2020-11-28, 23:17
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Vi har haft Jörgen Kruth som mästare i en meningslös division som saknar thailändare då de är för små.

Oavsett om jag briljerar där eller ej så ska jag inte kunna trycka till en mellangrupp i en sport jag aldrig utövat. Det tycker jag vi kan alla hålla med om. Det enda som kan rädda thaiboxarna är att boxning är ett relativt litet innehåll, för kan inte boxare hänga med mig så ska inte thaiboxare göra det heller. Annars befinner de sig i fel sport.... Då får de sparka mig istället. Gissningsvis kommer dessa sparkarna vara betydligt långsammare än i TKD och jag kommer läsa dem enkelt. Garanterar att jag sparkar hårdare också men det återstår att se. Sparkar man mycket långsammare förlorar man givetvis kraft oavsett om man använder skenbenet istället för foten.

Sluta snacka och börja träna eller tävla på meriterade klubbar. Du fortsätter att göra bort dig.

Att thailändare är i en klass för sig är ingen hemlighet. Det betyder inte att det finns många fighters i alla viktklasser från Sverige som har presterat väldigt bra:

Niclas från Borås och Chris från Göteborg.
https://youtu.be/rChth7JGyxc

Lite annat än dina klipp va? Hade du briljerat där?
Citera
2020-11-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll

Lite annat än dina klipp va? Hade du briljerat där?

Ja en under 60 kg fighter kommer få det svårt mot mig som väger närmare 80.. Jag sparkar snabbare och hårdare än båda dessa herrar men det var väntat. Jag är inget fan av thaiboxningens klinchregler. MMA-klinchen är friare och mer logisk.

Vilken nivå befinner sig dessa på?
Citera
2020-11-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ja en under 60 kg fighter kommer få det svårt mot mig som väger närmare 80.. Jag sparkar snabbare och hårdare än båda dessa herrar men det var väntat. Jag är inget fan av thaiboxningens klinchregler. MMA-klinchen är friare och mer logisk.

Vilken nivå befinner sig dessa på?

Detta är en SM-final för ett antal år sedan om jag inte minns fel. Din hybris är verkligen total. Du tror alltså att du, med Tae Kwon-Do och noll fullkontaktserfarenhet, hade slått dom här killarna?

Du hade blivit knockad i första ronden. Vet du hur det känns att bli lowkickad med full kraft utan benskydd av någon som kan tekniken?

Meningslöst att diskutera med dig. Har du Asperger?
Citera
2020-11-29, 12:34
Medlem
Citat:
Detta är en SM-final för ett antal år sedan om jag inte minns fel. Din hybris är verkligen total. Du tror alltså att du, med Tae Kwon-Do och noll fullkontaktserfarenhet, hade slått dom här killarna?

Du hade blivit knockad i första ronden. Vet du hur det känns att bli lowkickad med full kraft utan benskydd av någon som kan tekniken?

Meningslöst att diskutera med dig. Har du Asperger?

Du är ju dum i huvudet. En - 60kgare med armslag till boxning kan avfyra en low kick och det blir det sista han gör. Jag kan göra precis vad jag vill med honom.
Det finns viktklasser av en anledning. Och de var inga saenchis direkt. Ingen av dem
Citera
2020-11-29, 12:43
Medlem
Citat:
Du är ju dum i huvudet. En - 60kgare med armslag till boxning kan avfyra en low kick och det blir det sista han gör. Jag kan göra precis vad jag vill med honom.
Det finns viktklasser av en anledning. Och de var inga saenchis direkt. Ingen av dem

Du är som en fjortonårig oskuld som försöker mästra vuxna män hur man knullar för att du har sett en porrfilm.

Du har inte em Jävla aning eftersom du aldrig har gått en match, clown!
Citera
2020-11-29, 13:02
Medlem
Citat:
Du är som en fjortonårig oskuld som försöker mästra vuxna män hur man knullar för att du har sett en porrfilm.

Du har inte em Jävla aning eftersom du aldrig har gått en match, clown!

Vad är det jag inte vet? Att matchen aldrig hade tillåtits att gå av stapeln?

Det är stora västerländska män utan kampsportbakgrund som knockar professionala Thaifightare som är hälften så stora. De betalar för att få gå in i träningsringen. Det finns på Youtube.

Jag är inte en otränad västerlänning och jag ligger inte sömnlös över att slåss mot en sparris som inte kan boxas.

Du är motsvarigheten till Bruce Lee-fans bara det att Muay Thai är sporten som gäller här.
Citera
2020-11-29, 13:16
Medlem
Citat:
Vad är det jag inte vet? Att matchen aldrig hade tillåtits att gå av stapeln?

Det är stora västerländska män utan kampsportbakgrund som knockar professionala Thaifightare som är hälften så stora. De betalar för att få gå in i träningsringen. Det finns på Youtube.

