2020-02-18, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuvsmall
Kan vi inte bara komma överens om att brudar inte ska jobba som vakter eller ens hänga med blattar så skulle världen bli bra mycket bättre. Efter som kvinnor aldrig kan se "om sitt eget hus"?
Visst kan vi det liksom att killar aldrig skall öppna käften innan dom fyllt 35 och fått ok på iq testen eller så inser vi att alla människot ät individer
Citera
2020-03-18, 16:35
Medlem
Dom har fallit mot den annars kriminelle pojkvännen som "Buffa" tidigare var med. Han liksom många av de andra friades. Jag antar att domen har överklagats och ännu inte vunnit laga kraft:

https://www.docdroid.net/OQkIfJq/attunda-tr-b-2178-19-deldom-2019-12-04.pdf#page=7
Senast redigerad av Insideman 2020-03-18 kl. 17:06. Anledning: Syftningsfel
Citera
2020-11-27, 17:30
Medlem
Schournalistens avatar
Åtal för skyddande av brottsling har lämnats in till Solna tingsrätt under denna vecka.

Förundersökningsprotokoll
Stämningsansökan
Personutredning

Ur stämningsansökan:
Citat:
Isabel Skoglund har hjälpt Ala Bekhit att hålla sig undan från polisen medanhan var häktad i utevaro och efterlyst för grovt vapenbrott genom att hämtahonom med bil, skjutsa hem honom till sig, ge honom mat och låta honomuppehålla sig i hennes bostad under ca 12 timmar tills han greps av polis. Dethände den 25 april 2019 på Armégatan 9 a, Solna stad.Isabel Skoglund begick gärningen med uppsåt.

Lagrum: 17 kap 11 § 1 st brottsbalken
Citera
2020-11-27, 19:39
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schournalisten
Åtal för skyddande av brottsling har lämnats in till Solna tingsrätt under denna vecka.

Förundersökningsprotokoll
Stämningsansökan
Personutredning

Ur stämningsansökan:

Tack!
Citera
2020-11-27, 19:39
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insideman
Dom har fallit mot den annars kriminelle pojkvännen som "Buffa" tidigare var med. Han liksom många av de andra friades. Jag antar att domen har överklagats och ännu inte vunnit laga kraft:

https://www.docdroid.net/OQkIfJq/attunda-tr-b-2178-19-deldom-2019-12-04.pdf#page=7

Är denna överklagad?
Borde finnas mycket data i Encrochattarna.
Senast redigerad av FreeOJ 2020-11-27 kl. 19:43.
Citera
2020-11-28, 00:24
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
IS största dröm var att bli polis (hon var till och med ihop med en snut för inte så längesedan). Igår lade hon ut klipp som någon kriminell blatte antagligen har filmat när polisen är lite hårdhänt mot några blattar, sådana avskum som hon hade undangömda under en filt hemma när piketen stormade hennes lägenhet. Tänk så snabbt livet kan vända.

Humorn är total!

Haha! Jag bara älskar sånt här hon hade dröm livet men det sket säg ja då börjar man hata på samhället och börjar dejta invandrare

Klockrent trash!
Citera
2020-11-28, 05:07
Medlem
Det är bara nödvändigt att redovisa en del ur förhöret med Ala Bekh*t (*=i) den 3/7 -19 på s 102 ff. Mycket intressanta saker.

När polisen stoppade AB mfl den 1/2 -19 (då han fritogs av sina kompisar) låg den en AK47, en Glock och en CZ i bilen. Ala förnekar all kännedom...

Både AK47:an och Glocken användes vid ett mordförsök i Tensta den 27:e januari där en person sköts med flera skott från tre olika vapen. Det bör vara den här skjutningen:

(FB) Skjutning - mordförsök - Tensta 2019-01-27

Glocken användes också vid en skjutning i Bromsten den 22 oktober 2018 där två bilar besköt varandra med olika vapen varav den här Glocken. Bör väl vara denna:

(FB) Skottlossning i Bromsten västra Stockholm

Glocken har även används vid en skjutning i Nydalsparken i Tensta den 6 juni 2018. Flera gärningsmän sköt mot varandra och en kvinna träffades i benet av en rikoschett. Nog den här:

(FB) Fyra skadade efter skjutning i Tensta 2018-06-07

CZ:an användes vid en skjutning i Märsta på Frejgatan den 6 december 2018, där man sköt ett tiotal skott mot en person. Bör vara denna:

(FB) Bilförare besköts och kraschade, Märsta, 2018-12-06

Den kopplas också till en skjutning i Järfälla vid Tenorgränd den 4:e januari 2019 där man sköt mot en bil. Ingen skadades av skotten men några skadades tydligen av annat när de åkte därifrån. Denna: (?)

(FB) Mordförsök, eventuell skottlossning, Jakobsberg, 2019-01-04

CZ:an användes också vid en skjutning på ICA Söderhöjden i Jakobsberg där man sköt en person i benet. Bör vara den här:

(FB) Mordförsök: Skottlossning inne i butik, Jakobsberg/Järfälla, 2019-01-29

Ala förnekar all kännedom om händelserna. Man hittade DNA från hans kompis *btin Kh*jehdehi G*vnaroudi på AK47:an.

Vidare lite citat:

.. det finns en gruppering kring dig som har varit inblandad i flera uppmärksammade konflikter och skjutningar. Vi hävdar att den här grupperingen kring dig också är lierad med det som i media kallas för dödspatrullen. Och det är för att vi har sett dig med dem personerna som ingår i det som media kallar för dödspatrullen.

