda'' röst. Och även nu man tog en ändring till lite mer utav progressiv metal. Underskattat album helt klart.
Citera
2020-11-27, 23:34
Medlem
Tycker Meilenwald ska ge fan i att släppa sina konstiga introliknande låtar som singlar eller EPs. Inte för att det är nåt direkt fel på RoB-delen på spliten från i år OM den hade varit ett intro till en fullängdare men nu är det ju bara en gäspning utan klimax. Tvärtom Almyrkvi-delen som gärna hade fått ta slut efter några minuter när man tröttnat på den. Riktigt sömnpiller till släpp. Gillar annars den tribalsvängen RoB tagit, speciellt med Exuvia, och estetiken därtill. Räknar med att nästa fullängdare kommer vara otrolig som vanligt.

På tal om tribalblack så lyssnade jag just igenom Archaic Visions med Dark Tribe för första gången på länge och måste säga att den slår Exuvia på fingrarna och jag tycker de tävlar lite i samma lopp, iaf vad gäller atmosfär. Vill dansa kring en totempåle till båda två. Archaic Visions går in på min topp 10-lista över bästa album någonsin alla dagar i veckan. Nån som håller med?
Senast redigerad av MAKHASHANAH 2020-11-27 kl. 23:42.
Citera
2020-11-28, 14:17
Medlem
Av ett sammanträffande ser jag nu att RoB faktiskt släpper ett helt album I februari. Grymt kul!
Citera
2020-11-29, 07:52
Medlem
baggebo1s avatar
Mörk Grynings senaste skiva är ett totalt mästerverk i genren melodisk black metal. Ett fantastiskt album rakt igenom. Jag insåg direkt att det var något speciellt på gång när jag första gången hörde Fältherren, och körde den på repeat typ 10 gånger direkt. Vilken jävla låt! Fantastiskt snabbt och brutalt blandat med underbara melodier, perfekt produktion, en av de bästa black metal-låtarna jag någonsin hört:

https://www.youtube.com/watch?v=ISetAkQNKo4

Sen hörde jag hela skivan och det är sjukt bra rakt igenom. Varierad. Blandat brutalt med melodiöst, grymma riff, allsångsanthems, gitarrsoundet perfekt - underbara melodier, solon sparsamma men klockrena.

Skivan är ett mästerverk, punkt slut. Kolla in Fältherren, Infernal, The Night, Black Spirit. Eller lyssna på hela rakt igenom:

https://www.youtube.com/watch?v=secNhEUN6Dg

Och sen, omslaget? Jag vet ingenting om Mörk Grynings politik, om de ens har någon, och jag bryr mig egentligen inte om sånt. Men jag kan ju inte låta bli att tänka att det där kan bara inte vara en slump?
Senast redigerad av baggebo1 2020-11-29 kl. 07:57.
Citera
2020-11-29, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Och sen, omslaget? Jag vet ingenting om Mörk Grynings politik, om de ens har någon, och jag bryr mig egentligen inte om sånt. Men jag kan ju inte låta bli att tänka att det där kan bara inte vara en slump?

Jag tvivlar på att de skulle vara lagda åt det nationella hållet. Visst, det finns stora svenska BM-band som man kan hävda har den typen av kopplingar (Marduk, Watain, Ofermod) men Mörk Gryning känns för mjuka.
Citera
2020-11-29, 08:46
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag tvivlar på att de skulle vara lagda åt det nationella hållet. Visst, det finns stora svenska BM-band som man kan hävda har den typen av kopplingar (Marduk, Watain, Ofermod) men Mörk Gryning känns för mjuka.
Så omslaget då? Eller är det mig det är fel på, dr Freud?
Citera
2020-11-29, 08:51
Medlem
Citat:
Så omslaget då? Eller är det mig det är fel på, dr Freud?

Jag vet inte vad du vill läsa in i omslaget. Tycker inte det känns kontroversiellt ivf.
Citera
2020-11-29, 08:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag vet inte vad du vill läsa in i omslaget. Tycker inte det känns kontroversiellt ivf.
Jag tycker mönstret visar en symbol i mitten. En känd symbol som blivit ganska kontroversiell.
Citera
2020-11-29, 08:54
Medlem
Citat:
Jag tycker mönstret visar en symbol i mitten. En känd symbol som blivit ganska kontroversiell.

Njaa, så värst tydligt är det inte, tror isf det är oavsiktligt.
Citera
2020-11-29, 09:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Njaa, så värst tydligt är det inte, tror isf det är oavsiktligt.
Kolla på bilden här samtidigt som du lyssnar på den här magnifika avslutningslåten (min nästfavorit efter Fältherren)

https://www.youtube.com/watch?v=9SeLJaE9wHg

"Once you see it, you can't unsee it"
Citera
2020-11-29, 23:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ondskapt har släppt en ny skiva som heter Grimoire Ordo Devus
https://www.youtube.com/watch?v=9fqr3guX-tg
Citera
2020-11-30, 13:06
Medlem
Lastonwes avatar
Del 2 av Urkults intervju med Möbus är ute nu: https://www.spreaker.com/user/nordiskradio/interview-with-moebus-part-02?autoplay=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in