Jag är inte en otränad västerlänning och jag ligger inte sömnlös över att slåss mot en sparris som inte kan boxas.

Du är motsvarigheten till Bruce Lee-fans bara det att Muay Thai är sporten som gäller här.

Vänta nu.... tror du att "matcherna" som turister går i Thailand är mot proffs? Och du tror inte att thailändarna som ställer upp får betalt för att förlora?

Tror du på jultomten med?

Jag tränar inte thaiboxning längre. Det du inte vet är hur det känns att bli träffad med full kraft under en match (eller med full kraft överhuvudtaget) utan skydd, hur det påverkar dig med publik, hur flåset påverkas av nervositet och hur enkla tekniker är som bortblåsta ur huvudet för att adrenalinpåslaget är högt.

Förstår du inte hur pinsam du är? Att med noll matcherfarenhet med en aspies envishet tro att man krossar SM eliten i thaiboxning bara för att man är större är efterblivet.
Senast redigerad av TheyWillKillUsAll 2020-11-29 kl. 13:18.
Citera
2020-11-29, 13:18
Avslutad
Citat:
Hur många i din klubb var på den nivån? Jag trodde min klubb var Mcdojo med två tre stycken sådana, varav 1 svart bältare.. Hela den klassen var okoordinerad.

Det sorgliga är när man ser duktiga utövare leverera sparkar som får K1-fighters att se vardagliga ut, och det låter som en explosion i byggnaden på mittsen, men så har de negligerat så jävla mycket annat och verkar ha noll fight-IQ, och usel struktur på sparringpassen.

Jag har bara sett nybörjare på den nivån.
Citera
2020-11-29, 13:39
Medlem
Citat:
Vänta nu.... tror du att "matcherna" som turister går i Thailand är mot proffs? Och du tror inte att thailändarna som ställer upp får betalt för att förlora?

Tror du på jultomten med?

Jag tränar inte thaiboxning längre. Det du inte vet är hur det känns att bli träffad med full kraft under en match (eller med full kraft överhuvudtaget) utan skydd, hur det påverkar dig med publik, hur flåset påverkas av nervositet och hur enkla tekniker är som bortblåsta ur huvudet för att adrenalinpåslaget är högt.

Förstår du inte hur pinsam du är? Att med noll matcherfarenhet med en aspies envishet tro att man krossar SM eliten i thaiboxning bara för att man är större är efterblivet.

Jag har kört fullkontakt din mupp. En av anledningarna att jag inte tränat på länge är just för att sparringen var så pass hård. Jag kunde inte ens kontrollera foten vid utsträckning när jag sparkade på grund av nervskada.
Citera
2020-11-29, 15:50
Medlem
Citat:
Jag har kört fullkontakt din mupp. En av anledningarna att jag inte tränat på länge är just för att sparringen var så pass hård. Jag kunde inte ens kontrollera foten vid utsträckning när jag sparkade på grund av nervskada.

Wow, vilken fighter, du har kört hård sparring med benskydd. Självklart nitar du erfarna tävlingsidrottare då.
Citera
2020-11-29, 17:02
Medlem
Rörande diskussionen att det skulle vara svartbälten i trådstartsklippet så är jag rätt säker på att så inte är fallet. Man borde se guldbrodyren på svarta ITF-bälten. Det är barn och hobbyister på 40+.
Citat:
Jag har tränat ITF Taekwondo och vet att Sverige har lamare regelverk än i VM. En tävlande blev diskad för att han sparkade ut motståndarens munskydd i svensk TKD-tävling.

Så t.om semikontakt är ännu mesigare i Sverige. Det är inte ens lönt att tävla. Desto bättre man är, ju större sannolikhet är det att man diskas för "överdriven kontakt"

Och som sagt, i boxningsklubben dominerade jag mellangruppen utan att använda mina fötter. Det var som att sparra ett barn.

Mja, men det är väl ändå hårt att döma boxningsklubbar med dig som måttstock? Du spöar boxare med en hand, vet hur man stoppar UFC-nedtagningar genom att "förbereda fötterna" och du har självdiagnostiserad ambidextri baserat på vad en kille som höll en mitts sa.
Du är ett kampsportsgeni och den enda på det här forumet som kan konkurrera med dig är nog Internetkrigaren1.
Citera
2020-11-29, 17:30
Medlem
Citat:
Wow, vilken fighter, du har kört hård sparring med benskydd. Självklart nitar du erfarna tävlingsidrottare då.

Jag använde inga jävla benskydd. Faktum att du tror att jag bryter ihop av en- 60kgares low kick visar bara vilken idiot du är. Tror du en 10-åring skulle kunna gör en armbar på mig också? Eller att en kvinna slår mig i ringen? Finns det någon gräns för din galenskap?

Att du ens länkade det klippet visar bara på att du har en annan måttstock för vad som är bra. Precis som jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in