Nej. Vi hävdar också att i den här konflikten så har även du förlorat en vän, Shad Aziz blev ju ihjälskjuten. Vi hävdar att du och Shad också är nära vänner vilket vi också har sett i olika sammanhang, ni är stoppade och kontrollerade tillsammans.

Vi hävdar att du blev beskjuten i Jakobsberg, på en restaurang, några dagar innan Shad Aziz blev ihjälskjuten.

Hittar inte den tråden just nu. Ala förnekar allt.

I en beslagtagen telefon tycks Ala ha deltagit i en chat som heter ”alla älskar HSL”.
Citera
2020-11-28, 06:20
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Vidare lite citat:

.. det finns en gruppering kring dig som har varit inblandad i flera uppmärksammade konflikter och skjutningar. Vi hävdar att den här grupperingen kring dig också är lierad med det som i media kallas för dödspatrullen. Och det är för att vi har sett dig med dem personerna som ingår i det som media kallar för dödspatrullen.

Nej. Vi hävdar också att i den här konflikten så har även du förlorat en vän, Shad Aziz blev ju ihjälskjuten. Vi hävdar att du och Shad också är nära vänner vilket vi också har sett i olika sammanhang, ni är stoppade och kontrollerade tillsammans.

Vi hävdar att du blev beskjuten i Jakobsberg, på en restaurang, några dagar innan Shad Aziz blev ihjälskjuten.

Hittar inte den tråden just nu. Ala förnekar allt.

I en beslagtagen telefon tycks Ala ha deltagit i en chat som heter ”alla älskar HSL”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1AzgQ/avlossar-30-tal-skott-utanfor-restaurangen

Här är skjutningen. Jag har länge misstänkt FLG för ligga bakom den. Vet att den långa av dom blev skjuten i benet i Tensta bara några månader innan i en av de skjutningarna du nämner.
Citera
2020-11-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1AzgQ/avlossar-30-tal-skott-utanfor-restaurangen

Här är skjutningen. Jag har länge misstänkt FLG för ligga bakom den. Vet att den långa av dom blev skjuten i benet i Tensta bara några månader innan i en av de skjutningarna du nämner.

Polisen menar sig kunna knyta HSL till 9 skjutningar via de här vapnen samt andra vapen de tagit i beslag från gruppen.

Ovan nämns 6. Sedan antar jag att en var skjutningen av Al Janabi. Vilka kan de två sista vara?

Isabel lär väl dömas för det här men det blir nog mest en knäpp på fingrarna. Hennes hittillsvarande karriär är därmed över. Vi får väl hoppas hon har lärt sig något och att hon börjar plugga. Måste erkänna att jag tvivlar. Tror dessvärre att hon hamnar i knipa igen.
Citera
2020-11-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Polisen menar sig kunna knyta HSL till 9 skjutningar via de här vapnen samt andra vapen de tagit i beslag från gruppen.

Ovan nämns 6. Sedan antar jag att en var skjutningen av Al Janabi. Vilka kan de två sista vara?

Isabel lär väl dömas för det här men det blir nog mest en knäpp på fingrarna. Hennes hittillsvarande karriär är därmed över. Vi får väl hoppas hon har lärt sig något och att hon börjar plugga. Måste erkänna att jag tvivlar. Tror dessvärre att hon hamnar i knipa igen.
Tack för väl genomförd research, samt att du orkade uppdatera övriga trådar på ett stringent sätt.

Järfälla vs HSL är inte min starkaste kompetens men jag reagerar över vissa likheter med mordförsöket i Viksjö i våras. Vapnet som änvändes var en CZ, en av de häktade tros ha koppling till HSL.
(FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19
Finns dessutom koppling till Malmö (M-Falangen)
Citera
2020-11-29, 00:57
Bannlyst
Detta borde vara ett wake up call, polisen är infiltrerad. Idioten M*rtin H*rz ( A, E ) har kärat ner sig i denna wt slyna och omedvetet spillt information till kriminella.

När jag läser förhöret med H*rz får jag en känsla av rådande slapphet gällande vilket umgänge poliser befattar sig med.

Sånt här förekommer säkerligen kontinuerligt. Idioter till hästsvansväktare och poliskvinnor som kärar ner sig i slöddret och sedan manipulerar sina manliga simp kollegor till att spilla information.
Citera
2020-11-29, 12:53
Medlem
Finns ett avsnitt i förhöret med Ala som man kan ha funderingar runt. Handlar om en chat med någon i Spanien.

FL: Den kommer från den telefonen som du hade på dig då du greps på Armégatan och som du gav oss koden till när du greps på Armégatan.
Ala: Är det den här ni har klippt eller?
FL: Jag har klippt bort där nere
Ala: Vad står det?
FL: Det är, den är sekretessbelagd och det har jag förklarat för dig innan. Jag kan berätta för dig senare utanför förhöret.
Ala: Utanför förhöret? Aha okej.
FL: Jag kan prata med dig efter förhöret sen.

AB förnekar att det är han som har chattat och menar att det är en lånad telefon. Man kan undra vad det kan vara för information som polisen inte vill ska komma till allmänhetens kännedom men som man gärna släpper till de kriminella. Kan kanske finnas något skäl till det men det känns inte riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in